Az MF 7700-as traktorok esetében az elődszéria MF 7600-as sorozat „ráncfelvarrásáról” beszélhetünk nem teljesen új sorozatról. Az újítások érintik a Tier IV környezetvédelmi értékek teljesítéséhez szükséges változásokat, valamint új a monitor és a mellsőhíd rugózás is.
SISU motorok mostantól AGCO POWER néven- 6.6l és 7.4l-es, hathengeres erőforrások
A 6.6 l, valamint 7.4 l-es AGCO Power (SISU) erőforrások 140 és 285 LE teljesítmény között kerülnek beépítésre a szériába, ezzel az MF legnagyobb modellcsaládja lett a 7700. A motorok a már sok évtizede bizonyított finn SISU gyárból kerülnek ki, csak mostantól AGCO POWER néven. Az erőforrások teljesítik a lejújabb Tier 4 környezetvédelmi előírásokat. A rendszerrel, melyet a Massey Ferguson először vezetett be a mezőgazdasági erőgépgyártásban (SCR), Ön egy teljesen karbantartás mentes füstgázkezelő megoldást kap minden „hétezerhatoson”. A széria mindegyik erőforrása alapfelszereltségben képes 25 extra lóerő többletteljesítmény leadására köszönhetően az EPM motorvezérlési rendszernek. A többlet teljesítmény nagyon jól jön, amikor megnő egy ideig a vonóerő igény például talajszerkezet hirtelen változásakor vagy emelkedőn szállításban.
Az AGCO Power (SISU) motorok élenjáróak az üzemanyag-takarékosságban és hatékonyságban. A kiforrott és logikus dizájn növeli a termelékenységet és minimalizálja a karbantartási költségeket.
Újdonságok jó alapokra építve
Az MF 7700-as szériában ötvöződik az intelligens technológia és az egyszerű, robusztus tervezés, melynek eredményeképpen növekszik a termelékenység. Ez két fő tényezőből tevődik össze: csökkent üzemanyag-fogyasztás és alacsonyabb károsanyag kibocsátási értékek. Az MF 7700-as modellpaletta kiegészül, és immár a legerősebb – MF 7726 – is elérhető fokozatmentes Dyna-VT hajtóművel. Minden verzió a Tier 4 Final károsanyag kibocsátási normáknak megfelel. Számos újítás és átdolgozott megoldás található a traktorokon, mint például az új mellsőhíd rugózás, a kibővített hidraulika opciók, valamint az átgondolt fülke. Ezek pedig a még jobbat teszik tökéletessé – MF 7700, az ideális partner.
Modell Teljesítmény/EPM-mel* Motor/hengerűrtartalom Hajtóművek
MF 7714 140/165 LE AGCO POWER 6 hengeres 6.6 l Dyna-4 MF 7715 150/175 LE AGCO POWER 6 hengeres 6.6 l Dyna-4 / Dyna – 6 Dyna – VT MF 7716 160/185 LE AGCO POWER 6 hengeres 6.6 l Dyna-6/Dyna-VT MF 7718 175/200 LE AGCO POWER 6 hengeres 6.6 l Dyna-6/Dyna-VT MF 7719 185/210 LE AGCO POWER 6 hengeres 6.6 l Dyna-6/Dyna-VT MF 7720 200/225 LE AGCO POWER 6 hengeres 6.6 l Dyna-6/Dyna-VT MF 7722 215/240 LE AGCO POWER 6 hengeres 7.4 l Dyna-6/Dyna-VT MF 7724 235/260 LE AGCO POWER 6 hengeres 7.4 l Dyna-6/Dyna-VT MF 7726 255/280 LE AGCO POWER 6 hengeres 7.4 l Dyna-6/Dyna-VT Dyna-4 váltók: 16/16 fokozat Dyna-6 váltók: 24/24 fokozat Dyna-VT váltók: fokozatmentes EPM* – elektronikus motorvezérlő rendszer |
Dyna hajtóművek – háromféle egyszerűen kezelhető váltó minden igényre
A 7700-as szériában Dyna-4, Dyna-6 és Dyna-VT fokozatmentes váltó érhető el. A Dyna-4 és Dyna-6 hajtóművet a motorteljesítmény szabályzóval nagyon egyszerű használni. Minden funkció, főcsoport és fokozat kuplungpedál használata nélkül kapcsolható a jobb oldalt található választókarral vagy az irányváltóba építve. A SpeedMatching funkció alapfelszereltség, amely biztosítja, hogy főcsoport váltásakor a megfelelő fokozatba is kerüljön a váltó. Az AutoDrive is az alapfelszereltséget gazdagítja – itt szállításban az összes fokozatot, terhelés függvényében magától kapcsolja a váltó – mintha automata hajtóművünk lenne. Szántóföldön az AutoDrive a főcsoportokon belül váltja magától a fokozatokat.
