agrostratéga

Az elmúlt években a gazdálkodók döntéstámogató információszerzési szokásai dinamikus változást mutattak, amiben a digitalizáció jár az élen.
Piackutatásunkban arra a kérdésre is választ kerestünk, hogy mely ingyenes üzenetküldő alkalmazásokat kedvelik a mezőgazdasági vállalkozások döntéshozói.
Az infokommunikációs technológiai (IKT) eszközök térnyerésével párhuzamosan kezdtek dinamikusan növekedni a közösségi hálózatok is.
Ma már szinte magától értetődő módon kezeljük az infokommunikációs technológiai (IKT) eszközöket.
A szektort alaposan ismerők egyre hangosabban kongatják a vészharangot, mert az árutermelő gazdaságok döntéshozói lassan kiöregszenek
A talpon maradásért folyamatosan küzdenek az agrárium szereplői is
Az AgroStratéga 2018-ban már hetedik alkalommal indította útjára azt a kutatást, melynek célja a döntéshozatal megkönnyítése.
Meghívó országos felmérésre értékes ajándékokkal és érdekes információkkal.
Magyarországon a lakosság száma évről évre jelentős ütemben csökken, ugyanakkor a legutóbbi gazdasági válság elmúltával mind fokozottabban jelentkezik a munkát végzők iránti igény.
Az AgroStratéga 2017-ben már hatodik alkalommal indította útjára azt a kutatást, melynek kérdőíve a mezőgazdasági termelést hivatásszerűen, tehát...
Ingyenesen letölthetők a friss piackutatási adatok
Meghívó országos felmérésre értékes ajándékokkal és érdekes információkkal.
A kérdést gyakran teszik fel azok, akik mezőgazdasági kiállítást, konferenciát vagy bemutatót szerveznek
Bár a gazdálkodók döntő hányada, 84%-a tervez beruházást a következő öt évben,
A gazdálkodók együttműködési kedve változatlanul visszafogott.
Jól szemlélteti az időjárás agráriumra gyakorolt hatásának jelentőségét, hogy a gazdálkodók által leggyakrabban keresett információ az időjárás-előrejelzés.
A mezőgazdasági termelést hivatásszerűen, azaz árutermelés céljából folytató gazdálkodók 77%-a tervezi gazdaságának fejlesztését a következő 2–3 év során. Több mint négyötödük tervez beruházást öt éven belül. Minden ötvenedik gazdálkodó gondolkodik középtávon gazdaságának visszafejlesztésében, megszüntetésében.
Az információs és kommunikációs technológiai (IKT) eszközök
- letölthetők a piackutatási adatok (PDF)
A kertészeti ágazatban érdekelt fiatal gazdálkodók többségében (83%) önállóan értékesítik a termékeiket, közel négyötödük (79%) pedig a termeléshez szükséges alapanyagokat is önállóan szerzi be. A termelői csoportban (TÉSZ) tagsággal nem rendelkező fiatal gazdák közül tízből négyen tervezik a tagságot.