A budapesti Novotel Hotelben tartotta meg évadnyitó kereskedelmi rendezvényét a Magyarországon 2008. január 1. óta működő Nufarm Hungária Kft. Salamon György cégvezető röviden bemutatta az ausztrál székhelyű növényvédőszer-gyártó vállalatot és a magyar leányvállalat legfontosabb eredményeit.
Az elmúlt években a Nufarm Hungária Kft. megnégyszerezte területi képviselőinek létszámát és megötszörözte forgalmazott termékeinek számát is, emellett közel két és félszeresére növelte éves árbevételét.
Idén már 26 termék és kombináció szerepel a palettán, amit az intenzív termékengedélyeztetési munkának köszönhetően továbbiak követnek majd.
Az AgroStratéga által tavaly nyáron végzett felmérés igazolta, hogy a Nufarm hazai leányvállalatának piaci bevezetése a termelők körében is sikeres volt.
A növénytermesztéssel foglalkozók körében a Nufarm márka spontán ismertsége elérte a megcélzott szintet, mellyel a cég felzárkózott versenytársai közé.
Sőt, több hasonló méretű növényvédőszer gyártót sikerült megelőznie, melyek régebb óta működnek Magyarországon.
A cégvezető ezt követően a Nufarm globális terveibe avatta be a jelenlévőket.
A gyártók rangsorában 8. helyen álló Nufarm továbbra is a világszerte legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmensre, a lejárt szabadalmú termékek körére fókuszál.
Ebben a csoportban viszont nem az egyszerű termékmásolatok gyártására helyezik a hangsúlyt.
A piaci pozíciót új hatóanyag- és termékkombinációk bevezetésével, új kijuttatás-technológiák kidolgozásával, valamint környezetkímélő formulációk és felhasználóbarát csomagolások fejlesztésével kívánják erősíteni.
A környezetkímélő megoldásokra jó példa a Champ DP gombaölő szer formulációja, amelynek segítségével egy egyáltalán nem porzó szilárd rézkészítményt sikerült előállítani.
Az egyedi hatóanyag-kombinációk fejlesztését mutatja a Zeagran 340 SE, a Mystic Pro vagy a Kyleo.
A termékkombinációk fejlesztését pedig a hazai kínálatban idén megjelenő, kalászos kultúrákban felhasználható Mezzo Forte Mystic és a továbbfejlesztett Pikk-Pakk Trio, illetve a már ismert Zeagran Nico N kukorica gyomirtó szer gyűjtőcsomag reprezentálja.
A csomagolások tekintetében is újít a Nufarm. Ausztráliában már bevezették a QuikPour csomagolást, amely a felhasználók és a forgalmazók számára is megkönnyíti a csomagoló anyagok kezelését.
A forradalmian új csomagolás tavaly megkapta a Technológiai Újításokért járó CITA díjat.
A Nufarm a díj elnyerésével legalább öt éves elkötelezettséget vállalt a QuikPour csomagolás továbbfejlesztésére.
A Nufarm Limited és a Sumitomo Chemical Company stratégiai együttműködésének köszönhetően a vállalatok 2010-ben közös fejlesztésekbe kezdtek.
Ennek eredményeképpen új termékek megjelenése várható a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt.
A stratégiai együttműködés egyik első jele a Sumi Alfa rovarölő szer volt, amely 2012-ben már a Nufarm Hungária Kft. termékkínálatában szerepelt.
2013-ban pedig egy új, kukoricában használható rovarölő talajfertőtlenítő granulátum, a klotianidin hatóanyag-tartalmú Cheyenne 1 G, és egy új atkaölő szer, a Zoom 11 SC forgalmazása veszi kezdetét.
A siker kulcsaként a cégvezető kiemelte, hogy az aktuális célokat mindig a vállalat piaci helyzetéhez igazították.
A kezdetben glifozát hangsúlyos gyomirtó szer választékot a hazai leányvállalat megalapítása óta folyamatosan bővítették.
A Nufarm Hungária Kft. napjainkra már közel 60 különféle termék és gyűjtőcsomag forgalomba hozatalához szükséges engedéllyel rendelkezik.
A kínálat bővítése tovább folytatódik, így a már említett Cheyenne 1 G, Mezzo Forte Mystic és Pikk-Pakk Trio mellett további termékek értékesítése – pl. Amaline Flow, Nando 500 SC, Tandus 200 EC, Zoom 11 SC – kezdődik meg 2013-ban.
A fejlesztési és engedélyezési munka mellett továbbra is nagy hangsúlyt kap a kommunikáció, azaz a szakmai információk eljuttatása az érintettekhez.
Idén összesen 350 kommunikációs és PR-aktivitás megvalósítását tervezi a Nufarm.
Ezek egyik eleme a már harmadik alkalommal kiadott Nufarmer Növényvédelmi Kézikönyv, amely egy összefoglaló szakmai kiadvány.
Tucatnyi termék- és kultúraprospektus, összefoglaló termékkatalógus, rendszeresen megjelenő szakcikkek, továbbá hírlevelek tájékoztatják a nagykereskedőket és a termelőket az aktuális növényvédelmi problémákra javasolt Nufarm megoldásokról.
Idén negyedik évfolyamába lép az interneten elérhető Nufarmer Magazin, melyet a nagy érdeklődésre való tekintettel több nyomtatott különszám is kiegészít.
Salamon György tájékoztatója után Dr. Barna György, a Nufarm 100%-os tulajdonában lévő Nuseed üzletfejlesztési vezetője avatta be az új vetőmag üzletág felépítésébe és jövőbeli terveibe a meghívottakat.
A Nuseed elsősorban a CL és SU toleráns, illetve a napraforgó szádor és peronoszpóra rezisztens, valamint a magas olajsav-tartalmú (HO), és a korai, extra korai napraforgó hibridek fejlesztésére koncentrál.
A cég a napraforgó mellett cirok és canola (tavaszi repce) vetőmag értékesítésére fókuszál.
A hazai tevékenység jelenleg a termékengedélyeztetésnél tart.
Dr. Kürti Sándor, a KÜRT Zrt. alapítója és elnöke a családi tulajdonú vállalkozások utódlásának buktatóiról és azok lehetséges megoldásairól beszélt.
A Széchenyi-díjas, 2005-ben Év üzletembere díjat elnyert cégvezető személyes példáin keresztül avatta be a jelenlévőket saját dilemmáiba, döntéseinek hátterébe.
Az agráriumban is egyre aktuálisabb kérdés fontosságát jól mutatta az előadást kísérő élénk érdeklődés, és a hivatalos program után kialakult fórumbeszélgetés.
A tartalmas előadásokat jó hangulatú vacsora zárta.
A fejlesztéseknek köszönhetően a Nufarm hazai leányvállalata sikeresen vette az első öt év akadályait.
A piac által visszaigazolt értékelésük birtokában folytatják megkezdett munkájukat, amelynek középpontjában továbbra is a hosszú távú, kiegyensúlyozott szakmai és üzleti kapcsolatok kiépítése, fenntartása szerepel.