CASE IH EfficientPower Days 2010!

Borítókép

Európai premier Prágában: új CASE IH traktorok bemutatója

A CNH cégcsoporthoz tartozó CASE IH Agriculture részlege szeptember 6-7 között Prágában, illetve egy Prágához közeli gyakorlati helyszínen mutatta be a nemzetközi szaksajtónak új erőgép és műszaki-technológiai fejlesztéseit. Újdonságok a 2011. évi EfficientPower modelleknél A 2011. évtől a CASE IH a 130-600 LE közötti valamennyi traktorsorozatánál bevezeti az EfficientPower rendszert. Ez érinti a traktor hajtás- és kormányzási rendszerét, a termelékenységét, a komfortját, javítva a gazdaságosságot. Az EfficientPower technológia további elemei: az automatikus hatékonyság-menedzsment (APM), valamint a fejlett gazdálkodási rendszert (AFS). A kipufogógázok utókezelésében innovatív megoldás a szelektív katalitikus redukción alapuló SCR rendszer, melynek elemei kompakt egységként kerülnek beépítésre a motor és a kipufogódob között. A rendszer a Fiat Power Train Technologies céggel közös fejlesztés, ami a tehergépkocsiknál több éve bevált. Az FPT már 2006 óta gyárt SCR technológiával szerelt motorokat, amelyek világszerte már 32 millió kilométert futottak. Az SCR rendszer termodinamikai hatásfoka rendkívül magas. A gyakorlatban is bebizonyosodott, hogy a hagyományos motortechnológiához képet több mint 10%-os hajtóanyag-megtakarítás érhető el. A Tier 4A előírások messzemenően betarthatók. A kipufogógázban található nitrogénoxidok nitrogénné és vízzé alakulnak át, és ehhez nem kell más, mint az AdBlue adalék, amely szintetikusan előállított karbamid, nem mérgező, kormot nem képező vizes oldata. A motorelemek hőterhelése csökken, a motorolaj fizikai tulajdonságai hosszabb időn át sem változnak, és a kipufogórendszer megbízhatósága és élettartama is javul. Az automatikusan működő SCR rendszer karbantartást nem igényel, a hajtóanyag minőségétől függetlenül, megbízhatóan dolgozik. A traktorosnak csak a karbamid oldat (AdBlue) rendszeres utántöltésére kell ügyelnie. Gazdaságossági vizsgálatok igazolják, hogy az AdBlue használatával a hajtóanyag-felhasználás az adalékanyag költségét meghaladó mértékben csökken. Az AdBlue-ra kiadott minden egyes Euro költség 7 Euro hajtóanyag-megtakarítást eredményez! A kipufogógáz tisztább, mint a beszívott levegő! A motorteljesítmény az EfficientPower traktorok mindegyikénél nagyobb a korábbihoz képest. A Puma CVX 225 maximális teljesítménye például 251 LE-ről 296 LE-re nőtt, több mint 7%-kal, és a maximális forgatónyomaték is 1.025 Nm-ről 1.160 Nm-re, 13%-kal növekedett. További új elem az automatikus hatékonyság menedzsment (APM). Ez egy ISO-kompatibilis BUS-rendszer (CAN-BUS), amely a motort, a hajtóművet és a kezelőelemeket a vezetőfülkében kapcsolja össze egymással. Segítségével a kívánt sebességnél a motorfordulatszám a sebességfokozathoz igazodik. Az APM tehát automatikusan megtalálja minden menetkörülményhez a megfelelő kezelési stratégiát. CASE IH valamennyi, 100 és 600 LE közötti traktorának vezetőfülkéjében azonos lett a kezelési koncepció. Középpontban a legújabb generációs Multicontroller áll. A kartámasz Multicontrollerével a vezető egy kézzel minden fontos műveletet vezérelhet, azaz a sebességváltást, az irányváltást, a motorfordulatszámot és a forgómenedzsmentet. A kartámaszba integráltan található az intuitív kontroll panel (ICP), amely ideálisan egészíti ki a Multicontrollert. A különféle traktorfunkciókat az itt található gombokkal, ujjheggyel