Budapest, 2014. február 13., csütörtök (MTI) – A BioFach nemzetközi biotermék szakvásáron 16 magyar kiállító 100 négyzetméteren csaknem 500 terméket mutat be, a többi között feldolgozott gabonatermékeket, gyógynövény-szárítmányokat, bioborokat és biokozmetikumokat – közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) csütörtökön.
A közlemény szerint a Nürnbergben megrendezett vásár csaknem 90 ezer négyzetméteren több mint 80 ország 2500 kiállítója van jelen, a látogatók száma pedig a korábbiakhoz hasonlóan több tízezerre becsülhető.
A magyar termékek sikeres szereplése közül a tárca kiemelte, hogy aranyérmet kapott az Orvina Kft. 2010-es évjáratú Tokaji Zeta borkülönlegessége.
A közlemény szerint Tóth Katalin, a VM társadalmi és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a rendezvényen hangsúlyozta, hogy a világvásár a gazdasági kapcsolatok ápolására, illetve a magyar üzleti pozíciók erősítésére egyaránt alkalmas, és fontos fórum a magyar termékek népszerűsítése szempontjából is.
A magyar és nemzetközi bioágazat szereplőinek elkötelezettsége és együttműködési készsége kiváló lehetőségeket nyit az agrárium ezen szektora részére, növelve így a teljes gazdaság hatékonyságát és diverzifikációját – áll a közleményében.
MTI 2014. február 13.