Giugiaro design és német minőség – kell ennél több?


Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a mezőgazdasági technológiák fejlődése már régóta túlmutat a személyautókon.

Amikor Tiszagyulaházára érkeztem a Magyarországon elsőként átadott Deutz Fahr Warrior 9340-es traktor ünnepi bemutatójára, szerencsém volt kezembe venni a traktor specifikációs leírását. Ezt látva muszáj volt megkérdeznem Megyesi Ákostól, a Deutz Fahr elkötelezett hazai „nagykövetétől”, és a traktor egyik tulajdonosától:

Aki egy ilyen monstrumba beül, ki akar belőle szállni a nap végén?

Ahogy sejtettem, a kérdést széles mosoly követte.

– Nem igazán, de természetesen minden napnak egyszer véget kell szabni. Valóban olyan kényelmi extrákkal van felszerelve ez a modell, amivel fölözi a személyautók többségét. Nem véletlenül lehet benne úgy dolgozni, hogy a munka végeztével üdén és fáradtság nélkül szállunk ki belőle. Azt hiszem, a sok pozitívum mellett ez az egyik legnagyobb előnye, ami segített másodszor is a Warrior mellett döntenünk. Egy kisebb teljesítményű, 7250-es Deutz Fahr Warrior évek óta már a gazdaság gépparkjának a tagja.

Mielőtt alaposan szemügyre vennénk az új 9340-es Warrior traktort, kérlek, oszd meg velünk, miért ezt a márkát és modellt választottátok ismét?

– 16 évvel ezelőtt kezdődött, szerelem volt első látásra, azóta vagyunk a brand elkötelezett hívei. A Deutz Fahr gépek többszörösen bizonyították a nagyszerűségüket. Az évek során gépparkunk elsősorban ezzel a típussal gyarapodott. Ma már van teleszkópos rakodónk, rendképzőnk, rendterítőnk, kaszánk, kis-, közepes és nagytraktorunk, továbbá egy kombájnunk.

A német minőség, a folyamatos fejlesztések, a kényelemi funkciók, a design, a megbízhatóság, a márka mögött álló hazai kereskedői és szervizszolgáltatás mind olyan biztosíték, amire ma a termelésben szükség van. Bennünket abszolút meggyőzött, ezért is tettük le a voksunkat a Deutz Fahr mellett.

S hogy miért éppen a 9340-es Warriort választottuk, mint a gazdaság legújabb tagját?

Családi gazdaságunkban édesapámmal az élen, bátyám és én 500 hektár területet művelünk. Sajnos évről évre országos problémaként azzal szembesülünk, egyáltalán nem lehet munkatársakat találni, így a munkák oroszlánrészét nekünk kell elvégezni. Ehhez jön egy rendkívül erősen kötött talaj, ami 60-as, 70-es Arany-féle kötöttségi számmal jellemezhető. Ez pont olyan, mintha 500 hektár helyett 1000 hektárt művelnénk. Mivel mindössze hárman vagyunk a gépekre, egyáltalán nem mindegy, hogy csak nyűglődünk a földeken, vagy valóban jó minőségű és hatékony munkát végzünk. Felismertük, egy ekkora géppel ezt a területet jól tudnánk kezelni, s mivel már használtunk egy kisebb, szintén Warriort, csak ebben a modellben gondolkodtunk, ebben láttuk a jövőt.

Kipróbáltátok már a traktort? Mire fogjátok használni?

– 50 üzemórát szántottunk vele, amióta nálunk van. Alapvetően gabonavetésben fogjuk majd munkára. Egy ilyen teljesítményű traktor 4 ekefejjel jól elboldogul. Hogy érzékeltessem, milyen kötöttek a talajaink, az elmúlt 2 napban repce alá szántottunk vele sekélyen, és 18 nyírócsavart (szakítócsavart) „fogyasztottunk el” 25 hektáron. Egy kisebb géppel csak kínlódás lenne a talajművelés egy ilyen rideg-kötött talajon, ez a traktor viszont könnyen megbirkózik vele.

