fbpx

KRAMP, mint hatékony logisztika, értékesítés és szakértelem

Írta: Szerkesztőség - 2013 június 13.
kramp
A rendezvény célja a cég középkelet-európai jelenlétének bemutatása, a magas szakmai szintű disztribúciós tevékenységének ismertetése. Jelenleg a kelet-európai piac a Kramp értékesítési bevételeinek csak néhány százalékát teszi ki, s a cég célja, hogy a viszonteladói hálózat ezen országokban történő intenzív bővítésével, fokozza jelenlétét és tevékenységét a régióban.
Házigazdánk, Sebastian Schauff Úr, a Kramp délkelet-európai értékesítési menedzsere a sajtótájékoztató bevezető előadásában ismertette a cég tevékenységét, misszióját, történetét, valamint szervezeti felépítését.
A következőkben az elhangzottak kerülnek bemutatásra.
A Kramp az egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő műszaki nagykereskedő cég Európában, amely több mint egymillió gépalkatrészt és alkalmazást értékesít mezőgazdasági, ipari, park- és kertgondozási, valamint építőipari ágazatokban.
Termékek széles választékát biztosítják.
Kínálatuk 500 ezer különböző árucikkből áll. Raktárkészletük 200 ezer darab eltérő árucikket tartalmaz, mintegy 150 millió Euro értékben. Választékuk mintegy 4000 új termékkel bővül hetente. Beszállítóik száma 1400. Európában mintegy 36 ezer viszonteladó segíti tevékenységüket.
Kínálatukban több mint 1200 különböző márka található meg, amelyek gyártóktól származó eredeti termékek (OE-brands), „A-kategóriás” márkás beszállítói termékek, illetve saját márkák.

E saját márkák két csoportra tagozódnak: KRAMP márkanéven futó termékek és alacsonyabb árfekvésű Gopart termékek.

A KRAMP céget Gerrit Johan Kramp Úr alapította mezőgazdasági pótalkatrész értékesítés céljából a hollandiai Varsseveldben. Kezdetben 750 terméket kínált 27 m2-en.
Annak érdekében, hogy az ügyfelei számára történő termékrendelést leegyszerűsítse, a Kramp az 1950-es évek közepén bevezette az első katalógust.
A részletes termékinformációk, műszaki ábrák és metszetek révén a katalógus igazi jelenséggé és információforrássá vált az ügyfelek számára.
A groningeni (Hollandia) E.J. Perdok en Zoon cég 1955-ben kezdte meg a mezőgazdasági alkatrészek és szerszámok értékesítését.
1969-ben a Kramp és a Perdok erőik egyesítése mellett döntött.
1975-től intenzív növekedés valósult meg a cég életében.
A hollandiai növekedést további országok követték. 1977-ben megnyílt az első német fióktelep Hamminkelnben.
Németországot Belgium, Anglia és Franciaország követte. 2000-től már európai szintű céggé nőtte ki magát, meghatározó helyi képviseletekkel.
Annak érdekében, hogy még hatékonyabbá tegyék az árucikkek csomagolását és a szállítást, 1988-ban bevezették a jellegzetes piros ládát.
Ennek előnyei egyértelműek, hiszen a rendelések védelme jobb, a ládák a teherautóban könnyebben rakodhatók, és sokkal kevesebb kartonra van szükség (hulladékok elkerülése).
Napjainkban a nemzetközi hálózat a 16 országban elhelyezkedő 20 értékesítő központból épül fel, amelyek 1300 dolgozót foglalkoztatnak.
Az áruházak központi irányítása és a támogató szolgáltatások kialakítása, mint például IT, E-kereskedelem, marketing centralizált tevékenységként a disztribúciós központokban történik.

