A rendszer alapját a motor, a sebességváltó és a hidraulika hatásfok-térképei, valamint egy tanulóképes algoritmus alkotják. Az „Auto Load Anticipation” nevű részfunkció a traktor első fordulója során megjegyzi a teljesítményigényt és a terhelésváltozásokat. A következő fordulónál a traktor a motorfordulatot és az áttételt automatikusan úgy állítja, hogy a terhelésváltozások bekövetkezte előtt alkalmazkodjon. További részfunkciók a „Fuel Optimized Load Control” és az „Auto Droop”. Az előbbi gondoskodik arról, hogy a motor részterhelésnél mindig a legalacsonyabb fajlagos fogyasztású karakterisztika mentén működjön. Az „Auto Droop” ezzel szemben a teljes terhelésre van optimalizálva, és biztosítja, hogy az adott munkasebességnél a hajtómű kimenetén mindig a maximálisan elérhető teljesítmény álljon rendelkezésre. A „Hydraulic Flow Adaption” funkció segítségével a traktor a szivattyú- és szelepjelleggörbék alapján képes felismerni, hogy az aktuális olajszállítás elegendő-e a munkagép igényeinek kielégítésére. A rendszer része továbbá az „Engine Boost Management”, amely folyamatosan elemzi a motorból a TLT-re és a hajtómű-kimenetre irányuló teljesítményáramlást. Szükség esetén a motor teljesítményét úgy módosítja, hogy a hajtáslánc egyetlen pontján se lépje túl az engedélyezett nyomatékhatárokat – mindezt folyamatosan és merev „boost-fokozatok” nélkül.

Agrárágazat Tudástár: Adaptív hajtásláncmenedzsment – Az adaptív hajtásláncmenedzsment olyan intelligens traktorvezérlési rendszer, amely a motor, a hajtómű és a hidraulika hatásfok-adatain, valamint tanuló algoritmusokon alapulva előre jelzi a terhelésváltozásokat, és automatikusan optimalizálja a fordulatszámot, az áttételt és a teljesítményelosztást, így csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, növeli a hasznos teljesítményt és javítja a munkavégzés hatékonyságát a mezőgazdasági gyakorlatban.