fbpx

Első szezonját zárja az üvegház-birodalom

Írta: Sándor Ildikó - 2024 szeptember 04.

Gyümölcstermesztő és kertészeti birtok kategória – Hódkertész Kft.

Feczák János
Feczák János

Negyed évszázada, 15 dél-alföldi kertész 45 hektáros termesztőfelületével alakult meg a Hódkertész, amely mára a hazai zöldségkereskedelem meghatározó szereplője. Ma már három telephellyel szolgálják ki a tagok inputigényét, vállalnak szaktanácsadási és integrátori, kereskedelmi szerepet is. A Tescónak, a Lidlnek, a Sparnak és a Pennynek értékesítik az itt megtermelt fürtös paradicsomot, koktélparadicsomot, kígyóuborkát, hegyes erős paprikát és TV-paprikát. A Hódkertész Kft. fejlett logisztikai hálózattal és csomagolási technológiával rendelkezik, hiszen csak így lehet az évi 15 ezer tonna zöldséget eljuttatni a fogyasztókhoz.

A kezdetek óta a Hódkertész meghatározó tagja a Feczák család. Annak idején Feczák János tejelőszarvasmarha-tenyésztési múlttal és ciroktermesztési szakmai tapasztalatával a tarsolyában vágott bele a hidrokultúrás kertészetbe. Édesapja nyomdokába lépve időközben a második generáció is végzett a Debreceni Egyetemen, így a közelmúltban a családfő a ciroktermesztést a hajtatásos növénytermesztéstől elválasztva, külön-külön a fiaira bízta a már sikeres ágazatokat.

A hidrokultúrás hajtatóbirodalom legújabb tagja az a hódmezővásárhelyi, 30000 m2-es, geotermikus energiával működő üvegház, amelyet a LED-világítási rendszer, a termálkút és a napelempark mellett egy korszerű válogató- és csomagolócsarnok is kiegészít. Az idén tavasszal induló üvegház technológiai rendjét, azaz növényvédelmét is az ökológiai védekezés jegyében a hasznos élőlények végzik, a tápanyag pedig infúziósan szinte folyamatosan a növény rendelkezésére áll. Az égig érő paszuly mintájára ebben az üvegházban is a mennyezetig ér a paradicsom, amely folyamatosan leengedve 15–20 méter hosszú szárat is tud növeszteni, és kókuszroston, folyamatos tápanyag-utánpótlással a 11 hónapos életciklus alatt 40–60 kg-ot is terem négyzetméterenként.

A cég jövőképe azóta is határozott és optimista: „Miután itthon már a hazai igényeket teljes mértékben ki tudjuk elégíteni a tavaszi és az őszi hónapokban is, a jövőbeni tervek között az exportpiacok meghódítása szerepel” – az új irányt már az új vezető, Feczák Tamás jelölte ki.

Elindult az MLB közönségszavazása. A következő linken Ön is leadhatja szavazatát:
https://agrotrend.hu/magyarorszag-legszebb-birtoka-kozonsegszavazas/