fbpx

Érkezik az Új Piros Tigris

Írta: Szerkesztőség - 2014 október 27.

Az új EXPLORER 4 és a Same Virtus J közös platformú moduláris felépítésű traktorcsalád. A Same Virtus és a Same Virtus J traktor típusok Deutz AG motorral, különféle céloknak megfelelő rendkívül gazdag felszerelés variációkkal (pl. 10+10 – 60+60 sebességváltozban H-L/PowerShift váltóval) vannak már szerelve. A gyár nagyon nagy szabad kezet adott a fejlesztőknek majd a forgalmazóknak a különböző opciók kiválasztásában, a felhasználók igényeinek figyelembevételével. Az Explorer 4 az Exploler 3 továbbfejlesztéseként jelenik meg, teljesebb felszereléssel.

A Virtus/Virtus J legjellemzőbb paraméterei

  • motor: 4 hengeres, DEUTZ TCD (Tier 4i) 3620 ccm-es Turbo Intercooler Common Rail, vízhűtéses motor, 100% biodiesel
  • Fordulószög: 55o
  • első/hátsó elektrohidraulikus differenciálzár
  • Sebesség: 10/20/30/60 előre és 10/20/30/60 hátrameneti sebesség fokozat, mászófokozattal;
  • Hidraulika szivattyú folyadékszállítása 60/90 l/perc.

Az Explorer 4 paramétereit egy következő cikkben mutatjuk be.

VIRTUS max teljesítmény max nyomaték hengerek száma/térfogat emelőerő Min-max szélesség súly
Típus LE/kW Nm n/cc kg mm kg
100 98,5/72,5 397 4TI/3620 6600 2165-2470 4450
110 110/81 440 4TI/3620 6600 2165-2470 4450
120 122/89,5 480 4TI/3620 6600 2340-2470 4970
130 127/93 480 4TI/3620 6600 2340-2470 4970
VIRTUS J
90 98,5/72,5 397 4TI/3620 4855 1602-2002 4450
100 110/81 440 4TI/3620 4855 1602-2102 4450
110 122/89,5 480 4TI/3620 4855 1602-2102 4970
120 127/93 480 4TI/3620 5710 1602-2102 4970

És miután új traktorok érkeznek, a 2014-es készleten lévő modellek kiárusítása megkezdődött. Az akciós készletet keressék a forgalmazónál!

SAME a tiszakóródi földeken

Riport egy felhasználóval

Demeter Tibor – Tiszakóród

  • Egy SAME Virtus univerzális traktorral bővült az egyébként sem kis gépparkja. Miért ezt az erőgépet választotta?

Ez az első SAME traktorom, de sok jót hallottam róla, kíváncsi voltam a teljesítményére, és lehetőségem volt egy demo gépet hosszabb ideig is kipróbálni. Az eddigi, jórészt keleti gyártmányú gépeimhez nem hasonlítható, masszív, erős és nagyon fürge. Bevált, így szívesen igent mondtam a Contstar Kft. ajánlatára. Már majdnem egy teljes szezont ledolgozott nálunk, és most is azt mondom, jó döntés volt.

Ami elsőre megfogott, az a lelke, mégpedig a 4 hengeres DEUTZ motor. Az ígért alacsony fogyasztása pedig beigazolódott. Itt a faluban többféle traktor is van természetesen, de ennek az alacsony fogyasztását először el sem hitték a kollégák. Ha pedig jól dolgozik, nem romlik el – eddig nem volt semmi probléma, persze egy 1 éves géppel ne is legyen -, akkor az üzemeltetési költség a mérvadó egy gépnél.

  • Ez egy 120 LE-s gép, gondolom a gazdaságban neki is kijut mindenféle feladatból?

Mi kb. 100 hektáron foglalkozunk szántóföldi növénytermesztéssel, itt ugye az alapfeladatokat, a teljes talajtechnológiát végzi többek között ez a traktor is. De van egy 10 hektáros gyümölcsösünk, tehát néha „kizökkentjük” a monoton munkából.

  • Ha már a zökkenésnél tartunk: kényelmes egy ilyen traktorban ledolgozni a napot?

A mai traktorok már nem teszik tönkre az embert, a kabinrugózás alapból benne vannak a gépben, de azért én opcióként rendeltem hozzá még elsőhídrugózást. Így aztán kényelmes, jó a kilátás, a fűthető ülés és a klíma is alapfelszereltség, tehát nem panaszkodhatok, ebben lehet dolgozni. A terhelés alatt kapcsolható váltót hamar megtanultuk, már nekünk is „alap”, a 30+30 sebességfokozathoz is hamar hozzá lehet szokni.

  • Bizonyára tudja, hogy ez egy teljesen új SAME konstrukció, ami már 100% biodiesel üzemanyaggal is működik. Erről is van már tapasztalata?

Ezekben a motorokban nagy nyomáson, akár 1600 baron történik az üzemanyag befecskendezése, így valóban takarékos és igen hatékony a működés, és a károsanyag-kibocsátás is alacsony. Sőt, a 160 literes tanknak köszönhetően kevesebbszer kell megállni tankolni, így a hosszú munkanapokon is elegendő. Nem próbáltuk még a biodieselt, de tudunk róla, ez mindenképpen további költségcsökkentést jelent azokban a gazdaságokban, ahol ilyen üzemanyag is van. Semmi sincs kizárva.