fbpx

A Széchenyi Pihenő Kártya

Írta: Szerkesztőség - 2011 november 16.

2011. október 1-jétől törölték a béren kívüli juttatások közül az üdülési csekk/csekkek formájában juttatott jövedelmet, helyette ettől az időponttól a Széchenyi Pihenő Kártya használata ajánlott.

A Széchenyi Pihenő Kártyát műanyag azonosító (elektronikus utalványkártya) formájában kell kibocsátani, amely

  • kizárólag a támogatásban részesülő munkavállaló, a közeli hozzátartozója, és a munkáltatója, valamint a szolgáltató azonosítására szolgál, elektronikuspénz tárolására, közvetlen fizetési műveletek végrehajtására nem alkalmas,
  • az elektronikus elfogadóhelyi terminál által olvasható, és azon keresztül elektronikus információcserével az elektronikus utalványoknak a rendszerben nyilvántartott rendelkezésre álló összege ellenőrizhető,
  • lehetővé teszi, hogy használatával a támogatás céljának megfelelő szolgáltatás-támogatásban részesülő munkavállaló, valamint közeli hozzátartozója számára a munkáltató által biztosított és az elektronikus utalvány nyilvántartásban nyilvántartott elektronikus utalványok terhére igénybe vehető legyen, és
  • használatakor a szolgáltató az elfogadott elektronikus utalványt az intézménynek elektronikusan továbbítja, ami alapján azt az intézmény beváltja.

A Széchenyi Pihenő Kártya támogatás jogcímén legfeljebb 300 ezer forint/év értékben juttatott támogatást az elektronikus utalvány nyilvántartásban (munkáltatóként, munkavállalóként) elkülönítetten kell nyilvántartani.

Ez a juttatás kedvezményes adózással adózik, a juttatás 19%-al növelt összege után a munkáltatót 16%-os személyi jövedelemadó fizetési kötelezettség terheli.

A kártya kibocsátására jogosult intézmény a munkáltató megrendelése alapján: munkavállalóként személyes elektronikus utalvány nyilvántartást nyit, amelyen naprakészen vezeti a Széchenyi Pihenő Kártya támogatás jogcímén juttatott támogatás egyenlegét.

A támogatás juttatása során a munkáltató elektronikus utalványokat vásárol az intézménytől és azokat az intézménytől általa megrendelt elektronikus utalványkártyán keresztül biztosítja a munkavállaló számára.

A munkáltató az ilyen jogcímen juttatott éves támogatást a béren kívüli juttatásokról szóló jogszabály, megállapodás, szabályzat, nyilatkozat szerint biztosítja.

 

A munkavállaló a közeli hozzátartozói részére is igényelhet kártyát (társkártya).

A kártyát elfogadó szolgáltató kizárólag a szolgáltató tevékenységi körébe tartozó, belföldi szolgáltatást nyújthat a munkavállaló és társkártyával rendelkező közeli hozzátartozója részére.

Ezek a szolgáltatások:

  • szálláshely-szolgáltatás
  • éttermi és mozgó vendéglátás
  • belföldi utazásszervezés
  • egyéb humán-egészségügyi ellátás
  • előadó-művészet
  • múzeumi tevékenység
  • növény-, állatkert és természetvédelmi terület működtetése
  • vidámparki, szórakoztatóipari tevékenység
  • máshová nem sorolt egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység
  • fizikai közérzetet javító szolgáltatás
  • testedzési szolgáltatás
  • egyéb sporttevékenység

A felsorolt szolgáltatások csak a szálláshely-szolgáltatással együttesen vehetők igénybe a kártyával.

A szolgáltató a kártyán a munkavállaló és társkártyával rendelkező közeli hozzátartozója rendelkezésére álló elektronikus utalványt készpénzre, vagy készpénz-helyettesítő eszközre nem válthatja át.

Az utalvány beváltása a szolgáltatóknál elhelyezett elektronikus elfogadóhelyi terminálon, az intézmény által kialakított központi internetes felületen, vagy a szolgáltató által kialakított saját internetes utalvány-beváltási felületen keresztül történhet.

Az intézmény köteles elérhetővé tenni a munkavállaló részére a személyes elektronikus utalvány-nyilvántartás forgalmának és egyenlegének internetes lekérdezését, egyedi tranzakció és forgalmi időszaki bontásban, valamint az egyenleg lekérdezhetőségét telefonon.

 

Az intézmény köteles értesítést küldeni a munkavállaló részére minden alkalommal, amikor a munkáltatótól támogatás érkezik az elektromos utalvány-nyilvántartásra.

Az adott naptári évben juttatott elektronikus utalványokat a következő naptári év utolsó napjáig kell felhasználni.

A fel nem használt elektronikus utalványok lejártnak minősülnek, amelyek ellenértékét az intézménynek nem kell sem visszafizetnie a munkáltatónak, sem kifizetnie a munkavállaló részére.

Az intézmény a személyes elektronikus utalvány-nyilvántartást megszünteti, és a kártyát visszavonja, ha a nyilvántartás 24 hónapon keresztül nem tartalmaz le nem járt utalványt.

A kártya lejárati ideje minimum 3 év. A 24 hónapnál rövidebb időközönként biztosított támogatás esetén az intézmény köteles a lejáratkor új kártyát biztosítani.

A kártya kibocsátásával, használatával és a támogatás igénybevételével kapcsolatban, valamint a kártya visszavonásával és a személyes elektronikus utalvány-nyilvántartás megszüntetésével összefüggésben – az elveszett, ellopott vagy megrongálódott kártyák pótlásától eltekintve – a munkáltatónak és a munkavállalónak díjat, egyéb költséget az intézmény semmilyen jogcímen nem számolhat fel.

A kártyával kapcsolatban felmerült költségeket az intézmény, illetve a szolgáltató viseli.

Minden munkavállaló számára 1 db társkártya kibocsátása ingyenes.

További társkártya előállítási és kézbesítési költségeit az intézmény a munkavállalóra háríthatja, amely nem haladhatja meg az 1500 forintot.

Hasonló módon kell eljárni az elveszett, ellopott, megrongálódott kártyák pótlása esetén is.

Az áthárított maximális költségek, összegek mértéke áthárítható áfát nem tartalmaz.