A magyar mellett európai fogyasztókat is megszólít a borászatnak otthont adó Felső-Pannon borrégió megismertetésével és azon belül a neszmélyi bor népszerűsítésével a Hilltop borászat.
Az Agrárminisztérium borászati termékek promóciójának támogatására kiírt pályázatát nyerte meg a cég, mely Magyarország egyik legnagyobb borbirtokán gazdálkodik.
A cég a kampány során kiemelt figyelmet fordít:
- Neszmély OEM földrajzi árujelző új fogyasztókkal történő megismertetésére;
- a minőségi borfogyasztás mindennapi kultúrájának terjesztésére és támogatására;
- a régió uniós oltalmat élvező borászati termékeinek általános népszerűsítésére.
A különböző fekvésű, talajösszetételű és mikroklímájú neszmélyi dűlők könnyen elérhető, értelmezhető és szerethető borai indulnak európai útra (Fotó: Hilltop)
Az egykori TSZ pincéből indulva
A Hilltop borászata 1993-ban egy egykori TSZ pincében, tízezer hektoliternyi fémtartállyal és 110 hektár elöregedett tőkével kezdte meg a neszmélyi bor hírnevének újraépítését. Közel harminc év sikerei után az ország egyik legnagyobb borbirtokaként továbbra is missziójának tekinti a magyar bor népszerűsítését. Ebben a tevékenységében jelent újabb mérföldkövet az Agrárminisztérium által kiírt pályázatán elnyert támogatás, amely még szélesebb közönség megszólítására ad lehetőséget.
„Izgatottan és nagy tervekkel vágunk bele a következő időszakba. Neszmély lassan három évtizede az otthonunk, ezért is örülünk annak, hogy a pályázatnak köszönhetően az eddiginél is többet tehetünk a neszmélyi bor hírnevének öregbítéséért. Szeretnénk, hogy minél többen megismerjék és megszeressék azokat a régiónk boraira jellemző sajátos illat- és ízjegyeket, amiket borvidékünk dűlőinek különleges fekvése és mikroklímája csempész a palackokba.” – emelte ki Keresztury Éva, a Hilltop egyik alapító tulajdonosa a pályázati támogatás kapcsán.
A magyar mezőgazdaság egyik legnagyobb borbirtokán egyedi illatelemekben gazdag, minőségi borok készülnek (Fotó: Hilltop)
A tudatos és a minőségi borfogyasztás kultúrájának erősítése az Európai Unió piacain belül
A Hilltop, a meghatározott pályázati célnak megfelelően, a következő két évben saját kommunikációjában kiemelt hangsúlyt fektet majd a fogyasztói edukációra.
Az érintett témák:
- a borászatnak otthont adó Felső-Pannon borrégió és azon belül a Neszmélyi borvidék bemutatása;
- a régió szőlőfajtáinak és borainak megismertetése;
- a földrajzi árujelzőkről való tájékoztatás;
- a tudatos és mértékletes fogyasztás;
- a borkultúra terjesztése informatív anyagok segítségével.
Pár világfajta a Hilltop kínálatából:a sauvignon blanc, a pinot gris és a fűszeres tramini (Fotó: Hilltop)
A borászat weboldalán, közösségi média oldalain, és – amikor majd a járványhelyzet engedi – rendezvényeken is helyet kapnak a fenti témák, azok informatív anyagai.
A Hilltop szándéka, hogy az edukáció során kiemelten szóljon a fiatalokhoz, mint „kezdő” borfogyasztókhoz. A tavaszra ütemezett arculat megújításával kívánja ezt a réteget megszólítani.
Forrás: Hilltop, Sajtóközlemény
Összeállította: Barna Ferenc