A baromfitenyésztők körében a NÉBIH megvizsgálta az elmúlt két lezárt évben (2022-2023) beküldött szállítási dokumentumokat, és felhívást küldött ki azoknak, akiknél magas számban tapasztalt hibásan kitöltött és/vagy nem jelentett szállítási eseményeket. A hibátlan/hiánytalan adatszolgáltatás előfeltétele a baromfi ágazatot érintő támogatásoknak, így a 2022-ben meghirdetett VP3-14.1.4-22 Baromfi állatjóléti támogatásnak is.
A Baromfi Információs Rendszer létrehozásáról és működtetésének rendjéről szóló 120/2007. (X. 18.) FVM rendelet előírásai alapján a Nébih országos adatbázist működtet, amely nyilvántartja a törzsállományokat, a keltetési adatokat, valamint élőállatok és keltetésre szánt tojások szállítási adatait.
Az állattartóknak az élőállatok és a keltetésre szánt tojások szállítása esetén – ideértve az importot, az exportot és a belföldi szállítást is – a NÉBIH által rendszeresített szállítási dokumentumot kell kitöltenie és a szállítási eseményt be kell jelenteni a NÉBIH részére az eseményt követő 10 munkanapon belül. Az esemény bejelentése történhet a papír alapú bizonylatok postai úton történő beküldésével vagy a bizonylatok elektronikus benyújtásával a NÉBIH Ügyfélprofil Rendszerén (ÜPR) keresztül. A hatóság törekszik arra, hogy adatbázisaiban nyilvántartott adatok pontosak, naprakészek és megbízhatók legyenek, ezért több rendszer esetén is megkezdte az adatok tisztítását és aktualizálását.
A baromfitartók esetén a NÉBIH megvizsgálta az elmúlt két évben (2022-2023) beküldött szállítási dokumentumokat, és felhívást küldött ki azon baromfitenyésztők számára, ahol magas számban tapasztalt hibásan kitöltött és/vagy nem jelentett szállítási eseményeket. Az adatok hibátlansága az adatszolgáltatási jogszabályok betartásán túl előfeltétele lehet az esetlegesen igénybe venni kívánt baromfi ágazatot érintő támogatásoknak, így a 2022-ben meghirdetett VP3-14.1.4-22 Baromfi állatjóléti támogatásnak is.
(Forrás: MBTT)