Hazai termék és termőhely népszerűsítésére 20 ezer és 400 ezer euró közötti összeget lehet igényelni a hazai borok marketingjének érdekében, európai uniós közreműködéssel.
Hamarosan indul a hazai borok bel- és külföldi népszerűsítését segítő program, amelynek első ütemére az érintettek idén kivételesen február 15. és 28. között is benyújthatják támogatási kérelmeiket.
Bár a magyar borágazat minőségében, technológiai hátterében is erősödött az elmúlt időszakban, de e folyamatban jelentős szerepe van a borpromóciós támogatásnak is. A támogatás célja a felelősségteljes borfogyasztás ösztönzése és a borok földrajzi árujelzői ismertségének növelése. Ennek keretében többek között a magyar borászati termékek külföldi népszerűsítésére, valamint nemzetközi eseményeken való részvételre is lehetőség adódik. A kérelmezőnek ütemezett és kellő számú promóciós akcióval tervezett bel- és külpiaci borágazati programot kell készíteniük. Pályázatot a borászati termelők, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT), a földrajzi árujelzőt kezelő hegyközségi szervezet, két vagy több borászati termelő által alkotott társulás vagy olyan szakmai szervezet adhat be, amelynek tagjai legalább 75 százalékban borászati termelők. Támogatást 20 ezer és 400 ezer eurónak megfelelő forintösszeg között lehet igényelni.
A program az európai uniós társfinanszírozással létrejövő Közös Agrárpolitika Stratégiai Terv szőlő-bor ágazati intézkedései keretében valósul meg, erre 2027-ig 6 millió euró áll rendelkezésre.
A támogatási kérelmek benyújtására minden évben május 1. és június 30. között nyílik lehetőség, az idén ezek mellett még február 15. és 28. között is mód van erre.
Mint nemrég megírtuk, az Európai Unió jelentős forrásokkal támogatja az EU mezőgazdasági termelői közösségeit a belső és a világpiacon hirdetni termékeiket.