A Fendt traktorok 800 és 900-as gyártási sorozatai a 200 LE feletti teljesítménykategóriában, 33% piaci részesedéssel – Nyugat- és Közép-Európa abszolút piacvezetői.
Egyik mezőgazdasági gépgyártó sem ismeri olyan jól a mezőgazdasági bérvállalkozások és nagy gazdaságok igényeit és követelményeit, mint a Fendt, aki ezen ismeretet képes ütőképesen, hatékonyan és megbízhatóan a termelésbe is átvinni.
Ennek is köszönhető, hogy a jelenlegi traktorszériák közül a Fendt 936 Vario és a 828 Vario, a saját LE osztályukban az aktuális DLG Powermix teszt világbajnokai a hatékonyság tekintetében.
Fendt 800 Vario.
Fendt 900 Vario.
Annak érdekében, hogy professzionális mezőgazdasági vállalkozásoknak ma és a jövőben is kimagaslóan hatékony, nagy teljesítményű traktorokat kínálhasson, az AGCO/Fendt tekintettel a folyamatosan növekvő elvárásokra, úgy döntött, hogy a 900 és 800-as gyártási sorozatok csúcsmodelljeit tovább optimalizálja.
A 2013-as Pressecamp sajtóeseményen először mutatta be nagy traktor családját a mezőgazdasági gépgyártó: az új 900 és 800 Variot.
Nagyobb dinamika a dupla töltéses koncepció által
Egyik gyártó sem helyezett még olyan nagy hangsúlyt az átfogó vezetői biztonságra és vezetési dinamikára, mint az AGCO/Fendt.
A precízen összehangolt hajtáslánc, a megnövelt menet- és fékezési biztonság, egy tovább optimalizált kormányzási viselkedés, és számos biztonsági és asszisztencia-rendszer érezhetően tehermentesítik a vezetőt és teljesen új vezetési élményt nyújtanak.
Mindezt egy iránymutató, hatékony össz-koncepció által érjük el, amely számos, optimálisan egymásra hangolt változtatásból áll. Pontosan 63 ilyen változtatás történt a 900 Vario és 54 a 800 Vario esetében.
A két eltérő teljesítményű sorba kapcsolt nagy turbófeltöltő, valamint egy kiegészítő töltőlevegő-hűtő nagyobb dinamikát, robosztusságot és hatékonyságot kölcsönöz az új hathengeres motornak.
A dupla töltés optimalizálja a teljesítménykinyerést és az üzemanyag felhasználását a csökkentett fordulatszám-tartományban.
A kiegészítő töltőlevegő-hűtő gondoskodik a jobb égésről és a jobb üzemanyag-hatékonyságról.
A legjobb összkoncepcióhoz nagy értékű motor és hajtóműhűtő-rendszer tartozik, valamint acéldugattyúk, amelyek kiváló szilárdságot és hosszú élettartamot ígérnek.
A különleges innováció részét képezi a mellső szélvédőtörlő, 300 fokos törlési szöggel.
Ezzel a vezető első alkalommal élvezheti a mindenre kiterjedő igazán szabad rálátást a kerekekre és az mellső emelőműre függesztett munkaeszközökre.
A fűthető és a vezetőfülkébe beragasztott szélvédővel és az opcionálisan választható többrétegű biztonsági üveggel a vezető nagyobb menetbiztonságot és komfortot élvezhet.
További javulás történt a részletekben. A lezárható motorháztető, valamint annak jelentős mértékben megnövelt kinyitási szöge például jobb hozzáférést biztosít.
Fendt SCR passzív dízel részecskeszűrővel és AGR-rel
Az AGCO az új Fendt 800 Vario-val és 900 Vario-val olyan traktorokat kínál, melyek a 2014 januárjától életbe lépő füstgáz-kibocsátási normát (4/Tier 4Final) teljesítik.
Ezért a mezőgazdasági gépgyártó az SCR technológiát – amely a kipufogógáz AdBlue karbamid oldattal történő utókezelését jelenti – továbbfejlesztette egy passzív részecskeszűrővel és egy külső füstgáz-visszavezetővel.
A Fendt a költséges motortechnológiához és az SCR-technológiához kapcsolódva passzív részecskeszűrőt (DPF) kínál, mely rendkívüli műszaki értéket, hatékonyságot és üzemanyag-takarékos megoldást jelent.
