Aki 2009. október 1-ét megelőzően regisztrált a magyarorszag.hu kormányzati portál ügyfélkapu szolgáltatásra,annak jelszava eredetileg 2011. október 1-én lejárt, amelyet központilag 3 hónappal, azaz 2012. január 1-ig meghosszabbították.
A lejártat oka az, hogy 2009-ben egy rendelet megszüntette az ügyfélkapu regisztrációs idejének ötéves érvényességét előíró korlátozást, és ekkor azon hozzáférések esetében,amelyeknél nem volt beállítva a jelszó lejárati ideje, 2011. október 1-jét jelölték meg a jelszó lejárat napjául.
A hivatal azonban azt tapasztalta, hogy mintegy 560 ezer azoknak a hozzáféréseknek száma, amelyek jelszavát mindeddig nem változtatták meg, vagyis azok október 1-jén lejártak volna.
Annak érdekében, hogy ezek az állampolgárok továbbra is használni tudják ügyfélkapujukat, a KEK KH meghosszabbítja jelszavuk érvényességét.
Így az elkövetkező három hónapban minden érintettnek lehetősége lesz arra, hogy egy jelszómódosítással újabb két évre meghosszabbítsa jelszó lejárati időpontját.
Minderről e-mailban is értesítést kapnak majd a felhasználók.
– Akinek a jelszava már lejárt,de a lejárattól számítva még nem telt 60 nap, az „Elfelejtett jelszó” opcióval kaphat új jelszót.
Ehhez ki kell tölteni az „Elfelejtett jelszó” űrlapot. Az űrlapon meg kell adni a felhasználói nevet és a regisztrációkor megadott e-mail címet (amennyiben megváltoztatta azóta, akkor az újat!).
Erre az e-mail címre a rendszer egy új, egyszer használatos kódot küld, amellyel bejelentkezhet.
A jelszót a Jelszóváltás menüpont alatt megváltoztathatja!
– Akinek a jelszava lejárt és a lejárattól számítva már több mint 60 nap eltelt, akkor a lejárt regisztrációtulajdonosának ismét személyesen kell megjelennie az illetékes okmányirodában,és ott újra kell aktiválnia Ügyfélkapu-regisztrációját.
Sokan kaptak/kapnak mostanában erre vonatkozóan figyelmeztető e-mailt (a jelszó érvényességi idejének lejáratát megelőzően háromszor – a lejárat előtt 1 hónappal, 1 héttel, valamint a lejárat napját megelőző napon – figyelemfelhívó levelet küldenek a kormányzati portálról az Ügyfélkapu nyilvántartásban kezelt email címre), és sokan nem foglalkoznak a kérdéssel.
Hogyan nézhetjük meg, és hogyan módosíthatjuk az ügyfélkapus jelszót?
1. Lépjünk be a magyarorszag.hu/ugyfelkapu címen található Ügyfélkapu jobb felső sarkában,piros színnel látható Belépés menüponton keresztül az Ügyfélkapuba (addig, amíg van érvényes jelszavunk!
2. A Belépés menüpontra történőkattintás után feljövő mezőkbe be kell írni a felhasználói nevet és a (régi,még érvényes) jelszót.
3. A belépő ablak baloldalán található Saját adatok menüpontra kell kattintani a jelszóérvényességének megtekintéséhez.
4. A Saját adatok menüponton belül a lap aljára kell menni, ahol az érvényességi időt láthatjuk.
5. A jelszó és annak érvényességi idejének megváltoztatásához a lap tetejére kell menni, ahol a Beállítások menüpontra kell kattintani, majd a Jelszóváltás menüpontra a feljövő ablakban.
6. A Jelszóváltoztatás ablakban
Az új jelszó nem lehet azonos a felhasználói névvel, viszont a régi jelszót is megadhatjuk újként.
- be kell írni az új jelszavunkat, amely kis- és nagybetűkből, számokból álljon, legalább nyolc karakter hosszúságú legyen, de ne tartalmazzon ékezetes karaktereket és a „kukac” jelet sem. (áéíóőúűÁÉÍÓŐŰ karakterek és az @ karakter használata nem engedélyezett!)
- az előző, új jelszavunkat ismételten meg kell adni
- be kell írni az új jelszó-lejárati időpontot, amely nem lehet több 2 évnél és a formátuma éééé.hh.nn legyen (ma pl. 2013.10.29). Figyeljünk oda a formátumnál, hogy a legvégén nincs pont írásjel!)
Ha nem írunk be semmit, automatikusan a jelszóváltástól számított 2 évre hosszabbodik.
d.) Az OK gombra történőkattintással a rendszer visszaigazolja, hogy a módosítást tudomásul vette,amiről a Saját adatok menüponton belül a lap alján lévő érvényességi időmegtekintésével meggyőződhetünk.