fbpx

700 Vario SCR

Írta: Szerkesztőség - 2012 május 17.

Új Fendt termékcsalád az Axiál kínálatában

Egy kompakt nagy traktor számtalan innovációval, a legnagyobb kényelemmel – kifejezetten a gyakorlati élet követelményeire szabva.

Ez röviden fogalmazva az új 145-240 LE közötti 700 Vario SCR széria.

A Fendt Efficient Technology új tagja mindenkit meggyőz a teljesen új fejlesztésű VisioPlus kabinjával, a benne található kitűnő Fendt Variotronic-kal, a legmodernebb motortechnikával, az üzemanyag takarékos SCR-technológiával, valamint még számos érdekes részletmegoldásával.

 

Kényelem és kilátás új dimenziója

A Fendt 700 Vario SCR új mérföldkövet jelent a tágas VisioPlus kabinjával, amely a kényelmet és kilátást új megvilágításba helyezi a traktorok világában.

Mindenek előtt a tetőbe nyúló szélvédő tűnik fel a traktoron, amely a kilátást jelentősen javítja.

Az összesen 5,2 m² üvegfelülettel és a jobb oldali B-oszlop elhagyásával a Fendt 700 Vario SCR valamennyi munkaművelet esetén kiváló rálátást biztosít a munkaeszközökre a traktorvezető számára.

Ez a homlokrakodóval történő munkavégzés, vagy kommunális munkák során is kitűnő munkakörnyezetet jelent.

A vevő a tevékenységi körétől függően nyitható illetve zárt szélvédő közül választhat.

A nyitható szélvédő – a hiányzó jobb oldali B-oszlop ellenére – jobb oldali ajtóval együtt rendelhető.

A kerekekre jó rálátást biztosít a keskeny kormányoszlop és – a 900 Vario SCR szériából már ismert – integrált kijelző, amely a kormánnyal együtt dönthető, és ezáltal jól láthatók a legfontosabb  információk, mint például a haladási sebesség vagy a motor fordulatszáma.

 

A kormány magassága és dőlésszöge állítható, ezáltal ideálisan hozzáilleszthető a sofőr igényeihez és termetéhez.

Az ergonómia és a gépkezelő egészsége az ülés kiválasztásánál is vezető szerephez jutott, így a Fendt egy további komfortülést vett fel a kínálatába.

A „Superkomfort Evolution“ ülés a legmagasabb igényeknek is megfelel: fűthető, alacsony frekvenciás légrugózással ellátott, megtámasztja az ágyéki csigolyákat és speciális klímával szerelt.

A pótülést is kifejezetten a 700 Vario SCR számára fejlesztették ki, és a legnagyobb biztonságot és kényelmet garantálja a használója számára. A háttámla felhajtása nélkül, a párnázott ülés kiválóan használható asztalként is.

A különböző piacok elvárásainak és alkalmazási körülményeinek megfelelően a Fendt az új 700 Vario SCR szériát három különböző kabinrugózással kínálja.

A korábbi szériánál már megismert kétpontos rugózás (mechanikus és pneumatikus) mellett ebben a teljesítménykategóriában, a 800-as és 900-as Vario SCR nagy traktoroknál már bevált, komfortos pneumatikus hárompont rugózás is választható, a központi lengőkarral és légrugó támasztékkal elöl és hátul.

Így a kényelem és a jó közérzet még a hosszú napok végén és extrém körülmények között is biztosított ezekben a traktorokban.

A kellemes klímáról a klímaautomatika gondoskodik, amely CANBUS-os kapcsolaton keresztül teljesen automatikus hőmérséklet-szabályozással és LCD- kijelzővel rendelkezik.

Az új traktorkabinban számos lehetőség kínálkozik a szükséges eszközök, iratok elhelyezésére és biztonságos tárolására kezdve a tetőboxtól egészen az pótülés alatt kialakított tárolóig.

A hűtött box szintén a vezető kényelmét szolgálja.

Variotronic vezérlés

A Fendt Variotronicot három évvel ezelőtt a 800-as és 900-as Vario SCR nagytraktoroknál mutatták be, és ezt az új elektronikai koncepciót a 700-as Vario SCR szériába is integrálta a gyártó.

Az új terminál 7” és 10” változatban is kapható, és mindenkit meggyőz a felhasználóbarát, jól strukturált menürendszerével és a praktikus érintőképernyős kivitelével, de egyben az erőgépeknél szükséges robusztusság minden jegyét is magán viseli.

Nehezített körülmények között, az érintőképernyő mellett navigációs gombok is segítik a képernyő használatát.

Mindössze egy terminálban található meg a traktor illetve az ISOBUS munkagép-vezérléshez és -kezeléshez szükséges valamennyi funkció, valamint a párhuzamvezetés VarioGuide-, a dokumentálás VarioDoc rendszere, de itt tekinthetők meg a kamerák által továbbított képek is.

Mindezt a gyártó egy egységes kezelői logika szerint alakította ki.

 

Legmodernebb motortechnika

A 700 Vario SCR az erejét egy 6 hengeres, 6.06 literes, Deutz motor biztosítja, mely hengerenként 4 szeleppel és 1600bar-os Common-rail befecskendező-rendszerrel került kialakításra.

