fbpx

GfK: jó év volt a tavalyi a szörppiacon

Írta: - 2013 május 08.

Budapest, 2013. május 7., kedd (MTI) – Az alkoholmentes hideg üdítőitalok szegmensének tavalyi nyertese – az ásványvíz mellett – a kedvező áron elérhető szörp volt: a szénsavas üdítőitalokkal, jeges teákkal és gyümölcslevekkel szemben ez volt az egyetlen olyan kategória, amelyből többet vásároltak az emberek 2012-ben mint egy évvel korábban – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból.

A GfK Hungária kedden közölt összegzése szerint egy év alatt egy-egy háztartás által elfogyasztott szörp mennyisége eléri a 12 litert.

Gyümölcsleveket kevesebben vásárolnak, ritkábban és egyre kisebb mennyiségben.

A jeges teák iránti kereslet stagnált, értékbeli forgalmuk ugyanakkor nőtt – jegyzi meg az elemzés.

 

GfK: jó év volt a tavalyi a szörppiacon

 

A vízzel hígítható sűrítményeket tavaly – 2011-hez képest – mintegy 4 százalékkal több háztartás vásárolta, így minden második háztartás kosarába került szörp.

Szörpöt egy évben átlagosan hét alkalommal vesz egy család – egyre nagyobb arányban valamely hipermarketből.

A beszerzett mennyiség alkalmanként átlagosan 1,7 liter és egy évben átlagosan 12 litert tesz ki.

A megvásárolt mennyiség egyharmada saját márkás termék, ez az arány tavaly a 2011-ben mértnél némiképp kevesebb volt.

A gyümölcslevek vásárlói bázisa a múlt évben mintegy 3 százalékkal zsugorodott: tízből nyolc háztartás tartott ki a rostos üdítőital mellett.

Gyümölcslevet átlagosan havonta egyszer vásárolnak a háztartások, a vásárlási alkalmak száma több mint egytizedével megcsappant.

A gyümölcslevek elsődleges beszerzési helyeként a diszkontokat jelölték meg a válaszadók, itt fogy a teljes mennyiség közel egyharmada.

A szénsavas üdítőitalok fogyasztása tavaly közel egytizedével szűkült 2011-hez képest a GfK adatai szerint.

A piac csökkenésének hátterében elsősorban a vásárlási gyakoriság visszaesése áll: évi mintegy 19 alkalom helyett tavaly csak 17 alkalommal került egy átlagosan vásárló háztartás kosarába szénsavas üdítő.

Az értékesített mennyiségből legnagyobb arányban a hazai áruházláncok (2012-ben 25,3 százalékkal) és a hipermarketek (24,5 százalék) részesedtek.

A jeges teáknak sikerült mennyiségi forgalmukat megőrizni és értékben növekedést elérni.

A vásárlók jeges teát is elsősorban valamely diszkont polcáról viszik haza, ez az értékesítési csatorna adja a teljes megvásárolt mennyiség közel egyharmadát – tartalmazza az összegzés.

 

MTI 2013. május 7.