Kell a magyar termelőknek és élelmiszer feldolgozóknak az áruházláncok polcain a hely. Ennek érdekében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara legutóbb az Aldi vezetőivel tárgyalt.
A magyar termékek arányának növeléséről a NAK folyamatosan egyeztet a kiskereskedelmi áruházláncokkal, eddig történt előrelépés
A tervek szerint a következő tárgyalási sorozat a CBA-, a Coop- és a Real üzlethálózat illetékeseit foglya érinteni.
„A kamara azt szeretné elérni, hogy a magyarországi üzletek polcain elsősorban azok a friss, vagy feldolgozott élelmiszerek legyenek megtalálhatóak, amelyekből a magyar élelmiszer-gazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő. A magyar fogyasztók keresik a magyar termékeket a boltokban, a magyar termelők pedig képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a magas követelményeknek.” – tudtuk meg a NAK tájékoztatásából.
Általánosságban elmondható, hogy a hazai kiskereskedelmi boltok polcain az élelmiszerek több mint kétharmada évek óta hazai áru, de ezen még lehet javítani.
Fotó: Barna Ferenc