A KRAMP központi raktárainak kapacitása mérőszámokban kifejezve

Varsseveld – Hollandia Strullendorf – Németország Poitiers – Franciaország Biggleswade – Anglia Chekhov – Oroszország
Alapterület: 50.000 m2 80.000 m2 74.000 m2 8000 m2 40.000 m2
Raktárak alapterülete: 30.000 m2 18.000 m2 11.000 m2 6000 m2 7000 m2
Raklap férőhelyek száma: 30.000 20.000 10.000 8000 4000
Polcok száma: 100.000 140.000 46.000 32.000 15.000
Szállítópályák hossza: 700 m 500 m 450 m

 

A magyarországi szerepvállalás iránt érdeklődő újságírói kérdésre válaszolva Sebastian Schauff Úr elmondta, hogy elégedett a növekvő fázisban lévő magyarországi cégképviselettel és forgalmazási adatokkal.
A piac és a kereskedelmi hálózat bővülésére számítanak, mindezt igazolja az a tény is, hogy a közeljövőben Kecskeméten irodát nyitnak, bővítve az alkalmazottak számát is.
A cég 2010-óta van jelen Magyarországon, legfőbb céljuk, hogy Nyugat-Európához hasonlóan itt is jelentős piaci részesedést és vezető pozíciót érjenek el az alkatrész-forgalmazásban.

A sajtótájékoztatón kiemelt figyelmet szenteltek a Kramp Webáruházának is.

Az innovatív katalógus mindig is fontos alapot jelentett a Kramp és ügyfelei számára.
A Kramp, az üzletág első vállalataként 2001-ben megnyitotta webshopját, a katalógus egy online változatát.
A webshop napjainkra vezető kommunikációs felületté nőtte ki magát.
Naponta 4 ezer vásárló, 20 ezer bejelentkezés, 60 ezer katalógusban történő keresés realizálódik.
A rendelések 86%-a e felületen keresztül valósul meg.
A vevők naponta 20-25 ezer megrendelést indítványoznak megközelítőleg 50-70 ezer tételt érintően.
Kimagasló eredmény, hogy e tételek 97 %-a időben kerül kézbesítésre.
E felület optimális kényelmet biztosít ügyfeleiknek a megrendelések lebonyolításához.
A világos struktúrának köszönhetően a kívánt árucikk gyorsan kikereshető az áttekinthető katalóguscsoportokból.
A részletes termékinformációkon túl (mint például a nettó árak, a szállítási idők, a szállítási készletek és a rendelkezésre állás) a webáruházban a beszállítók kínálatai és újdonságai mellett a webáruház használatára vonatkozó gyakorlati tanácsok és sok más is megtalálható.
Magyarország területén, a webshopból 15 óráig megrendelt termékek Strullendorfból, éjszakai szállítással, már a következő munkanap hajnalán, a helyszínen kézbesítésre kerülnek.
A látogatói program keretében alkalmunk volt betekinteni a strullendorfi raktárbázisba, valamint a komissiózási folyamatokba.

A raktárban a munkafolyamatok két részre oszthatóak.

