A tárcsázás új dimenziója az Atlas HO-val | Agrárágazat

A tárcsázás új dimenziója az Atlas HO-val

Dátum:
2014. július 09.

A BEDNAR vállalat a tárcsás tarlóhántók gyártása területén szerzett sokéves tapasztalatát az új Atlas HO fejlesztésénél kamatoztatta. Az Atlas HO előnyei közé tartozik a tárcsák egyedi biztosítása, ami lehetővé teszi a zavartalan anyagáramlást. Továbbá rendelkezik a hagyományos tárcsás boronák legfőbb tulajdonságával ? a tárcsaszekciók ?X? alakba történő elrendezésével. Ennek köszönhetően tökéletesen halad a traktor nyomvonalán (nem csúszkál oldalirányba) és nagyobb nyomás nehezedik a tárcsákra. Az Atlas HO 660 x 6 mm-es tárcsalapokkal van felszerelve, tehát olyan nehéz körülmények közötti munkára van kitalálva, mint a száraz, kötött talajok nagy mennyiségű visszamaradt növényi részekkel vagy a mély tarlóhántásra egyetlen menetben. A gép konstrukciója számos európai termelővel együttműködve lett kifejlesztve. A fejlesztésben fontos szerepet játszottak a magyar gazdák által megosztott tapasztalatok, hiszen hatalmas vetésterületen termesztenek kukoricát nehéz és száraz talajokon, amelyeken betakarítás után nagy mennyiségű kukoricatarló marad.

A robusztus szerkezetű Atlasu HO 660x6mm-es tárcsákkal minőségi munkát végez nagy mennyiségű tarlómaradvány esetében is.
A robusztus szerkezetű Atlasu HO 660x6mm-es tárcsákkal minőségi munkát végez nagy mennyiségű tarlómaradvány esetében is.

Mire képes az Atlas HO?

- A robusztus váznak köszönhetően minőségi tarlóhántás 18 cm-es mélységig nehéz körülmények között is.
- X-precise, a tárcsák ?X? alakú elrendezése, biztosítja a traktor nyomvonalának pontos követését.
- A CrossControl segítségével az első tárcsasor munkaszögét állíthatjuk be.
- Twin-disc rendszer (karonként két tárcsa) a zavartalan anyagáramlásért.
- Opcióként választható az agresszív A-tárcsa és 6 fajta henger.
A CrossControl rendszer lehetővé teszi az első tárcsasor szögének beállítását, ezzel változtatva a munka intenzitásán.
A CrossControl rendszer lehetővé teszi az első tárcsasor szögének beállítását, ezzel változtatva a munka intenzitásán.

Könnyed alkalmazkodás az adott körülményekhez

A BEDNAR Atlas HO agresszívan a talaj irányába állított tárcsákkal rendelkezik, viszont a könnyen állítható behatolási szögű első tárcsasor (Cross Control) lehetővé teszi a munka intenzitásának csökkentését is. Az egész első tárcsasor szöge mindössze 2 beállítási pont szabályozásával változtatható meg. A könnyebb talajokon a kevésbé agresszív beállítást választva alacsonyabb üzemanyagfogyasztást és nagyobb sebességet érhetünk el. Második tarlóhántásra ajánlott az alacsonyabb intenzitás, ezzel is csökkentve a tárcsalapok elhasználódását.
A különböző talajokhoz a hátsó tömörítő hengerek széles választékát kínáljuk.
A futómű integrálása miatt a hátsó tömörítőhenger három részre van osztva, így több ponton támaszkodik, és ennek köszönhetően egyenletesebb talajfelszínt, pontos mélységkövetést kapunk.
Az X-precise, a tárcsaszekciók ?X? alakú elrendezése, biztosítja az optimális nyomvonal követését.
Az X-precise, a tárcsaszekciók ?X? alakú elrendezése, biztosítja az optimális nyomvonal követését.

Kompakt gépkialakítás ? precíz munka 

Az integrált futómű biztosítja a BEDNAR Atlas HO egyenletes súlyeloszlását, a táblaforgókon való könnyű manőverezést, megakadályozza a nem kívánt bebillegést, ugrálást nagy sebességnél. A gép 15 km/órát meghaladó munkatempónál is egyenletesen dolgozik. Ezzel tökéletesen átmunkált visszatömörített talajfelszínt kapunk, megkönnyítve az olyan tárcsázást követő műveletek végzését, mint a permetezés, műtrágyaszórás és a vetés.
 

A traktor nyomvonalának pontos követése a tárcsaszekciók ?X? alakú elrendezésének köszönhető

A rövidtárcsák egyik legnagyobb hiányossága az oldalirányú elmozgás. Általánosságban kijelenthető, hogy minél nagyobbak a tárcsalapok, annál markánsabban jelentkezik ez a probléma. Az első tárcsasor úgy munkálja meg a talajt, hogy a következő tárcsasor már nem rendelkezik megfelelő támogatással. Ez a traktor nyomvonalából történő kisodródást és a sorok közötti átfedést eredményezi. A megoldás a tárcsaszekciók ?X? alakú elrendezése, innen jött az X-precise elnevezés. Ez a kialakítás kiegyenlíti a keletkező erőhatásokat és az optimális nyomvonalon tartja az eszközt.
Lešek Podhorský
Marketing specialista
_

Kapcsolódó cikkek