fbpx

Chilében is jól teljesítenek a magyar nemesítésű gyümölcsök

Írta: - 2016 június 13.

Itthon a Magda, a dél-amerikai régióban az Alex a nyerő

A legújabb nemesítésű meggy, és cseresznye fajtajelölteket mutatta be a Magyar Kertészeti Szaporítóanyag Nonprofit Kft. az idei cseresznye- és meggytanácskozáson. A gyümölcsök nagy sikert aratnak itthon és külföldön egyaránt, az MKSZN szakértője Chilének is segít az ottani nemesítés megszervezésében.

Minden eddiginél nagyobb népszerűségben zajlott az idei cseresznye- és meggytanácskozással összekötött fajtabemutató az érdi Elvira Majorban.

A konferencián Apostol János, a Magyar Kertészeti Szaporítóanyag Nonprofit Kft. (MKSZN) szakértője beszámolt a hazai cseresznye- és meggynemesítés legújabb eredményeiről. Előadásban tíz új fajtaelismerésre váró gyümölcsöt ismertetett, amiket a jövőben az MKSZN hozhat forgalomba a hazai és külföldi piacokon. A szakértő hazai munkája mellett hét éve segédkezik a chilei cseresznyenemesítés szervezésében, az ottani keresztezési tervek összeállításában. A dél-amerikai klímában a magyar nemesítésű Alex fajta a legsikeresebb, míg itthon a Magda lett az új favorit, amely zamatos, a leghamarabb érik, és nem reped.

„A rendezvény azért volt fontos számunkra, mert a termelőktől direkt visszajelzést kaptunk a problémáikról, feltehettek kérdéseket, saját szemükkel láthatták és megkóstolhatták a fajtajelölteket, jelezhették, hogy mi az, amit szeretnének a földjeiken viszontlátni. Ismét rá kellett jönnünk, hogy a konferencia egy remek hiánypótló fórum, ahol a piac minden szereplője együtt van, és azonnali információcsere valósul meg a nemesítők, forgalmazók és termesztők között, sőt a kormányzati tervekről is értesülhetnek a résztvevők.” – mondta el Kasztovszky Zoltán, az MKSZN ügyvezető igazgatója.

A rendezvényen előadást tartott  Dr. Feldman Zsolt, agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár is, aki az információcserét, és az innováció fontosságát hangsúlyozta. Beszédében kiemelte, hogy a termelők tájékozottsága az egyik kulcsa az ágazat sikerének, mert a piac igényeinek ismerete nélkül nem tudnak lépést tartani a külföldi termelőkkel.