Két nagy titokkal lett sikeres a VARING | Agrárágazat

Két nagy titokkal lett sikeres a VARING

Bekapcsolódott a kelet-európai kereskedelmi vérkeringésbe a már saját márkáiról is híres magyar kertészetieszköz-forgalmazó

Még mondja valaki, hogy nem leleményes és szorgalmas a magyar...!? A magyar tulajdonú VARING sikertörténete azt bizonyítja, hogy alapos és gyorsan reagáló piacismerettel, illetve hatékonyan összeállított csapattal - és persze jó termékekkel - eredményesen be lehet törni még a „nagyok" által uralt szegmensekbe is.

A sárospataki VARING Kft.-t 2005-ben alapították tulajdonosai. Egyikük korábban egy külföldi gyártó termékeinek bevezetője és forgalmazója volt Magyarországon és a térségben. Azért lépett önálló útra, mert fantáziát látott egy mégoly zsúfolt piacon is, mint a barkács-kéziszerszámoké és kertészeti eszközöké. A 2008-as válság - konkrétan az építőipar mélyrepülése és így a szerszámkereskedelem visszaesése - okozta kényszerű hangsúlyváltás a kertészet felé terelte a VARING érdeklődését. Ám ők ebből kovácsoltak tőkét. - Alig egy év múlva már ismert és keresett márkának számítottunk a piacon, ami elsősorban két lényeges tényezőn múlt: a vásárlói igények, azaz a piac széleskörű és alapos ismeretén, emellett a jó kollégákból verbuvált csapat elkötelezettségén, hozzáértésén - mondja Tallárom Attila a cég kereskedelmi ügyvezetője.

A válság utáni években a VARING felismerte, hogy a kemény versenyhelyzetben erős, igényes küllemű, jó minőségű és ergonómiájú, illetve természetesen elfogadható, középáras termékekre van igényük a vásárlóknak. Ezért kifejlesztette saját - és gyorsan népszerűvé váló - termékkörét, amelyben nyeles kéziszerszámok (ásó, lapát, gereblye), mellett balták, metszőollók és sövényvágók, kis és nagy kerti szerszámok és kellékek széles választéka kapható. A részben import-alapanyagokból itthon összeszerelt hazai termékekre akkora igény merült fel, hogy még a szomszédos Romániában is felfigyeltek a VARING márkára. 2007-ben megnyitották a gyergyószentmiklósi kereskedelmi képviseletet is. Ma szinte a teljes Románia területén is kaphatók a VARING termékek, mint ismert, magyar márka. Jelenleg a két ország forgalma már közel azonos szinten mozog.

- Nem az a fajta tulajdonos és ügyvezető vagyok, aki csak az íróasztal mögül intézi az ügyeket! Mind a mai napig úgyszólván folyamatosan járom az üzleteket, gazdaboltokat, hogy a kereskedők révén is naprakészen képben legyek-legyünk a vevők elvárásait, igényeit illetően. Gyorsan reagálunk ezekre az igényekre, és ennek megfelelően állítjuk össze a VARING-áruféleségeket, illetve ennek alapján vállaljuk világmárkák forgalmazását is - avat az üzletpolitikájukba Tallárom Attila.

Mindezek alapján nem csoda, hogy több multinacionális cég is felkérte a VARING Kft.-t termékeik értékesítésére, márkájuk képviseletére. Köztük a több mint 100 éves hagyománnyal bíró, világhírű spanyol Bellota, amely csaknem 10 éve bízza kerti és vágó-/metszőeszközeit, permetezőit, baltáit a Varingra. Szoros együttműködésben állnak a szintén ismert lengyel Cellfasttal, amelynek profi locsolástechnikai eszközei mellett ipari tömlők, slagok eladását menedzselik. Ezeken felül még több neves európai gyártó termékeit is forgalmazzák.

A VARING fejlődését, növekedését jelzi, hogy 2015-től már nagykereskedelmi webáruházában is fogadja viszonteladóit a sárospataki vállalkozás. A felhasználók pedig, országszerte több mint 400 jelentősebb kertész- és barkácsüzletben megvásárolhatják a termékeiket.

Kohout Zoltán

 

Kapcsolódó cikkek