Vegyük sorra, mit kínál a 9340-es Warrior modell!

– A név nem csupán a fekete festést foglalja magába, ezen túl a gyár már alapból olyan extrákkal pakolta tele a traktort, mint a 3 év garancia, üléshűtés, ülésfűtés, digitális légkondicionáló, horizontálisan oldalirányban is állítható extra méretű ülés, harmadikpont-munkahenger, fronthidraulika, nemesacél kipufogó, led-lámpák, extra díszítőelemek, monitor, 210 literes nagy szivattyú.

Nézzünk szét a kabinban!

– A kabin a padozatig szinte csak üvegfelületből áll, ahonnan kiváló a kilátás minden irányba. A használat során tapasztaltam, hogy a színezett üvegen egyáltalán nem csillan meg a napsütés. Napszemüvegben nagyon jól látszanak az üvegen azok az apró szemcsék, amik úgy törik meg a fényt, hogy nincs kellemetlen tükröződés. Ez akkor igazán előnyös, amikor a hátulról besütő nap a műszerfalon nem vakítóan fénylik. Egészen kis apróságnak tűnik, mégis hitetetlenül kellemes érzés egész nap hunyorgás nélkül ülni a gépben. Ez más márkánál, amit már használtunk, roppant kellemetlen volt.

Olyan extra méretű üléssel szerelt ez a modell, ami horizontálisan, oldal irányban jobbra és balra is mozog. Én, aki sok szántóföldi munkát végzek, egyszerűen imádom. A fülkerugózás mellett ez a megoldás nagyon sok rezgést felfog. Az ember gerincét, testét jelentősen kisebb megterhelés, negatív hatás éri. Sokkal több időt lehet így, komfortosan eltölteni a traktorban. Mindig üdén szállok ki. Mivel én egy magas és nagy súlyú ember vagyok, a traktort pedig többen használjuk, ha más ül az ülésben, a testhez állítás nagyon széles skálán mozog, gyorsan átállítható a kívánt méretre.

Digitális klíma gondoskodik, hogy ne kelljen megfőni egy ilyen üvegkatlanban. Mivel nyitott ajtó biztonsági okokból nem megoldás, csak a léghűtés marad. Számos fokozatot és szabályozhatóságot kínál a légkondicionáló. A legkisebb fokozaton is kiváló hatásfokkal működik. Nem is akárhogyan. Ami miatt nagyon tetszik, hogy a befúvás helyét állíthatom fejre, lábra, testre vagy magam köré. Ha a körülöttem lévő levegőt hűti le, szinte észre sem veszem, hogy üzemel, mégis kellemes a hőmérséklet.

A szűrést a kabin két oldalán kívül elhelyezett aktív szénszűrő biztosítja. Permetezésnél egy egyszerű csavarral könnyen és gyorsan cserélhetőek a betétek.

Az automata kormányzás nem a jövő, hanem a jelen. Eddig mi a múltban éltünk. Gyári kormányzással felszerelve érkezett a traktor, csak a jelet kell megvásárolnunk, és üzemelhet 2 cm-es pontossággal.

Ez a traktor felsúlyozva, full keréksúllyal és 20 mázsa frontsúllyal 160 mázsa felett van. Olyan beállítási lehetőségek állnak rendelkezésre a fokozatmentes hajtásláncnak köszönhetően, ahol a fordulatszámot és sebességtartományt bárhogyan tudjuk variálni. Ez teszi lehetővé, hogy a kistraktor munkáját is el tudja végezni. Például 10 km/óra mellett 800-2100-as fordulat tartományban tudunk haladni.