lehet kapcsolni. A gombok a traktorgrafikán logikus elrendezésben vannak, így a tapasztalatlan vezető is intuitív módon megtalálja a helyes kezelési lépéseket. A koncepció részét képezik az A-oszlopba integrált kijelző műszerek is. Egységes a precíziós művelés rendszere is: a CASE IH AFS-monitoráról valamennyi traktorfunkció, az adatrögzítővel is ellátott AccuGuideTM párhuzamos nyomkövető rendszer, valamint az ISOBUS-kompatibilis munkagépek is vezérelhetők. Az új AFS Pro 700 készülék az intuitív / integrált / interaktív jelzőkkel illethető. A központi, ma már szokásosnak mondható AFS-funkciók mellett az új eszköz ellenőrzi a teljesítményt, a gépek beállítását és vezérlését, az adatrögzítést, a függesztett munkagép munkájának térképszerű rögzítését (ISOBUS), videófunkciókkal rendelkezik, és kompatibilis az AFS AccuGuide-val is. A műszer tömege a korábbihoz képest 50%-kal, mérete 30%-kal csökkent. A képernyő felbontása (800x600 Pixel) és 265 mm képátmérője maradt. Új chipkészlet garantálja az AFS Pro 600 típussal szembeni 500%-os relatív teljesítménynövekedést. A képernyő képe osztható, így egyszerre több funkció is követhető. Az AFS Pro 700 monitorra akár 3 videokamera is csatlakoztatható. A MAGNUM traktorok következő generációja Az új Case IH Magnum traktorok mindegyikét az új EfficientPower technológiával látták el. Teljesítményük és hatékonyságuk növekedett, javultak a kezelési körülmények, előnyösen alakult a hajtóanyag-fogyasztás. A szelektív katalitikus redukcióval (SCR) Case IH teljesíti a 2011.évi Tier 4A kipufogógáz előírásokat. Az új Magnum modellek - a teljes sorozatban "a bevált 8,7 literes motorral dolgoznak, amely az elmúlt évben mutatkozott be az axiális terményáramú Axial-Flow 7120 típusú kombájnban. Power Management gondoskodik most már a 33-mal több LE-ről, amelyet szállítási munkában, TLT-üzemben, vagy a hidraulikával szemben támasztott növekvő elvárás esetén jól lehet hasznosítani. Az új paletta 5 modellt kínál - a Magnum 235 típusú, 274 LE-s csúcsteljesítményű modelltől egészen a Magnum 340 típus 389 LE-s csúcsteljesítményig, valamennyit Power Management rendszerrel. A Magnum Surveyor fülke mindazt nyújtja, amelyet standardként már évtizedek óta, a helykínálat, körkilátás és komfort tekintetében. Az új Multicontroller a kartámaszban, AFS Pro 700 színes monitor alapfelszerelésként. Az AFS AccuGuide-dal a kormányzás "gyermekjáték". A hajtóanyag fogyasztást az automatikus termelékenységi menedzsment (APM) optimalizálja a motorfordulatszám és a sebességfokozat legmegfelelőbb összehangolásával. Az SCR-technológia a teljesítmény növelésében is segít, nemcsak a kipufogógáz tisztántartásában. Opcionálisan mellső teheremelő hidraulika és TLT, akár 6 távműködtetett szelep is rendelhető. Az új Magnum modellek motorháztető kialakítása ahhoz az új alvázhoz igazodik, amely a most már nagyobb CASE IH motort és a tökéletesített hűtőrendszert is magába foglalja. A váz formája osztályában a legjobb fordulékonyságot garantálja. Az erőátvitel csapágyházai stabilak, a hátsó híd és a teheremelő hidraulika megteremti a nagyobb teljesítmény hasznosításának feltételeit. Puma CVX sorozat: három új modell, mindenirányú (allround) alkalmazáshoz A PUMA CVX traktorok világsikere alapján a sort most három új modellel bővítik. A Puma 130 CVX névleges teljesítménye 131 LE (maximális teljesítménye Power Management-tel 171 LE), a Puma 145 CVX 146 LE teljesítményű (maximális teljesítménye