fbpx

Az AGCO/Fendt 2017. szeptember 8-án tartotta nemzetközi sajtótájékoztatóját a marktoberdorfi Fendt Forumon.

Írta: - 2017 szeptember 14.

Nemzetközi AGCO/Fendt Sajtótájékoztató 2017

A nagyszabású eseményen Peter-Josef Paffen a Fendt EME márkaigazgatója és alelnöke, az AGCO/Fendt cégvezetés elöljárója mondott beszédet.

CEMA barométer

Az európai mezőgépgyártás számára az elmúlt 12 hónapban jelentősen javult a gazdasági környezet. Három éves recessziós időszakot követően a CEMA üzleti barométer értéke 2016 őszétől kezdve folyamatosan hónapról-hónapra emelkedett a korábbi recessziósból a fellendülés tartományán keresztül a jelenlegi boomfázisig. A növekedés üteme az elmúlt hónapokban csökkent, ami arra utalhat, hogy a boomfázis felső pontját időközben elértük.

Németországi traktorpiac

A Fendt hazája, Németország. Az elmúlt három évben (2014-2016) a német traktorpiac jelentős mértékben 20%-kal csökkent és úgy tűnik a csökkenés elérte a mélypontot. Mivel 2017. január és július között a forgalomba helyezett traktorok száma 1,3%-os (csekély) növekedést mutat. A Fendt számára az első hét hónap lényegesen jobb eredménnyel zárult. Januártól júliusig 3912 db Fendt traktort helyeztek forgalomba. Ez az értékesítési ranglistán az első helyet jelenti, amely 20%-kal több, mint az előző év hasonló időszakának eredménye. A 200 LE-nél nagyobb teljesítménykategóriában a Fendt 1627 db forgalomba helyezéssel 27,5%-os növekedést és 39,5%-os piaci részesedést ért el. 400 LE felett az új top modellel a Fendt 1000 Vario szériával meghódítottuk a piacot. A gyártó célja az év végéig megtartani Németországban a piaci pozícióját és a közepes teljesítménykategóriában tovább erősödni.

Traktorpiac Nyugat- és Közép-Európában

A Fendt számára különösen fontos Nyugat- és Közép-Európa, ahol a 10%-os piaci részesedés elérése a cél, efelé 2017-ben jelentős lépést tettek. Sok örömet nyújtanak ez idő tájt a nagy potenciállal rendelkező piacok, mint Franciaország, Anglia/Írország és Olaszország. Franciaországban a kismértékben csökkenő piacon ez év közepéig a forgalomba helyezési statisztikák alapján a Fendt az előkelő harmadik helyet érte el. Jelentős növekedési lehetőségeket látnak Spanyolországban, a négy Skandináv országban és valamennyi közép-európai országban.

Fendt traktorok értékesítésének tendenciái

2016-ban az európai mezőgazdasági gépgyártásnak jelentős visszaeséssel kellett megküzdenie, különösen a nagy potenciállal rendelkező francia- és német piacon. A Fendt ennek ellenére a gyártását 13.667 db-bal – a tervezetthez képest magasabb szinten – szinte az előző évivel azonos szinten tudta tartani.

A gazdák jobb helyzete és hangulata ahhoz vezetett, hogy a mezőgazdasági gépek iránti kereslet a 2017. év során ismét emelkedett. Ez év végéig 15.300 db traktor gyártásával számolnak. Ez kb. 12%-os növekedésnek felel meg. Nagy örömükre szolgál az új zászlóshajónak, a Fendt 1000 Varionak az igen jó nemzetközi elfogadottsága. A nagyüzemek és bérvállalkozók visszajelzései Európából, Észak-Amerikából, Ausztráliából és Dél-Afrikából kivétel nélkül pozitívak és lelkesítők. Ez év végéig kiszállítják az ezredik Fendt 1000 Variot, ami az eredetileg tervezett gyártás felfutáshoz képest jelentős siker.

Alkalmazotti létszám a németországi AGCO telephelyeken

Az AGCO jelenlegi négy német telephelyén Marktoberdorfban, Asbach-Bäumenheimben, Hohenmölsenben és Feuchtban 2016. december végén 4.231 alkalmazottat foglalkoztatott. 2017 közepén 144 fővel 4.375 főre bővült a dolgozók létszáma. A traktorgyártás felfutása elsősorban a marktoberdorfi termelésben igényelt több dolgozót.

Amennyiben minden a tervek szerint halad, akkor folyó év negyedik negyedévében az AGCO további két Lely telephelyet (Waldstetten és Wolfenbüttel) fog átvenni kereken 300 fővel. Mindkét telephely és termék (körbálázó és rendfelszedő pótkocsi) kiválóan illeszkednek a Fendt Full-Line termékprogramjába.

Kutatás és fejlesztés

A marktoberdorfi kutatási és fejlesztési központban több mint 400 mérnök dolgozik a meglévő traktorok és silózók továbbfejlesztésén és az új termékeinken.

Egy többéves időszakot követően, amely során 60-62 millió eurót fordítottak fejlesztésre a 2017-es évben ezt az összeget 65 millió euróra emelték.

Stratégia 2020-ig

A Fendt cégvezetéssel és a Fendt vezetőivel közösen az elmúlt 18 hónapban kidolgozták a Fendt márka stratégiáját a 2020-ig bezáróan.

A céljuk, hogy 2020-ig elérjék a 20.000 db traktort és a Fendt Full-Line termékkínálatukban is hasonló mértékű sikereket érjenek el. Egy úgynevezett Fendt stratégiai csapat fogja a kitűzött úton tartani a munkatársakat.

A legfontosabb területek, a leginkább szem előtt tartott értékek: a sokat emlegetett Fendt szellemiség, az elismert Fendt minőség, a hatékony Fendt kereskedői hálózat, a komplett Fendt Full-Line termékportfólió és a megélt Fendt kultúra, amely csak az új utak és technológiák, ill. innovációk felfedezésének bátorságával valósulhat meg a jövőben is.