Kitüntették a mezőgazdasági utánpótlás kiemelkedő fiataljait | Agrárágazat

Kitüntették a mezőgazdasági utánpótlás kiemelkedő fiataljait

A CLAAS Alapítvány kiosztotta a Helmut Claas-ösztöndíjakat, több mint 45 000 euró értékeben

A CLAAS Alapítvány mezőgazdasági tudományokat tanuló diákokat támogat diplomamunkájuk megírásában különböző ösztöndíjakkal, így karolva fel a tehetségeket. Helmut Claas-ösztöndíjakat és további nemzetközi tanulmányi különdíjakat, összesen több mint 45 000 euró értékben ítélték oda diákoknak Bulgáriából, Németországból, Angliából, Hollandiából, Magyarországról, Szlovákiából, Oroszországból, Lengyelországból és Romániából.

A diákok az ösztöndíjak ünnepélyes átadásakor előadásokat tartva részletesen bemutathatták díjnyertes pályaműveiket. A pályázók egészen az utolsó pillanatig izgulhattak, milyen támogatásban részesülnek, hiszen ez csak az oklevelek átvételekor derült ki, ki milyen ösztöndíjat nyert el. Az okleveleket Helmut Claas, a CLAAS Alapítvány elnöke nyújtotta át a díjazottaknak.

A CLAAS Alapítvány fiatal tehetségeket támogat: a díjazottak, a kuratórium és a zsűri tagjai összeálltak egy közös fotóhoz az ünnepélyes díjátadón.

A kiosztott díjak a következők voltak:

Ösztöndíjak:

Helmut Claas-ösztöndíjat az általános mérnök- és gazdasági képzéseken tanuló hallgatók nyerhettek el.

1. hely: Dagmar Wicklow, a Kassel-Witzenhausen-i Egyetemen ökológiai mezőgazdasági tanulmányokat folytató diáklány nyerte az első díjat, s az azzal járó 7200 euró ösztöndíjat. Diplomamunkájában az ökológiai gazdálkodású tejtermelő tehenészetek elválasztás nélkül, anyja mellett felnövő üszőnevelés üzemgazdasági kérdéseivel és rendszerelméleti elemzésével foglalkozik.

2. hely: Hubertus Kleuter, az Osnabrück-i Főiskola agrármérnök hallgatója nyerte el a 6000 euróval járó második díjat. Diplomamunkájában az NIR-szenzorok folyékony trágya felhasználásakor történő használatának elemzéséről írt.

3. hely: A harmadik helyezés, és az azzal járó 4800 euró Tobias Rapphoz a Hohenheim-i Egyetem hallgatójához került. Diplomamunkájában a biogázüzemekben az előállított biogáz áramlásának mérésével és áramlási profiljának előállításával foglalkozik, hogy a viszkozitás függvényében működő bionikus keverőüzemet fejlesszen ki.

4. hely: A negyedik hely és az azzal járó 3600 euró Simon Woframhoz, a Kassel- Witzenhausen-i Egyetem hallgatójához került. Pályázati munkájában a rovarok Európában, különösen Németországban élelmiszerként és takarmányként történő felhasználásának lehetőségeit elemzi.

Helmut Claas átadja az első díjat Dagmar Wicklow-nak.

Különdíjak:

Az éves ösztöndíjak mellé négy különdíjat ítéltek oda, fejenként 1500 euró értékben, az Aachen-i Műszaki Főiskola, a Nütringen-Geiséingen Gazdasági és Környezetvédelmi Főiskola, a Harper Adams Egyetem (Nagy-Britannia) és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatóinak.

Nemzetközi Tanulmányi Díj:

A Nemzetközi Tanulmányi Díj került, fejenként 4500 euró értékben, a Bánát Agrártudományi Egyetem (Románia, Temesvár), a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (Magyarország), a Wageningen Egyetem (Hollandia), Nyitrai Mezőgazdasági Egyetem (Szlovákia), az Angel-Kantschew-Egyetem (Bulgária), Kuban Állami Agrártudományi Egyetem (Oroszország) és a Poznan Egyetem (Lengyelország) hallgatóinak.

Új tagok a CLAAS Alapítványban

Hermann Lohbeck, aki a CLAAS Konszernvezetés szóvivője 2017. október 1.-je óta, az Alapítvány új tagja. Ebben a tisztségében Dr. Meuthert követi, aki tizenkét évnyi elkötelezett szolgálat után nyugdíjba vonul. A zsűri új tagjai lettek Dr. Kim Blackburn a Cranfield Egyetemről (Nagy-Britannia) és Prof. Thomas Herlitzius a Drezdai Műszaki Egyetemről.

A CLAAS Alapítvány

Az Alapítvány egy nemzetközi szakértőkből álló zsűrivel dolgozik együtt, és bel- és külföldi egyetemekkel, főiskolákkal kooperál. Az Alapítvány tőkéje egy 2,7 millió eurós tőke emelés után jelenleg 10 millió euró. A Helmut Claas Alapítvány mellett a CLAAS különböző főiskolák nemzetközi kutatási projektjeit is támogatja, és olyan kezdeményezéseket ösztönöz az iskolákban, amelyek segítségével felébreszthetik a tanulók elhivatottságát és érdeklődését a természettudományok és a technológia iránt.  

 

Kapcsolódó cikkek