Fontos megemlítenem, mennyire lenyűgöző, ahogy a Deutz figyel a részletekre. Mindenhol precizitás, jól kidolgozott élek, sarkok, illesztések. Az egész traktor igényes. S ahogy a kezelhetőséget oldja meg, az tökéletes. Több színt használ a csatlakozók, kapcsolók megkülönböztetésre, minden pofonegyszerű és logikus. Nem csak a kezelőfelület ergonómiája kiváló, de a teljes traktor felépítésére jellemző az észszerűség. Ezzel még egyetlen más márkájú traktornál sem találkoztam. Giugiaro, a világhírű olasz formatervező, akinek a nevéhez számos autómárka kapcsolódik, méltán letette a névjegyét ebben a traktorban is, nagyon szépre sikeredett.

– Elégedettnek tűnsz a Deutz Fahr gépekkel. Mi a helyzet a szervizzel?

– A Deutz egy nagyon jó márka. Az első modellek megvásárlása óta több kereskedővel is kapcsolatban álltunk. Pozitívumként kell említenem, hogy a jelenlegi kereskedő, a Dorker Kft. sokat fejlődött az elmúlt évek alatt. Jól felismerték, a gépeket nem elég eladni, mindennél fontosabb a megbízható szerviz. Nagyon szerencsések vagyunk, mert a szomszéd településen elérhető a szervizes kolléga, akinek nagyon nagy tudása és tapasztalata van. Mindig számíthatunk rá, azonnal jön. A gépeinkre eddig nem igazán volt jellemző a meghibásodás, a Deutz Fahr megbízható márka. Ha mégis hívnunk kellett a szervizes kollégát, arra többnyire egy gyorsan diagnosztizálható elektromos javítás miatt volt szükség.

A szervizárak elfogadhatóak, másokhoz képest még mindig jobbak. Az alkatrészárak is megfizethetőek. A többi megyére nem tudok nyilatkozni, de itt teljesen elégedettek vagyunk.

Luka Zabic (a Deutz-Fahr közép-kelet-európai értékesítési vezetője) örömmel üdvözli, hogy Ákos és családja felismerte a márkában rejlő lehetőségeket, és sok évvel ezelőtt a Deutz Fahr mellett tették le a voksukat. Nagyon fontos ez a nap, mert nem csak az első ilyen felszereltségű limitált gépet adhatták át Magyarországon, de a Megyesi család a hivatalos referenciahely címet is kiérdemelte a sokéves márkahűség révén.

Több ízben is volt szerencsém a Deutz Fahr gyárakba ellátogatni.

Amikor 2015-ben egy horvátországi buszos úton részt vettem a Dorker Kft.-vel. Zupanjába látogattunk. Egy kombájnvásárlási szándék miatt voltunk kíváncsiak a gyárra. Fura érzés volt azt látni, hogy léteznek még olyan helyek, ahol nemcsak az összeszerelés, hanem szinte a teljes gyártás folyik. Előttünk munkálták meg a fémet, kalapáltak, hegesztettek. Elindult a lemez, és sok munkafolyamat után kigurult a kombájn.

Monumentális látvány. Tetszik a Deutz Fahrban, hogy sosem áll meg a fejlesztés, évről évre tapasztalom, mindig vannak újítások, finomítások, újabb modellek. Amikor ebben a gyárban jártunk, egy régen dédelgetett álom válhatott valóra, ugyanis annyira meggyőző volt a gyár, hogy itt döntöttünk a kombájn megvásárlása mellett 5 év kiterjesztett garanciával. Bátyám, Elemér dolgozik rajta.

Lauingenbe mint a Deutz Fahr hazai „nagykövete” érkeztem. A 2017-ben átadott gyár modern, futurisztikus, igazi gigantikus komplexum. A régi 100 éves gyárban is jártunk, ott a kabinfülkéket rakják össze, a mai napig folynak még munkák. Amikor beléptem, azt éreztem, végre hazaértem.

Dorker Kft.
Ajánlatunkat keresse ITT!

Tartalom közti banner a cikk végére
no