A passzív regeneráció a kipufogórendszerben további üzemanyag hozzáadása nélkül történik.
Összehasonlítva a piacon jelenlévő két másik rendszerrel, az aktív részecskeszűrős SCR-rel (aktív DPF+SCR), és az SCR only-val, amelyek szintén megfelelnek az új füstgáz-kibocsátási normának (4/Tier 4Final), a Fendt rendszerével a lehető legkisebb összesített üzemeltetési költségszintet érhetjük el.
A motorhűtési teljesítmény növelése, valamint a 2.100 ford/min-re (900 Vario) csökkentett névleges fordulatszám és a motorjelleg-görbe alapján vezérelt AdBlue folyadék befecskendezése, hozzájárulnak a mérséklődött üzemanyag és AdBlue felhasználáshoz.
Emellett fontos még megemlítenünk a példamutató környezettudatosságot, amire a 90 százalékkal kevesebb részecske- és nitrogén-oxid kibocsátás szolgál bizonyítékul.
Intelligens hidraulika alacsony energiaigényű koncepcióval
A hidraulikarendszer egyike azon kulcsfontosságú rendszereknek, amelyek a traktor használhatóságát meghatározzák.
Ugyanakkor az egész rendszerben ez az egyik legnagyobb energia-felhasználó is.
Eddig a hidraulikarendszerben a nyomásért a kormányhidraulika-segédszivattyú, mint állandó geometriájú (szállítású) szivattyú gondoskodott.
Az új Fendt 900 és 800 Vario traktoroknál ezt a feladatot egy új, rendkívül hatékony változtatható geometriájú axiál-dugattyús szivattyú veszi át, amely csak annyi nyomást enged, amennyi valóban szükséges.
Ez a rendszer szintén az üzemanyag-megtakarítási összkoncepciót támogatja.
A hajtómű nagyobb terhelhetősége és hosszabb élettartama
A Vario hajtómű robosztusságát és karbantarthatóságát szintén optimalizálták. A 933 Vario típustól felfelé az erősített szivattyúház éppúgy hozzájárul a nagyobb terhelhetőséghez, mint a Forma 1-es autókból átvett a hidraulika-szivattyún található teljesen új hengergörgős csapágy.
A görgők nagyobb terhelhetősége és a meghosszabbítása révén a hidraulikaszivattyú élettartama jelentős mértékben megnövekedett.
Egy a hajtóműolaj-hűtővel összeköttetésben lévő külön hőcserélő gondoskodik az optimális szintre csökkentett üzemi hőmérsékletről, ami jobb kenőképességet és növelt élettartamot biztosít.
A traktor jobb oldalán lévő új szervizbarát hajtómű mérőpont kialakítással jelentős időt takaríthat meg, és ennek következtében a traktor gyorsabban munkába állhat a szerviz után.
A fontos hajtómű paraméterek mérése következtében elfelejtheti a körülményes kerék le- és felszerelést, és a jármű újból gyorsan az Ön rendelkezésére állhat.
Nagyobb vonóerő és vezetési biztonság, kisebb talajtaposás: VarioGrip az új abroncsnyomás szabályozó rendszer
A LE nem ér semmit, ha nem vagyunk képesek a talajra átadni. Egyik gyártó sem kínál olyan termékelőnyöket, melyek a VarioGrip-pel járnak.
A VarioGrip egy tökéletesen a járműbe integrált keréknyomás-szabályozó rendszer, amely a 800 és 900 Vario esetében opcionálisan elérhető.
Az előnyökhöz tartozik a nagyobb vonóerő, a kisebb gördülési ellenállás, a kisebb üzemanyag-fogyasztás, valamint a jelentősen megnövekedett menetbiztonság a közutakon.
Ezzel a védett és szabadalmaztatott konstrukcióval, a nagy teljesítményű kompresszor jóvoltából megrövidül az abroncsok feltöltési ideje, a hosszú élettartam és munkabiztonság garantált, illetve a műszaki megoldásnak köszönhetően a sűrített levegő vezetékeinek leszakadása kizárt.
Ezzel együtt csökken a talajra gyakorolt nyomás, ami növeli a talaj termékenységét.
Ez abban mutatkozik meg leginkább, hogy megnövekszik a talaj vízáteresztő képessége, az jobban szellőzik, könnyebben rá lehet hajtani és végül egészséges talajélet alakul ki.
