BASF IRÁNYOK, 2011. KONFERENCIA az értékteremtő partnerségről | Agrárágazat

BASF IRÁNYOK, 2011. KONFERENCIA az értékteremtő partnerségről

Dátum:
2011. február 08.

A budapesti Millenáris Park Jövő háza épületében került megrendezésre 2011. január 13-án a BASF Hungária Kft. Agrodivíziójának partnereknek szóló rendezvénye, az ?Irányok 2011 ? Konferencia az értékteremtő partnerségről? címmel.

A magyar mezőgazdaság, így a benne dolgozók is nagy kihívás és jelentős változások előtt állnak, a döntések meghozatala előtt érdemes megállni és elgondolkodni, hogy milyen értéket jelent, teremthet egy kitűzött cél, egy választott irány számunkra és a velünk együttdolgozók számára. A BASF Agro-csapatának meggyőződése, hogy értéket teremteni, igazi eredményeket elérni csak a partnerekkel közösen lehet. Nagy jelentősége van a közös gondolkodásnak, az értékek közös feltérképezésének és a lehetőségek latolgatásának. ? indokolta a mottót Kőrös Gyula marketingvezető.

?Mert minden érték, amit az életben találhatunk,

azokból a kapcsolatokból fakad,

amiket a körülöttünk lévőkkel alakítunk ki.?

(Robert Anthony Salvatore)

A budapesti Millenáris Park Jövő háza épületében került megrendezésre 2011. január 13-án a BASF Hungária Kft. Agrodivíziójának partnereknek szóló rendezvénye, az ?Irányok 2011 ? Konferencia az értékteremtő partnerségről? címmel.

A magyar mezőgazdaság, így a benne dolgozók is nagy kihívás és jelentős változások előtt állnak, a döntések meghozatala előtt érdemes megállni és elgondolkodni, hogy milyen értéket jelent, teremthet egy kitűzött cél, egy választott irány számunkra és a velünk együttdolgozók számára. A BASF Agro-csapatának meggyőződése, hogy értéket teremteni, igazi eredményeket elérni csak a partnerekkel közösen lehet. Nagy jelentősége van a közös gondolkodásnak, az értékek közös feltérképezésének és a lehetőségek latolgatásának. ? indokolta a mottót Kőrös Gyula marketingvezető.

A jelen kutatások szerint a világ terményszükséglete 2030-ra megkétszereződik, a megnövekedett igényt csak úgy lehet kielégíteni, hogy a mezőgazdaság szereplői között valódi partnerség alakul ki, kooperálnak a jól működő értékláncok és fenntarthatóság érdekében. A nyugati világban beláthatatlan a távolság a fogyasztó és a termelő között, ezért nagyon fontos, hogy minden elért eredményt bemutassunk a fogyasztóknak, megértessük velük, mennyivel hatékonyabb, körültekintőbb ma a mezőgazdaság, mint egy évtizede. 2009-ben a BASF teljes forgalmának 7 százaléka származott a mezőgazdaságból, ám a kutatási erőforrásokból jóval nagyobb arányban részesedett az ágazat ? melynek negyedét a növényvédelmi, további több mint egytizedét a biotechnológiai kutatásokra költötték. Mint Vincent Gros, a BASF Agrodivízió Európa csoportjának vezetője kifejtette, a BASF olyan termékeket és szolgáltatásokat kíván kifejleszteni a gazdák részére, amelyek komplex gazdálkodási rendszer kereteiben alkalmazhatók valóban hatékonyan. Az Optidose programot francia szőlőskertekben fejlesztik azzal a céllal, hogy a permetezést az ültetvény sajátosságaihoz igazítva pazarlás nélkül, ám hatékonyan lehessen megvédeni a szőlőt. Elsősorban a szőlő- és gyümölcsvédelemben van jelentősége a holisztikus szemléletű védekezésnek a gombabetegségek ellen, amikor a szüret közeledtével a hatékony szintetikus gombaölő szerek után biológiai készítményre váltanak. Ezzel a módszerrel mindvégig biztonságosan megvédhetik a terményt és a fogyasztók egészségét.

A tavaly augusztus óta megfigyelhető tartós áremelkedésből körülbelül 30 százalékot a spekuláció számlájára írhatunk.

