A dél-amerikai óriásállam mezőgazdasága intenzíven nyomul, hogy nagyobb szelethez jusson Kína élelmiszerpiacán, amiről az autóipari háború miatt az EU egyre inkább kiszorulhat.
Többször írtunk róla, hogy egyre terebélyesedik az EU és Kína közötti kereskedelmi háború. Az EU ugyanis magas vámot vetne ki az állami támogatással (így olcsón) gyártott és exportált kínai elektromos autókra. Az EU ezzel védené iparát (ami hazánknak sem másodlagos), viszont a kínaiak érzékeny ponton támadnak vissza: európai eredetű mezőgazdasági árukra vetnek ki vámot. Kezdődött egyes sertéshús-termékfélékkel (erről ebben és ebben a cikkben írtunk), aztán folytatódott tejtermékekkel. (Mindez ráadásul akkor, amikor Kína amúgy is visszafogja a részben európai eredetű agrártermékek, például egyes gabonafélék behozatalát.)
Amit Európa elveszít, azt mások mellett részben az olcsó orosz tömegáru, részben a lendületesen növekvő brazil mezőgazdaság termékei pótolják Kínában. Brazília jelenleg további jóváhagyásokat igyekszik szerezni húsüzemek exportengedélyéhez az ázsiai országba, ami 10-15 marha-, csirke- és sertéshús-létesítmény engedélyezését jelenti. Brazília – ami tagja a BRICS államszövetségnek – ezzel csatlakozna a kínai Belt and Road kezdeményezéshez, aminek célja szembeszállni az Egyesült Államok és az Európai Unió protekcionista intézkedéseivel.