A motor kiváló dinamikus tulajdonsága és az optimális teljesítménykarakterisztikája a pontos befecskendezésnek és az elektromosan Wastegat-tal szabályozott turbónak is köszönhető.

Az új 700 Vario SCR szériánál a gyár szintén az üzemanyag-takarékos SCR-technológiára és a maximális gazdaságosságra helyezte a hangsúlyt, miközben meg kellett felelnie az új környezetvédelmi előírásoknak (Com3b, Tier4) a kipufogógázok károsanyag tartalmát illetően.

Mivel a kipufogógáz AdBlue adalékkal való utókezelésére a motor égésterén kívül, utólag kerül sor, és a kipufogógáz visszavezetésére nincs szükség, a motor optimálisan beállítható, és ezáltal kedvező az üzemanyag-fogyasztás és kiváló menettulajdonságok érhetők el.

Az új 700 Vario SCR szériát egy teljesen új nagyteljesítményű hűtőrendszerrel szerelték fel.

E rendszernél a hidraulikaolaj egy hőcserélőn keresztül a hajtóműolajjal kerül hűtésre így a nagyteljesítményű hűtőrendszer elemei, mint a vízhűtő, levegő visszahűtő és hajtóműolaj-hűtő egy keskeny motorházfedél alatt is elhelyezhetővé váltak, könnyen hozzájuk lehet férni, a karbantartásuk és tisztításuk is egyszerűbb lett.

A 700 Vario SCR széria traktorainak maximális sebessége 50km/h.

Ezt a sebességet csökkentett, és ez által üzemanyag takarékos, motorfordulatnál (1700 fordulat/perc) is elérik a traktorok.

A nagy teljesítményt az 1058 Nm maximális nyomaték garantálja 1450 fordulat/perc fordulatszámnál (724 Vario SCR).

A 700 Vario SCR nagyobb teljesítményeinek optimális átvitele érdekében a csapágyazásokat és a véglehajtásokat a gyártó megerősítette.

Ennek következtében az immár 100.000 Vario-hajtómű üzemeltetése során szerzett tapasztalatok az ebben a termékcsaládban alkalmazott ML-180 hajtóműnél is felhasználásra kerültek, A tervezés során a teljes hajtásláncot továbbfejlesztették a még jobb hatásfok elérése érdekében.

 

Hidraulika

A traktor hátsó részén a 700 Vario SCR széria maximum 5 hidraulikával rendelkezik, míg elöl két körre bővült a rendszer.

A hidraulikarendszer teljesítményét jellemzi a nagy áteresztőképesség (100liter/perc), az 55 liter kivehető hidraulikaolaj, a hátsó illetve mellső vonókarokon mérhető nagy emelőerő (95,8 kN, ill 44,2 kN) melyek révén a traktor széles körben alkalmazható a gazdaságokban.

A hidraulikakarok vonóerő-szabályozása révén a munkagép súlyától szinte független emelési illetve süllyesztési sebességet tesz lehetővé.

Ennek megfelelően például vetés során a magtartályban lévő magmennyiségtől függetlenül állandó süllyesztési sebesség garantált és nincs szükség kézi beavatkozásra.

Az optimális talajkövetést a frontfüggesztésen elhelyezett tehermentesítő szabályozás biztosítja.

Az ezért felelős szelep egyenletes felfekvési nyomást tesz lehetővé a traktor elejére szerelt munkagépeknél.

Ezzel a megoldással például megtakaríthatók a kaszákon alkalmazott tehermentesítő rugók.

További érdekes megoldás a hidraulika terén a VarioActive kormányzás.

E folyamat során egy speciális, a VarioGuide nyomkövető rendszernél használatos, szelepmegoldás került alkalmazásra, mely segítségével a kormány áttételét lehet megváltoztatni.

Mindenekelőtt táblavégi fordulóknál és homlokrakodóval való munkavégzés során lehet e rendszer előnyeit jól kihasználni.

 

További érdekes megoldások

A mérnökök az új 700 Vario SCR széria kifejlesztésénél külön hangsúlyt fektettek a részletek alapos kidolgozására.

Többek között egy teljesen új fényszóró- és világítástechnikai koncepció került integrálásra, az éjszakai jobb megvilágítás és ez által a nagyobb biztonság, a komfortosabb munkavégzés érdekében.

Ennek során teljesen új helyre kerültek a fényszórók, a feljárólépcső is más megvilágítást kapott, LED-es hátsó helyzetjelzők és az úgynevezett „Cornerlights”-ok kerültek felszerelésre, amelyek a nyomvonalat világítják meg.

A kézifékkar kézközelben, a műszerfalba jól illeszkedően kapott helyet.

 

Széles felhasználási lehetőségek

A 145-240 LE teljesítménytartomány, a kiváló kilátás, a kompakt kialakítás, a tág határok közötti súlyozási lehetőségek, a széles gumiköpeny választék és az 50km/h maximális haladási sebesség széles üzemeltetési lehetőségeket biztosít a felhasználók számára, dolgozzanak a mezőgazdaságban vagy kommunális területen, végezzenek nehéz talajmunkákat, vagy könnyű ápolási munkákat, szállítsanak közúton, vagy éppen rakodjanak homlokrakodóval.

 

Nagy Róbert

termékmenedzser

Axiál Kft.