A spekuláció várhatóan még nagyobb szerepet játszik majd az árak alakulásában. Ez növeli a piac érzékenységét, amihez alkalmazkodni kell a termelőknek is, valahogyan kezelniük kell a piaci ingadozásokat. ? foglalta össze Michael Hess közép-európai vezető a középtávú lehetőségeket és feladatokat. Célszerű több részletben, többféle piacon (határidős üzlet, szabad piac) megjelenni az áruval. Annyi bizonyos, hogy a tavalyinál most sokkal jobbak a kilátások a mezőgazdaságban, a kedvező folyamatok tartósnak ígérkeznek.

Rácz Robert, az Agrodivízió vezetője a stratégia bemutatásakor hangsúlyozta, hogy a BASF folyamatos újításával és megbízható megoldásaival kívánja szolgálni a magyar mezőgazdasági termelőket ? legyen szó akár termékekről, akár technológiákról, akár szolgáltatásról. A 2009-es évben 7 új termék került a magyar piacra, melyeket 2010-ben 3 új követett. 2011-ben a Scala? (almában és szőlőben), a Jumbo Turbo? (kukoricában) és az Osiris? (gabonában a Don-szint csökkentésére) jelentik az újdonságot. Az elmúlt két évben a cég csapata 6 értékesítő és 2 fejlesztő kollégával bővült a hatékonyabb tanácsadás és a problémamegoldás érdekében.

A BASF az olyan értékteremtésben hisz, aminek látható eredménye van. Változatlan marad a cég stratégiája, vagyis a piaci igényeknek megfelelő termékek révén kívánják jövedelemhez juttatni partnereiket, egyszerre kínálnak terméket és szolgáltatást, pontos és megbízható szaktanácsokat adnak, a legjobb szolgáltató hálózat működtetésére törekszenek. Tisztességes partnerként a cég igyekszik mindent megtenni a megállapodások megtartására, ebben a kiépített logisztikának, a 24 órás szállítási határidőnek nagy jelentőséget tulajdonít. Ugyancsak fontosnak tartja az elkötelezettség kinyilvánítását, az egyenes beszédet és a realitások figyelembe vételét, a hibák felismerését és kijavítását. Folyamatos, nyílt kommunikációt folytat a siker érdekben minden szereplővel a mezőgazdaságban, többféle csatornán.

Az információt meg kell tanulni értékelni és jól használni ? ehhez próbál segítséget nyújtani a BASF szakmai nyomtatott és internetes kiadványaival: a Technológia kézikönyvvel, Tippek magazinnal illetve szakmai hírlevelekkel, melyeket a termelők rendszeresen forgatnak tájékozódás céljából, illetve ezért készítette el a cég kultúrákra szakosodott webes microsite-okat is:

-          www.szoloszem.basf.hu;

-          www.gyomvadasz.basf.hu

-          www.repcesz.hu.

Az értékteremtés jegyében a 2010-es évben bevezetésre került egy új márka, az AgCelence?, mely a BASF legtöbbet tudó, különleges termékeit fogja össze. Azon termékek, melyek az átlag feletti képességekkel rendelkeznek a növény számára optimális körülmények mellett is, joggal megérdemlik azt, hogy külön csoportba tartozzanak. Ezt a csoportot képviseli az AgCelence? márka, mely jelzi minden felhasználója felé, hogy e termékek használatával élvezheti azok előnyeit: magasabb termés, optimálisabb, a feldolgozó a fogyasztói piac által is elfogadott és magasabban értékelt beltartalmi mutatók, egyöntetű szín, forma, magasabb cukor, stb.

Az AgCelence csoportba jelenleg 3 prémium, a használók által is elismert termék tartozik:

-          az Opera New? a kalászos kultúrákban,

-          a Pictor? repcében és napraforgóban,

-           a Cantus? szőlőben.

Az AgCelence-termékek különleges tulajdonságainak felismerésében saját fejlesztők mellett sokat tettek a magyar termelők is, így a márka bevezetésével a tavalyi évben egy díjat is alapított a cég, mely elismerés azoknak, akik hozzájárultak e termékek fejlődéséhez. A tavaly évben 60 magyar termelőnek került a díj átadásra, míg idén a tervezett 10-hez képest 22 partnerrel bővült a díjazottak köre. Maróti Attila, Lukács József, Kovács Sándor és Márton György a helyszínen vehették át az üvegdíszből és aranykitűzőből álló elegáns kitüntetést.  Dr. Aponyi Lajos termelő pedig azért kapott elismerést, mert az AgCelence gyakorlati tapasztalatokkal kapcsolatban közvetlenül hozzá is lehet fordulni, termesztéstechnológiáról, hatékonyságról akár a gazdaságában meggyőződve.

Sándor Ildikó

Kapcsolódó cikkek