A Dyna-6 modellek a hatékonyság illetve üzemanyag takarékosság végett Eco üzemmódot kaptak. A Dyna-4 és Dyna-6 modellek is rendelkeznek EPM (motorteljesítmény vezérlő) rendszerrel, mellyel a körülmények és a terhelés váltakozásától függetlenül állandó szinten tartható a rendelkezésre álló teljesítmény. Ez növeli a hatékonyságot és az üzemanyag fogyasztást is csökkenti. Eco üzemmódban a maximális menetsebességet a traktor alacsonyabb motorfordulat mellet éri el, mellyel kevesebb gázolajat használ és alacsonyabb a zajszintje is. A rakodóval való munkavégzés megkönnyítésére a kezelőnek lehetősége nyílik egy lábbal, egyidejűleg kuplungolni és fékezni is. Így komfortosabb és biztonságosabb a munkavégzés.
A Dyna-VT fokozatmentes hajtómű esetében a PowerControl kar fáradságmentes menetirány és menetsebesség váltást tesz lehetővé (a fokozatmentes váltó miatt sebességváltásról nincs szó). Az SV1 és SV2 tempomat funkció használatakor a beállított menetsebességet a rendszer automatikusan tartja és a motor leállításakor az értékek mentve lesznek.
A határterhelés érzékelő akkor aktiválódik, ha a motorterhelés megnő és a motorfordulat leesik. Ilyenkor a váltó csökkenti a sebességet annak érdekében, hogy a teljesítmény megmaradjon és a traktor tovább tudjon üzemelni vonóerő veszteség nélkül.
A kezelési kényelemről és a komfortról a beépített DTM rendszer (dinamikus traktor menedzsment) gondoskodik a Dyna-VT esetében is. Itt a motort és a hajtóművet automatikusan vezérli a DTM bekapcsolt állapotban. A DTM úgy vezérli a motorfordulatot, hogy a teljesítmény és a sebesség állandó maradjon a lehető legalacsonyabb fordulat mellett.
A Dyna-VT a DTM-mel együtt maximális hatékonysággal és kényelemmel látja el a traktorokat és alacsonyan tartja a fogyasztást is.
Panorama fülke – újdonságok a kabinban és a rugózásban
A Panorama fülkének domború a szélvédője, mindkét oldalra nyílnak az ajtók és számos javításon esett át. Szabadon választhat a joystick és a kartámla opciók között, új kezelőszerveket talál a B oszlopon és a műszerfal is új SIS kijelzővel, konzollal és Datatronic CCD monitorral van ellátva.
A fülkerugózás esetében két rendszerből választhatunk: hagyományos, mechanikus verzió és egy teljesen új, aktív megoldás érhető el (2015 végétől). Az új fülkemegoldások kevesebb stresszt és zajterhelést, magasabb kényelmi szintet jelentenek a kezelőnek. Minél nagyobb a munka, annál jobb használni a gépet!