Power Management-tel 188 LE), és a Puma 160 CVX névleges teljesítménye 160 LE (maximális teljesítménye Power Management-tel 203 LE). Az új Puma CVX sorozat traktorainak külső megjelenése kompakt felépítésüket tükrözi. A motorháztető hátsó része most sokkal keskenyebb, ezért sokkal jobban belátható a traktor előtti munkatér. A nagyobb Puma CVX modellekkel szemben a tengelytávolság rövidebb, így javult a fordulékonyság, csökkent a fordulási kör sugara. A legújabb motortechnikát képviselő 6-hengeres, 6,7 literes turbódízel motorok Common-Rail technikával, valamint Power Management rendszerben működnek. A motormenedzsment a helyzettől függően akár 30 LE-vel nagyobb motorteljesítményt, és ezzel 22%-kal nagyobb teljesítményt nyújt szállítási munkában vagy TLT-üzemben. Ez a Power Management rendszer a piacon jelenleg a legerősebb támogatást nyújtja a felhasználónak, nagyobb teljesítményt kínálva, mint ugyanezen kategória bármely más traktora. A három új Puma CVX modell az első azok közül, amelyek gyári alapfelszerelésként EfficientPower technológiával ellátottak. A hagyományos motortechnikával összevetve most 10%-os hajtóanyag-megtakarítás érhető el, nagyobb motorteljesítmény és gyorsabb, rugalmasabb felfutás révén. A szelektív katalitikus redukció (SCR) nemcsak a Tier 4 kipufogógáz-szabvány teljesítését jelenti, hanem csökkenti a hajtóanyag-felhasználást is. A Puma CVX traktorok hidraulikáinak emelőképessége is javult, 8,3 tonnára növekedett. Ezzel már az egészen nehéz függesztett gépek is gond nélkül üzemeltethetők. A szállított olaj mennyisége 140 liter/perc-re növekedett. A traktor akár 8 hidraulikus vezérlőszeleppel és Power-Beyond csatlakozóval is szállítható. Az új "pumák" sok tekintetben osztályelsők - az egyszerű kezelhetőség, a lehető legnagyobb termelékenység, a kedvező üzemeltetési költség, a menetkomfort, valamint a gyártmány kiváló minősége, illetve a jó vevőszolgálat révén. A QUADTRAC és STEIGER traktorok új generációja A 2011-től életbe lépő új emissziós törvényekhez igazodva a Quadtrac és Steiger modellek új palettájával lép ki Case IH a piacra. Az új EfficientPower technológia takarékosabb hajtóanyag-fogyasztást és nagyobb teljesítményt szavatol. A Quadtrac és Steiger 600-as modellek 670 LE teljesítményükkel az erőgépágazat rekorderei. A Quadtrac és a Steiger traktorok új generációja a nagy mezőgazdasági üzemek követelményeit hivatottak kielégíteni teljesítmény, élettartam, komfort és termelékenység tekintetében, többletértéket teremtve különleges előnyeikkel. Az új Quadtrac palettán 502 és 670 LE között 4 modell található, Power-Boost felszereltséggel. A Case IH Quadtrac erőgépek négy, egymástól függetlenül meghajtott gumihevederes járószerkezettel készülnek. Ezzel a jobb vonóerő-kifejtés mellett a talajnyomás is csökken, így nehéz munkában is minimális a taposási, tömörödési kár. Az új Steiger palettán hat modell található 391 és 670 LE közötti teljesítménnyel, Power-Boost felszereltséggel. Ezeknél a modelleknél kétféle keret(alváz) méret van. Keskenyebb kerettel készülnek a Steiger 350-tól 450-ig terjedő traktorok, és egy erősebb kerettel az 500-tól 600ig terjedő, nagyobb motorteljesítményűek. Az új Steiger 350, 400 és 450 típusok keretmérete optimális teljesítménytömeg eloszlást tesz lehetővé, és ezért kiválóan alkalmasak sorkultúrák művelésére. A nagyobb Steiger modellek - 500, 550 és 600 - továbbfejlesztett, még jobban terhelhető hajtáslánccal és