Egyrészről a készlet folyamatos utánpótlását kell biztosítani.
Naponta mintegy 30 teherautónyi árut kell a beszállítóktól átvenni, minőségét ellenőrizni, valamint beazonosítani, és tárolási helyre juttatni a hajnal 5 órától kezdődő és kora délután egy órakor végződő műszakban.
E tevékenységet mintegy 80 fő látja el.
Az utólagos minőségellenőrzést követően csomagolásra és egységrakomány-képzésre váró áruk, és tárolóelemek. A háttérben a teljes raktárterületet behálózó görgős szállítópálya látható.
Az utólagos minőségellenőrzést követően csomagolásra és egységrakomány-képzésre váró áruk, és tárolóelemek.
A háttérben a teljes raktárterületet behálózó görgős szállítópálya látható.
A raktár területe négy fő részre osztott:
  • Polcos állványos raktár;
  • Raklaptárolásra szolgáló magas raktár;
  • Veszélyes anyagok tárolására szolgáló elkülönített raktár;
  • Nagyméretű árukat (200 kg-nál nehezebb, illetve 6 méternél hosszabb) tartalmazó raktár.
Az egész rendszert behálózó görgős szállítópályák segítségével a Kramp által rendszeresített „piros komissiózó ládákban” történik a raktáron belül a kisméretű polcos áruk mozgatása.
E termékek teszik ki a készlet 72-75%-át. A raklapos tárolás toronygémes komissiózó targoncák segítségével valósul meg.
A másik fő munkafolyamat a megrendelt tételek kigyűjtése és a szállítmányok összeállítása azaz a komissiózás.
A rendelések leadásának napi határideje országonként eltérő.
Magyarország esetében 15 óra, de Németországban csupán 18 óra.
E rendelések teljesítését 13 órától késő estig 150 dolgozó végzi.
Naponta, átlagosan 20 ezer, csúcsidőszakban megközelítőleg 37 ezer tétel feldolgozása történik meg.
A raktározás és a komissiózás számítógéppel vezérelt.
Mindez megkönnyíti a személyzet feladatát, akik a polcokon elhelyezkedő kisméretű árucikkek kézzel-, nagyméretű raklapon tárolt alkatrészek targoncával történő gépi mozgatását, a vonalkódok szkennelését és az azonosító címkék felhelyezését végzik.
A forgalom intenzív bővülését jól jellemzi, hogy a raktár 2008-as megnyitását követően 4 év alatt elérték annak közel 100 %-os kapacitáskihasználását.
A komissiózó magasraktárban a raklapok tárolása a 15 méter magasságú polcrendszeren történik. A komissiózást toronygémes emelőtargonca segítségével végzik.

A komissiózó magas raktárban a raklapok tárolása a 15 méter magasságú polcrendszeren történik.

A komissiózást toronygémes emelőtargonca segítségével végzik.
Megrendelésenkénti párhuzamos kétlépcsős komissiózás munkafolyamata a polcos állványos raktárrészben.
Előtérben a görgős szállítópályákon a Kramp által rendszeresített „piros komissiózó ládák” láthatók.
A KRAMP kiterjedt nemzetközi kereskedelmi hálózatán keresztül minden országban egyre több végfelhasználó ügyfelet kíván elérni.
E célból kifejlesztették a végfelhasználói értékesítési koncepciót, amelynek keretében szakkereskedőként ügyfelük áll közvetlen kapcsolatban a vevőkkel.
A koncepcióhoz a pótalkatrészek mellett támogató szolgáltatások is tartoznak (pl. marketing).
A fő cél, hogy új lehetőségeket teremtsenek ügyfelüknek, mint kereskedőnek és növeljék a forgalmát.
Ez idáig mintegy 4000 modul-polcegységet állítottak fel kereskedelmi partnereiknél.
A Nicklas Landtechnik mezőgazdasági gépkereskedő és szerviztevékenységet, valamint műszaki vizsgabázis feladatokat ellátó cég schirradorfi üzlethelyiségében a Kramp polcrendszer-modulok kialakítása.
A Nicklas Landtechnik mezőgazdasági gépkereskedő és szerviztevékenységet, valamint műszaki vizsgabázis feladatokat ellátó cég schirradorfi üzlethelyiségében a Kramp polcrendszer-modulok kialakítása.

KRAMP SHOP – értékesítési koncepció

A KRAMP célja, hogy kiskereskedői szolgáltatásaival ügyfeleinek segítséget nyújtson forgalmuk bővítéséhez.
Ennek keretében a végfelhasználói értékesítési koncepciójával átfogó támogatást nyújt marketing, értékesítési, igazgatási területen, illetve a rendelési folyamathoz.
Az eredmény: kiváló minőségű árucikkek és csúcsmárkák, átláthatóan bemutatva és teljes mértékben a célcsoporthoz igazítva.
Akár egy méternyi polccal a pótalkatrészpult mellett vagy egy komplett berendezett üzlettel, marketingtámogatással, a Kramp értékesítési koncepciója minden helyzetre megoldást kínál.
A napi rendszerességű szállításnak köszönhetően a kereskedő készleteit alacsony szinten tarthatja.
A KRAMP álláspontja szerint egy üzlet kiválóan alkalmas arra, hogy például a gépjavítás mellett, a tevékenységéhez kapcsolódó egyéb segédeszközöket is értékesíteni lehet.
Üzleti modulok
A koncepció különböző méretű üzleti modulokkal társított gazdag választékból áll.
A modulok egységesített üzleti választékot jelentenek, amelyek egyrészt gyorsan forgó termékekből, másrészt egyéb termékekhez vagy szolgáltatásokhoz meghatározott árucikkekből áll.

