Mézfogyasztást ösztönző kampány gyermekek számára

Tatán, a Kőkúti Általános iskolában kezdődött a „Mézes reggeli", a gyermekek mézfogyasztását ösztönző európai kezdeményezés magyar része.

A mézfogyasztás jó hatással bír a gyermekek egészségére, de azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a méhészet veszélybe kerülését az egész mezőgazdaság megérezheti, mondta Nagy István agrárminiszter az Országos Magyar Méhészeti Egyesülettel, az Agrármarketing Centrummal és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával közösen szervezett program megnyitóján.

Robert Kokalj szlovén nagykövet köszönetét fejezte ki a rendezvényen, hogy Magyarország támogatta a szlovén kezdeményezést a méhek világnapjának kijelölésére. 2018-ban ünnepelték meg első alkalommal a világnapot május 20-án: ez a nap az első osztrák méhészeti iskola szlovén származású vezetője, Anton Jansa születésnapja. A „Mézes reggeli" kezdeményezés szintén Szlovéniából indult.

Bross Péter, az OMME elnöke az MTI-nek elmondta, hogy a programhoz az alapanyagot mindig helyi méhészek biztosítják, s számos esetben alakult ki olyan kapcsolat az oktatási intézménnyel, hogy a diákok később a méhészeteket is felkeresték.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese arról számolt be, hogy szervezetük a mézfogyasztás növelése érdekében több helyszínen szervez fesztiválokat, valamint kampányt indítottak a rádiókban és a közösségi média oldalain is.

Az Európai Unió 27 tagállama közül Magyarország harmadik a méhsűrűséget tekintve, az EU-n belüli mézkereskedelemben pedig hazánk 40 százalékos részt birtokol. A megtermelt hazai méz 80-90 százalékát külföldön értékesítik, sokszor rosszabb minőségű termékek feljavítására.

A magyar mézfogyasztás lassan emelkedik: 0,8 kilogramm fejenként, miközben az uniós országokban átlagosan 1,7 kilogramm évente.

Összeállította: Csomor Zsolt

 

 

 

Tartalom közti banner a cikk végére
no