hajtómű-komponensekkel vannak felszerelve, ezért a talajművelő ágazat minden termelékenységi kihívásának megfelelnek. A Quadtrac / Steiger 600 a legnagyobb teljesítményű traktor a piacon, csúcsteljesítménye 670 LE. A traktor szíve a Case IH motor, amely minden Steiger és Quadtrac modellnek az EfficientPower révén magasabb teljesítményt és jobb gazdaságosságot kölcsönöz. Valamennyi motor SCR (szelektív katalitikus redukciós) technológiával felszerelt, azaz optimális teljesítményt ad le a lehető legcsekélyebb hajtóanyag-fogyasztás mellett, rendkívül alacsonyan tartva a kipufogógáz káros emisszióját. A motorteljesítmény a Power-Boost megoldással tovább növelhető, és optimálisan igazodhat az egyenlőtlen terepen végzett munka, közúti szállítás vagy éppen a TLT, illetve a hidraulika nagyteljesítményű, termelékeny munkagépek által igényelt teljesítményfelvételéhez. A Steiger 350 típus a bevált 8,7 literes motorral dolgozik, amely most már a Case IH 7120 Axial-Flow aratócséplő gépbe is beépítésre kerül, és teljesen Tier 4A-konform. A Steiger 400 és Quadtrac/ Steiger 450 és 500 modelleknél ugyanaz a Tier 4A-konformú 12,9 literes motor van beépítve, mint a nagy modelleknél. A 12,9 literes motor a Quadtrac / Steiger 550 és 600 modelleknél kétfokozatú turbofeltöltővel van felszerelve. A "másod-turbo" az elsődlegesre segít rá, ezzel maximumon tartja a nyomatéknövekedést és a fordulatszámot. Így a motor a lehető legcsekélyebb fogyasztással és alacsony emisszióval képes a legnagyobb teljesítményigénynek is megfelelni. Valamennyi traktor automatikus termelékenységi menedzsmenttel (APM) dolgozik, azaz függesztett gépeknél bármely terepen automatikusan kiválasztja a sebességfokozat és a motorfordulatszám legjobb kombinációját. A Quadtrac és Steiger traktoroknak osztályukban eddig is a legnagyobb, legjobb körkörös kilátást nyújtó vezetőfülkéjük volt. Most a Surveyor fülkével még könnyebbé válik a munkavégzés. Az új, opcionálisan elérhető fülkerugózás felfogja a menetirányban és oldalirányban fellépő mozgásokat, a billenéseket. A vezetőülés 40°-ban jobbra elfordítható, miáltal a vezető ergonomikus, 180°-os körkörös kilátást élvezhet, rálátva a motorháztetőre és a traktor hátsó vezérlő berendezéseire. Egyes kezelőelemeket a fülke jobb felső mennyezetére helyeztek át, míg a legfontosabb funkciók a kartámaszon levő Multicontroller konzolról vezérelhetők. Innen szabályozhatók az automatikus táblavégi műveletek, valamint az akár 8 hidraulikus távvezérelt szelep. Az új AFS Pro 700 színes monitor is a kartámaszba van integrálva, és együtt mozog a vezetőüléssel. A műszer az AFS AccuGuide automatikus nyomkövető minden funkcióját fogadja, és innen felügyelhetők az általános traktorműködés és az átfolyásszabályzás adatai. Az új, elektronikusan távvezérelt szabályzó szelepekhez Twin-Flow rendszerben jut el a max. 428 l/min olaj. Ez a legnagyobb függesztett gépekhez is elég, nincs tehát szükség külön kiegészítő hidraulikaszivattyúra. A rendszer a hőmérsékletingadozás következtében fellépő viszkozitás változást is kompenzálja. A Quadtrac és Steiger traktorok osztályukban elsőként kaptak rendkívül tartós és mutatós, a VI. osztálynak megfelelő autólakkozást. Sokkal tovább megőrződik az intenzív szín, a lakkozás jobban védett eső, szennyeződés, szél és a napsugárzás ellen, ezért a traktorok használt állapotban is nagyobb értéket képviselnek. (Forrás: www.efficient-power-days.com)

Tartalom közti banner a cikk végére
yes