fbpx

Coop Rally – Észak-Kelet Pro-Coop Zrt.: jelentős nagykereskedelmi fejlesztés

Írta: Szerkesztőség - 2013 szeptember 12.

Az Észak-Kelet Pro-Coop Zrt. hat megyében, főként Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, a Coop-csoport tagjaként végzi nagykereskedelmi tevékenységét.

Legfontosabb feladata, hogy áruval szolgálja ki a Coop-boltokat ellátási területén.

Múlt évi árbevétele elérte a 21,3 milliárd forintot, amely 3 százalékkal volt több az előző évinél.

A cégvezető szerint az idén mintegy 1 milliárd forinttal emelkedik majd a társaság árbevétele köszönhetően annak, hogy a társaság 16 volt Match és Profi üzlet ellátásában is részt vesz már.

Az idei többletbevétel 1,8 milliárd forintot tesz ki a cégvezető szerint, de a dohánytermékek árusításának megszűnése az idei második félévben 700-800 millió forint kiesést jelent a nagykereskedelmi vállalkozás számára.

Az Észak-Kelet Pro-Coop Zrt. 517 település több mint 900 üzletét látja el áruval.

Naponta 286 tonna árut mozgatnak meg.

Partnereik között van már 50-60 helyi beszállító is, akiknek az áruival a nagy- és kiskereskedelemben is lehet találkozni – tette hozzá Pálné Soltész Veronika cégvezető.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a cégnél tartott sajtótájékoztatón közölte, az elmúlt hét évben Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 15 138 pályázó kapott forrást az agrártámogatásra szánt pénzekből, összesen 91 milliárd forintot.

Példaként említette: az állattartó telepek korszerűsítésére 13 milliárd, a fiatal gazdák támogatására 2 milliárd, a mikrovállalkozások segítésére 5 milliárd forint jutott.

Hozzátette: a fiatal gazdák támogatását a jövőben meg szeretnék duplázni.

 

A VIII. Coop Rally előző állomásán, Halmajugrán a Detki Keksz Kft. látta vendégül a verseny résztvevőit.

Nagy Lajos, a cég egyik tulajdonosa az MTI-nek elmondta: a kft. múlt évi árbevétele elérte a 3,8 milliárd forintot.

Ez az előző évhez képest 8-10 százalékos növekedést jelent.

Közölte: az idén várhatóan hasonló mértékben nő majd az árbevétel, mint a múlt évben.

Az árbevétel-növekedés folyamatosságát azzal indokolta, hogy a cég lépésről lépésre fejleszt és alkalmazkodik a piachoz, ez pedig azzal az eredménnyel jár, hogy folyamatosan emelkedik az árbevétel.

Jelezte ugyanakkor, hogy szeretnék növelni a cég kivitelét, amely most az árbevétel mintegy 3 százaléka körül mozog, azaz 100 millió forint körüli összeg.

A sajtótájékoztatón elhangzott: a cég éppen három évtizede működik és az akkori éves 3000 tonnás termelését mára 9000 tonnára emelte.

A magyar élelmiszerek népszerűsítésére hivatott országjáró autós túra Kelet-Magyarországon több mint 700 kilométert megtéve jut el Dunaharasztiból két nap alatt Gyulára, és közben számos minőségi magyar élelmiszergyártó cég telephelyét érinti.