fbpx

Új termékstruktúrával lépne piacra a Tokaj Kereskedőház

Írta: - 2014 szeptember 12.

Új termékstruktúrával lépne piacra a Tokaj Kereskedőház

Új termékstruktúrát vezetne be a Tokaj Kereskedőház Zrt., amellyel akár tízszeresére is nőhet a tokaji borvidéken a borágazatból és kapcsolódó szektorokból származó, jelenleg 20 milliárd forintra becsült jövedelem – közölte az állami tulajdonú vállalat csütörtökön az MTI-vel. Az új termékstruktúra kialakítását és a nemzetközi márkaépítést tíz országra kiterjedő piackutatás alapozza meg – derül ki a közleményből. A felmérés szerint az angolszász országok fogyasztói a legnyitottabbak a nemzetközi piacokon kevésbé ismert borfajták kipróbálására és fogyasztására. A legfontosabb potenciális célpiacok közé sorolt Németországban, Franciaországban, vagy éppen Kínában a top éttermek csak egészen kis hányada – legfeljebb 5 százaléka – tart az italválasztékában tokaji bort. Ezzel szemben az Egyesült Államokban a felmérésben szereplő top éttermek 20, Nagy-Britanniában pedig 29 százalékában ma is lehet valamilyen tokaji bort rendelni – derül ki a felmérésből. További vizsgálatok szükségesek annak eldöntésére, hogy a Tokaji márkanév alatt pontosan milyen termékstruktúrával érdemes kilépni a nemzetközi piacra, és a Tokaji Aszú mellett mekkora súlyt érdemes helyezni például a száraz tokaji borokra – írja a kereskedőház a közleményben. Miközben a világ borpiacának forgalma évről-évre nő, a desszertborok fogyasztása szinte minden célpiacon csökken. Másrészt, miközben a Tokaji Aszút gyakorlatilag a kutatásban résztvevő összes szakember ismerte, a többi tokaji borfajtáról a megkérdezettek alig egyötöde hallott. A Tokaj Kereskedőház Zrt.-nél szakértői elemzéseket alapul véve azzal számolnak, hogy mintegy 5-7 évre van szükség ahhoz, hogy a Tokaji márka a megcélzott nemzetközi célpiacokon megfelelő ismertséget és elismertséget vívjon ki magának, a tokaji borvidék pedig a világ prémium borrégiói közé csatlakozhasson. A felmérést a Tokaj Kereskedőház Zrt. megbízásából a Claessens International nemzetközi italpiaci márkatanácsadó cég végezte.

MTI 2014. szeptember 11.