Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj – az egészséges és biztonságos hazai termékek elismeréséért

Első alkalommal adták át a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat: az elismeréssel az egészséges és biztonságos magyar termékek minél nagyobb arányú piacra juttatását ismerik el, fogalmazott az Agrárminisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes Tapolcán.

Farkas Sándor a négynapos élelmiszerkereskedelmi konferencián megrendezett díjátadó ünnepségen hangsúlyozta, hogy a magyar mezőgazdasági termelésben meglévő mintegy 40 százalékos tartalék kiaknázható lenne, ha a gazdálkodásban minél nagyobb arányban megjelenne a digitalizáció, a precíziós gazdálkodás, a robotika és a jelenleginél nagyobb területen az öntözés. Az alapanyag-termelés növekedése mellett, ha a piaci szereplők kihasználnák az együttműködés lehetőségét, a feldolgozóipar is jól járna. Végeredményként mintegy 25-30 millió ember számára lenne képes élelmiszert termelni a magyar mezőgazdaság, szemben a mai 15 millióval.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által alapított Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék védjegyet használó cégek szavazatai alapján ítélték oda a hazai termékek népszerűsítéséért, értékesítéséért végzett munkát elismerve, mondta a díjátadó ünnepségen Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. A versenyen 12 üzletlánc vett részt. A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjjal járó kézzel készített kerámiaszobrot a Spar Magyarország Kft. érdemelte ki, a második helyezett az Auchan Retail Magyarország Kft., a harmadik a Metro Kereskedelmi Kft. lett. A díjat hagyományteremtő szándékkal alapították, a jövőben még nagyobb versenyzői aktivitásra számítanak a szervezők.

Összeállította: Csomor Zsolt

Tartalom közti banner a cikk végére
no