A telematikai rendszerek térhódítása – JCB Uptime Center

Borítókép

Sokan kérdezik, hogy milyen kézzelfogható előnyökkel jár a telematikai rendszerek használata. A legtöbb felhasználó kizárólag vagyonvédelmi célzattal nyit a telematikai rendszerek irányába, pedig ebben, főleg a logisztikai gépek területén, számtalan egyéb lehetőség rejlik. Az előzőekben megjelent JCB LiveLink cikk bemutatta a JCB telematikai rendszerének alapjait és a benne rejlő lehetőségeket.

Ez a cikk a JCB LiveLink rendszer lehetőségeit a gyártói oldalról ismerteti, azon belül is a JCB rendszerfejlesztési irányait taglalja, valamint bemutatja, hogy ezek hogyan növelik a gépek üzembiztonságát.

A JCB 12 évvel ezelőtt indította el a LiveLink telematikai rendszerét. Jelenleg 195 országban több mint 250 000 aktív gép található a rendszerben. 2016-ban a JCB úgy döntött, hogy az Egyesült Királyság területén, Rocesterben egy újgenerációs központot hoz létre, „Uptime Center” néven. A hálózat folyamatos fejlődését az újabb központok létrehozása bizonyítja, melyek Púnában (India), Kalifornia és Georgia államban (USA), valamint Szingapúrban (Malajzia) nyíltak, a következőt pedig Sao Paulóban (Brazília) tervezik. A központok fő feladata, hogy a LiveLink segítségével nyomon kövessék a gépek adatait, és jelezzék a felhasználók számára, ha bármilyen rendellenességet tapasztalnak.

Hogyan is működik a rendszer a gyakorlatban?

Az Uptime Centerben egy mérnöki csapat dolgozik azon, hogy diagnosztizálja a rendszer által hibásnak vélt gépeket, és a kereskedői hálózaton keresztül jelezze azt a gép tulajdonosának. Az adatok alapján növelhető a gépek kihasználtsága, és a rendszer segítségével akár egy nagyobb meghibásodást is el tudunk kerülni. A JCB ezzel elősegíti annak a proaktív szervizszolgáltatási szemléletnek a terjedését, amit Magyarországon a KITE Zrt. használ és támogat.

Annak érdekében, hogy a mérnöki csapat munkája gyors és hatékony legyen, számos eszköz áll a rendelkezésükre. Ilyen az „Uptime Dashboard” nevezetű interaktív felület, ahol térkép alapján folyamatosan nyomon tudják követni a gépek állapotát. Az interaktív felület funkciói között szerepel még a „Machine Health Monitoring System”, amely algoritmusok használatával megállapítja a gépek aktuális állapotát a gép által küldött hibakódok súlyosságának a függvényében. Ezeket az adatokat a rendszer százalékos értékké alakítja, mely elősegíti a mérnökök munkáját, hogy képesek legyenek azonosítani a leginkább veszélyeztetett gépeket, majd megelőző intézkedéseket javasoljanak a nem tervezett állásidő elkerülése érdekében.

A LiveLink rendszer újdonságai közé tartozik még a LiveLink Feelt portál, amely kiváló lehetőség a gépbérlettel foglalkozó cégek számára. Ezen a portálon minden fontos üzemeltetéssel és pozícióval kapcsolatos adat egy helyen megtalálható.

A JCB ezekkel az eszközökkel szeretné biztosítani, hogy a tulajdonosok magas színvonalú ügyfélszolgálati, szerviz- és karbantartási támogatást kapjanak.

A JCB LiveLink szolgáltatás használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseivel kérjük, forduljon bizalommal kollegáinkhoz:

livelink.jcb@kite.hu

Tartalom közti banner a cikk végére
no