Ezen felül a vezető a VarioGrip-pel ugyanakkora LE teljesítmény mellett 15%-kal nagyobb vonóerőt érhet el.
Ez azt jelenti például, hogy a vezető egy 936 Vario-val ugyanazt a vonóteljesítmény-értéket éri el, mint egy 40 LE-vel erősebb traktor, amely nem ezzel a technológiával dolgozik
A VarioGrip-et kényelmesen, tengelyenként két beállítási értékkel szabályozhatja a Variotronic-on keresztül.
Vezetőfülke és vezetési kényelem, akárcsak egy személyautóban
A Fendt a modern X5 vezetőfülkében a már megszokott módon tökéletes munkafeltételeket kínál, amelyet a cég az új nagy traktorokban tovább optimalizált.
A már sok tesztben dicsért FendtReaction kormányrendszert, a kormány szervó újrahangolásával ismételten továbbfejlesztették és precízebbé vált, ezáltal a traktor egyenes tartása tovább javult párhuzamosan pedig a kormányzási komfort és dinamizmus tovább tökéletesedett legyen szó bármilyen vezetési szituációról.
A nagyobb vezetői kényelemhez tartozik a klímaberendezés is, megnövelt hűtési teljesítménnyel és csökkentett üzemanyag-felhasználással, valamint az opcionálisan kapható VarioActive kormányrásegítő, amely fele akkora kormányelfordítással ugyanolyan kormányzást biztosít, mint amit a személygépkocsik.
Ezen felül automatikus fényérzékelők gondoskodnak a kezelőelemek kényelmes megvilágításáról, így minden adat könnyen és pontosan leolvasható.
Nagyobb vezetői biztonságot kínál a hallható kattogó index-hang. Szintén új a külső sűrített levegővel ellátott ülésrugózás.
A légkompresszor használatával nincs szükség többé belső üléskompresszorra – az ülés felpumpálása zajmentesen történik.
A karbantartást jelentősen megkönnyíti a hűtőrendszer automatikus tisztítása az opcionálisan választható irányváltó ventillátorral.
Minden funkció, mint pl. a traktor- és eszközvezérlés, a kamerafunkció, a dokumentáció és a nyomvonalvezetés integrálása jóvoltából a Fendt egyedülálló Variotronic koncepciója egy új, innovatív fejlesztésen ment keresztül, aminek következtében még vonzóbb és változatosabb lett.
Most a 10.4 colos változatban egy karcmentes, teljes üveg felületű okostelefon-optika található LED háttérvilágítással, amely jelentősen jobb olvashatóságot biztosít.
Ehhez jön a 4-es faktorra növelt Bluetooth teljesítmény, amellyel a vezető a traktor és a feladat adatait a táblatörzskönyvről vezeték nélkül elküldheti az irodába.
Az új elektromos asszisztencia-rendszer, az automatikus szekcionálás-kapcsoló 24 szekcióval (SectionControllal), az új VarioGuide light párhuzamvezető alapverziója.
Az Agcomannd telemetrikus rendszer, a Variodoc Pro dokumentációs rendszer – amely például a háttérben táblatörzskönyvet, üzemanyag-felhasználást és munkaidőt jegyez fel, vagy a 2.0-ás határterhelés-automatika a tökéletes motor- és hajtómű managementért, mind arról gondoskodnak, hogy az új nagytraktorok ismét a termelékenység mérföldkövei lehessenek.
A feladat: A különbséget a nagyobb hatékonyság és a részletek kidolgozása adja
Az új Fendt traktorok a következő teljesítménykategóriákban kaphatók: 800 Vario 220-tól 280 LE-ig és 900 Vario 270-től 390 LE-ig.
Az AGCO/Fendt a fejlesztés során számos műszaki intézkedést tett, amelyek mind egy célt szolgálnak: még nagyobb hatékonyságot és termelékenységet.
A gyakorlatban ez hektáronként kevesebb felhasználást és kevesebb időt, így kevesebb költséget jelent az első naptól kezdve, a teljes használati időn át.
A hangsúly a számos egyedi részlet optimális beállításán van.
Éppen úgy, mint egy nagy zenekarban, amely több csoportból áll, és amelyben minden zenész tökéletesen játszik a hangszerén, tökéletes összhangot teremtve. Mint az AGCO/Fendt nagy traktorai.