Badacsonytomaj, 2013. március 29., péntek (MTI) – Kínába exportálja borait a Bazaltbor Badacsony Kft., az első szállítmányt januárban indította útjára a bortermelő cég – mondta Gagyi Pálffy András ügyvezető igazgató az MTI-nek pénteken.
További előrelépést is terveznek az exportpiacokon: Kína mellett belga és svéd kereskedőkkel tárgyalnak. Gagyi Pálffy András elmondta, hogy egy brüsszeli borversenyre is benevezték a boraikat, amely támogatni fogja a sikeres üzletkötést. Az angolszász piaccal és az Egyesült Államok kereskedőivel is folytatnak tárgyalásokat.
A kínai piacra a Laposa borok kizárólagos forgalmazója a Laposa prémium borokat választotta, az első szállítmányban Laposa Juhfark 2011, Laposa Szürkebarát 2011, Laposa Rizling 2010 szerepelt. A cég tulajdonában lévő Laposa Pincészet tavaly 75 ezer palack bort értékesített, az idei évre 110 ezer palack eladását tervezik. Az ügyvezető tájékoztatása szerint a Laposa Pincészet – ahol úgynevezett gravitációs technológiával dolgozzák fel a leszüretelt szőlőt – maximális tartálykapacitása jelenleg 150 ezer üveg bor palackozását teszi lehetővé évente, de az üzem évi 350 ezer palack bor előállításra is bővíthető. A vállalat hosszú távú céljai között szerepel a teljes kapacitás kihasználása, miközben nem akarnak raktárra termelni – mondta. A borászat hat hektárnyi saját termőterülettel rendelkezik, a palackozott borok egynegyedét saját szőlőből készítik, emellett a környékbeli gazdák ellenőrzött ültetvényeiről vásárolnak fel alapanyagot. Gagyi Pálffy András szólt arról is, hogy a 2011-es féléves próbaüzemet követően megnyitott tízszobás borhoteljük kihasználtságát az idén várhatóan tovább tudják növelni. A Bazaltbor Badacsony Kft. 2011-ben 150 millió forint árbevételt ért el, a 2012-es adatok még nem állnak rendelkezésre.
MTI 2013. március 29.