Lamborghini Road Show

Borítókép

Először Ifj. Kiss Pál a rendezvény apropójáról tájékoztatta a nagyérdeműt, mely szerint, a már 8 éve általuk forgalmazott márka teljes palettája megújult, és ezek közül leghamarabb a könnyű-univerzális és közepes kategória traktorai érhetőek el. A 90-100 és 130 lóerős maximális teljesítményű erőgépek minden szempontból nagy változáson estek át, legyen szó akár a dizájnról, kezelhetőségről, sebváltókról vagy a motorokról, melyek már teljesítik a vonatkozó környezetvédelmi szabályokat. A színük pedig ezentúl visszatér az eredeti fehér színhez, amely már a gyártásuk indulásakor is a Lamborghini traktorokat jellemezte.

Lamborghini Road Show

A rendezvényen a fő hangsúly az erőgépeké volt, de szó esett a munkagépekről is. Elsőként a Lamborghini Strike 105.4 bemutatására került sor, amit Fehér Ákos termékfelelős prezentált. Ez a traktor a korábbi R3 105-ös megfelelője, mely az SDF csoport 3849 cm3-es, 102 LE max. teljesítményű (2000 1/min fordulaton), Common Rail befecskendezésű, EGR kipufogógáz visszavezetésű motorját kapta meg. Az erőforrás nyomatékosabb is lett elődjénél, mintegy 10%-kal, így a max. nyomaték 438 Nm (1600 1/min-nél), a fajlagos fogyasztása pedig kb.15%-ot csökkent. Kétféle sebességváltóval vásárolható meg, egy mechanikus 20/20-as és egy Hi-Lo 40/40-essel, az irányváltó felkerült a kormány mellé, mely könnyebb kezelhetőséget biztosít. A fülke mérete növekedett, így kényelmesebb munkakörnyezet várja a gép vezetőjét. A hozzá kapcsolt munkaeszköz egy Pöttinger Vitasem 302-es classic, 3 méteres gabonavetőgép volt, mely Magyarországon csak az Auditker Kft.-nél vásárolható meg.

Másodikként a Lamborghini Nitro R 120 mutatkozott be, mely sok hasonlóságot mutat az előzőleg bemutatott traktorral, de felépítése egy kicsivel nagyobb, jobban felszerelt típus; elektro-hidraulikus irányváltó, terhelés alatt kapcsolható 3 sebességfokozat, elektronikus hátsó 3 pont vezérlés jellemzi. Motorja már Deutz gyártmányú, mely működésben megegyezik a már bemutatott SDF motorral, csak egy kicsivel kisebb henger űrtartalommal rendelkezik, 3620 cm3-es, max. teljesítménye 113 LE, jó fogyasztással és nyomatékkal. A gép súlya 700 kg-mal nehezebb a Strike-nél, és a hátsó függesztés emelőereje is nagyobb, 5410 kg. A bemutatott modell front függesztéssel és TLT-vel rendelkezett. A gépre egy 6 soros, teleszkópos vázú, mechanikus meghajtású, Sfoggia Sigma 5 típusú szemenkénti vetőgépet függesztettek.

A harmadik erőgép egy a középkategória alsó részébe tartozó Lamborghini Nitro 130 VRT volt egy Pöttinger SYNCRO 3030-as grubberrel. A fokozat nélküli VRT sebességváltó egy mechanikus és hidrosztatikus váltó kombinációja, mely könnyű kezelhetőséget biztosít, alacsony fogyasztás mellett. Kiválasztjuk a megfelelő sebességtartományt (kettő van), majd az automata sebességvezérlés kezeli a váltót és a motort. A traktorban szinte minden elektronikusan kapcsolható, a mellső híd és a fülke rugózott. Táblavégi forduló programozható. A gumiméret alkalmassá teszi a traktort arra, hogy még beférjen a kukorica sorba és ott dolgozni tudjon.

A nagyszámú érdeklődő személyesen is megtapasztalhatta az újdonságok könnyű kezelhetőségét, komfortját, nyomatékos motorját.

A rendezvényen készült fotók a www.agraragazat.hu galériájában megtekinthetőek.

Tartalom közti banner a cikk végére
yes