Egy elfogott üzenet – „Öntsünk tiszta vizet a pohárba!”???

Az egyik repcevetőmag-nemesítőház elmúlt napokban-hetekben megjelent piaci kommunikációja a fenti szalagcímmel borzolja a kedélyeket.

Sokat gondolkoztam, hogy szabad-e és kell-e egyáltalán reagálni az irományban megfogalmazott és közölt „A vetőmagvállalatok piaci értékesítése Magyarországon” című grafikonra, de mivel a Szerző ránk (KWS) is, mint forrásra, hivatkozik, úgy gondoltam, hogy muszáj.

Muszáj már csak azért is, mert, ahogy Winston Churchill mondta: „A hazugság már félig megkerülte a világot, amikor az igazság még csak a nadrágját húzza.”

A cikk szerzője sikeresen összeállított egy olyan grafikont – magasan „felhúzva” a saját értékesítésüket –, amelyen ha az értékesített repcevetőmagzsákokat forgalmazónként összeadjuk, minimum 350000-360000 hektárt, de még inkább a feletti vetésterületet mutatnak a számok.

Ezt nem látja senki: sem hatóság, sem egyik nemesítőház, sem termelő, sem piackutató, sem műhold, merthogy nincs is ennyi repce-vetésterület Magyarországon.

Mindenki elhiszi, hogy a grafikonon említett vetőmagos cég kiszámláz cca. 23000 zsákot Magyarországon, de ebből érdekes módon csak egy része (a Kleffmann szerint cca. 14000 zsák körüli mennyiség) kerül Magyarországon elvetésre. Azt senki sem gondolhatja, hogy a piackutató cég 65%-os tévedési rátával dolgozik, és hogy ez csak ebben az egy esetben lenne így.

Kedves Zoli!

Nyilván nem azzal a céllal „ragadtam” tollat, hogy matematikai levezetést és kijavítást tegyek, ezt majd gondolom (remélem), Te, mint felelős vezető, megteszed a kollégáiddal.

Az ok ennél sokkal komolyabb és lényegesebb!

Úgy gondolom, hogy az egész beszállítói piac, köztük a vetőmagpiac is, sokat küzdött és küzd ma is a hitelességért, megbízhatóságért és kölcsönös tiszteletért, ami vásárlóink, végfelhasználóink legfontosabb elvárása.

Az ilyen és ehhez hasonló félretájékoztatások és információk teszik tönkre az eddigi erőfeszítéseket! A fenti értékrendet a KWS-nél mi messze a legfontosabb üzenetnek és küldetésnek tartjuk a munkánkban, de meggyőződésem, hogy így van ezzel sok más cég is.

Ha már építeni nem akarjátok, legalább ne romboljátok, amit mások felépítenek!

Őszintén szólva, nem is nagyon értem, hogy egy cégnek, akinek bizonyos kultúrákban versenyképes minőségi termékek állnak a rendelkezésére, miért van szüksége csúsztatásokra, dezinformálásra, a partnerek megtévesztésére.

Kérlek, gondoljátok ezt át, és vizsgáljátok felül kommunikációtokat!

Tudod!

Tisztesség, Hitelesség és Megbízhatóság!

Sok sikert és jó munkát kívánok!

Pallós Mihály
ügyvezető
KWS Magyarország Kft.

Tartalom közti banner a cikk végére
no