A minőségi borok külföldi értékesítését segíti az agrártárca

Borítókép

Az Agrárminisztérium borpromóciós program elindítását tervezi, a Magyar Turisztikai Ügynökség pedig a magyar borászat új arculatának kidolgozását végzi.

A minőségi borok értékesítésének támogatására 3,5 milliárd forintos borpromóciós program indítását tervezi az agrártárca, ismertette Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára a 28. Budapest Borfesztivál megnyitóján. A borágazatban erős a verseny, a programmal a tárca segíteni kívánja a magyar, jó minőségű borok értékesítését az európai uniós belpiacon és a harmadik országokban.

A magyar borászatok beruházásának, technológiai fejlesztésének támogatására a Vidékfejlesztési Programban eddig 35 milliárd forintot ítéltek meg, és további 10 milliárd forintnyi támogatás bírálata van folyamatban.

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese a megnyitón kiemelte, hogy a magyar borászat új arculatának kidolgozását végzik. Az MTÜ promóciókkal segíti az országban megtermelt borok sikerességét a külpiacokon, adta hírül az MTI.

Tartalom közti banner a cikk végére
no