Négy lépésben a professzionális üzlethez

A lehetőségek és a helyszín felmérését követően a Kramp tervet készít az üzlethelyiség kialakításához.
Ezután az értékesítési megbízottal közösen kiválasztásra kerül az üzleti modulok széles választékából a megfelelő.
A döntésnél a célcsoport és az üzlethelyiség beosztása játssza a döntő szerepet.
A kiindulási pont a vonzó és stratégiai bemutatás.
Majd egy szakértő csapat berendezi az üzlethelyiséget, elhelyezik és felszerelik a polcokat.
Végül az értékesítési megbízott az üzlet megnyitása után is segít.
Az értékesítési partnerek intenzív marketingtámogatásban is részesülnek.
Ehhez tartoznak például a végfelhasználóknak szóló havi reklámkampányok és a célzott bolti képzések, hogy tovább bővítsék ismereteiket és képességeiket.

Előnyök

  •  A termékválaszték bővítésével új célcsoportokat szólíthat meg
  •  Nagyobb forgalom és magasabb nyereségesség a jobb termékbemutatásnak köszönhetően
  •  Csökkenő készletek a napi rendszerességű szállítások révén
  •  Mivel az ügyfél maga viszi el az árut (önkiszolgálás), Ön időt takaríthat meg
  •  Optimális szolgáltatás az ügyfél számára. Mindent egy helyről (One-Stop-Shopping)

Kramp viszonteladó meglátogatása

A program keretén belül meglátogattuk a Nicklas Landtechnik mezőgazdasági gépfogalmazó vállalkozást és Kramp alkatrész-forgalmazó partnert Schirradorfban, ahol a cégtulajdonos Edwin Nicklas osztotta meg az újságírókkal a Krampot érintő pozitív értékesítési tapasztalatait.
Az 1888-ban alapított, napjainkban már negyedik generációs gépforgalmazó cég a John Deere erő- és munkagépek, valamint Kuhn talajművelő gépek hivatalos márkakereskedője.
2008-ban és 2010-ben is Shell Service Award Díjjal kitüntetett vállalkozás ellátja a saját értékesítésű, valamint egyéb gépek szervizelését, szántóföldi permetezőgépek időszakos műszaki vizsgáztatását, három telephelyen 37 dolgozót foglalkoztat.
Kapcsolódó tevékenységként használtgép kereskedelemmel is foglalkozik.
2001-től a Kramp hivatalos partnere, elektromos adatcserét megvalósító (EDI) Kramp értékesítő pont.
A Strullendorfban látottak alapján megbizonyosodhattunk arról, hogy számos mezőgazdasági gépgyártó-, gépszerelő üzem, illetve gépkereskedő tevékenységének elengedhetetlen részeként tekint a Kramp pótalkatrész-ellátó szolgáltatására, amely az átfogó áruválasztékot, a gyors szállítást és a pótalkatrészek optimális rendelkezésre bocsátását állítja a középpontba.
A Kramp gondoskodik arról, hogy ügyfeleinek ne kelljen aggódnia a pótalkatrészek rendelkezésre állása miatt.
Az eredményes innovációval és folyamatos optimalizálással a Kramp hatékony és meghatározó összekötő elemként van jelen partnerei logisztikai-, illetve ellátási láncában, valós értéktöbbletet nyújtva.