Mosoly és erő a Dorker családias szezonzáróján

Mindenesek és fekete monstrumok mellett hatékony eszközök bemutatója a Dorkertől

Nemes tradíció a Dorker Kft.-nél, hogy változatos szakmai és közösségi programokkal erősítik-gazdagítják a vevőikkel, partnereikkel való kapcsolatot. Az idén több tucat gazdálkodót hívtak el a Dorker egyik fő erősségét jelentő, Deutz-Fahr márka horvátországi gyárába üzemlátogatásra, a nyári szezont pedig hagyományosan látványos és hasznos családi és gépbemutató programmal zárták Felsőszentivánon. Itt mutatkozott be a Deutz-Fahr csúcsmodellje, a fekete(!) festésű, csaknem 8 ezer köbcentis, biturbós Warrior traktor is.

A rendezvényen Megyesi Elemér rögtön a Dorker Kft. alapító-ügyvezetője, Kövesdi László köszöntője után magyarázatot adott a Deutz-Fahr és a Dorker iránti elkötelezettsége okáról. Mint mondta, majdnem két évtizede vásárolja a „zöld márka” gépeit, és kifogástalan, előzékeny, rugalmas és felkészült szolgáltatást kap a márkakereskedéstől.

A családi nap első felének látványos bemutató-sorozatát Megyesi Ákos, a Deutz-Fahr magyarországi „nagykövete” és hivatalos referenciapartnere vezette fel. A nagyszámú közönség láthatta az olasz Faresin egyik 7 méter nyúlástávolságú, 3,5 tonna kapacitású teleszkópos rakodóját, amely Deutz-motorjával hatékonysága ellenére is takarékos üzemeltetésű. Szerepelt a népszerű Pronar pótkocsigyár 14 tonna terhelhetőségű, kéttengelyes T680-asa a 100 LE-s, kompakt, „udvaros-mindenes” becézésű Deutz-Fahr 5110 G traktorral. A Dorker kínálatában megtalálhatók a világhírű dán Hardi-permetezők – a bemutatón a 3000 literes tartályú Navigator bizonyította a 24 m széles keret stabilitását, az automata kormányzás, a proporcionális szelepvezérlés előnyeit. Megyesi Ákos bemutatta a márka néhány 6-os és 7-es sorozatú darabját is. A 3,6 literes 6120 TTV „kisebb” motorja ellenére dinamikus, nagy munkabírású és prémium felszereltségű – a bemutatón hozzákapcsolt, nálunk is nagyon népszerű Pronar T026-os bálaszállító 500/50-17 kerekei mellett megerősített padlólemez mellett a rakodófelület központosított hegesztése felel a stabil szállítás biztonságáért. A másik traktor a Deutz-Fahr Agrotron 165-öse mögé az Nardi KING 5 késes lazítóját kapcsolták: a 7 és 9 késes változatban is kapható lazító egyik fő erénye a nehéz, kötött talajokon való munka.

A legizgatottabb érdeklődés persze a Warrior-osztály legnagyobbját, a Deutz-Fahr 9340 TTV-jét övezte: a fekete festésű, automata kormányzású csúcsmodellt 7,8 ezer köbcentis, fordulatszámfüggően kapcsoló alacsony és magas nyomású biturbós motor hajtja; 16 tonnás súlya a makacs szántási műveletekben különösen előnyös. A felsőszentiváni táblán prezentált gépkapcsolat-sorozatban szerepelt még a Deutz-Fahr 7250 – NARDI 4,2 X tárcsa, a Deutz-Fahr 6205 RCshift – NARDI Fast nevű kombinált tarlóhántóval, a Deutz-Fahr 6165öse a NARDI 3+1 fejes ekével és a Deutz-Fahr 5090.4 – a HARDI Zenit ködképzőjével. Az álló gépek között láthattuk a Deutz-Fahr 7206 TS kombájnját Oros sun adapterrel, a Pronar PDT300-as fűkaszáját és ZKP300as rendsodróját, illetve az Agrion szemenkénti vetőgép mellett a Tehnos MU280LW szárzúzót.A Dorker szezonzáró családi és szakmai napját egyébként látványos rallyautó- és traktorverseny, illetve lovasbemutató és tombola mellett egy vidám, nem szokványos traktormosás is színesítette, amikor a Faresin teleszkópos rakodójának kanaláról öblítették le a Dorker munkatársai által habosra sikált Deutz-Fahr „mindenes” 5110-esét.

Kohout Zoltán

Maradt kérdése?
www.dorker.hu

Tartalom közti banner a cikk végére
no