fbpx

Innovációk a nagyvilágból!

Írta: Szerkesztőség - 2018 június 15.

K-743: új szín a Kirovec-traktorok palettáján

A szentpétervári traktorgyár, a Kirov Művek RT leányvállalata 2017 szeptemberétől szállítja Európába a teljesen átdolgozott, 300-428 LE motorteljesítményű, törzscsuklós K-744 erőgépeit. A fejlesztés lendületesen halad tovább: a tavalyi Agritechnica kiállításon Hannoverben, majd az idei hazai AGROmashEXPO-n láthattuk az azonos külső jegyeket viselő, az ennek bázisára épülő, 435 LE/322 kW teljesítményű Mercedes-Benz OM 470LA E4-1 típusú dízelmotorral szerelt K-743 traktort. Ez a motor az Európában érvényben lévő legszigorúbb Stage IV emissziós normákat is teljesíti.

A hathengeres, soros elrendezésű motor lökettérfogata 12,82 liter. Főtengelyének névleges fordulatszáma 1.800 min-1, maximális forgatónyomatéka 2.000 Nm. A maximális forgatónyomatékhoz tartozó fordulatszám 1.300 min-1. Fajlagos üzemanyag-fogyasztása óránként 151 g/LE (205 g/kWh). Az új, korszerű motor a megbízható erőgép kedvező ár-érték arányán, az alacsony üzemeltetési költség mellett tovább javított. A teljesítményt szinte veszteség nélkül továbbítja a saját fejlesztésű, megállás nélküli sebességváltásra képes automata erőátvitel. Ennek fejlesztésére hihetetlenül sokat, 4 milliárd rubelt ruháztak be: a gyártás végleges felfutása 2019 első negyedévére várható. Hidraulikaszivattyúja 280 l/perc szállítású. Járószerkezete 710R38 méretű gumiabroncsokon gördül, keréktávja 3750 mm, nyomtávja 2100 mm. Első hídja rugózott, a has alatti szabad magassága – a csapágytengely alatt – 500 mm. Hosszúsága (felemelt függesztőszerkezettel) 7350 mm, magassága 3876 mm. A közúti közlekedési szabályoknak megfelelő szélessége 2875 mm.

A hangszigetelt, rugózott vezetőfülke légrugózott vezetőülésének kartámaszában található az intelligens COMMANDPOST 2 irányítórendszer és az összes többi vezérlő elem: az automata váltó kezelőelemei, a korszerű hidraulikatömb 5 állítható szelepe, az EHR. A formatervezett, könnyen felnyitható motorháztető és az orosz erőgépeknél eddig sosem tapasztalt kényelmet nyújtó vezetőfülke teljesen új karaktert kölcsönöz a nagy múltú szériának. Panoráma-kialakítású üvegfelülete kiváló kilátást biztosít a gépkezelő számára. A K-743 nehéz univerzális erőgéphez rendelhető extrák: kombinált fékrendszer, duplakerék, kardánhajtás, EHR-rendszerű függesztőmű, „hashúzó” vonórúd, amelyhez egy ponton kapcsolódhat a vontatott munkagép. Érdekes megoldással – félig a traktor orra alá telepített frontfüggesztéssel – tolólap is csatlakoztatható.

Az új csuklós kormányzású traktor „nyugati” változatát 2019-től szállítják a „bejáratott” portugál, spanyol, olasz és az Egyesült Királyság-beli piacaikra, de a típus magyarországi beharangozása is elkezdődött.

Krone szögletes nagybála-gyűjtőkocsi

A Krone Big Pack szögletes nagybálakészítő-gépei által vontatható, munkahelyzetében 4,3 m széles és 3,2 m hosszúBaleCollect bálagyűjtőkocsival egyszerre legfeljebb három, 1,2 m szélességű, 2,7 m hosszúságú, szögletes nagybála gyűjthető be, ill. helyezhető a tarlóra. Alkalmazásával a bálarakási idő is jelentősen csökken.

Az ikerkerekeken vontatott BaleCollect bálagyűjtőkocsi jellegzetessége a hidraulikusan működtethető teleszkópos vonórúd, amely a közúton való közlekedéskor – kitolt állapotában – biztonságos követőképességet biztosít, így a bálagyűjtőkocsi második pótkocsiként követi a bálakészítő gépet. Ebben a szállítási helyzetben az oldalszárnyak hidraulikusan behajtott állapotukban vannak, így a kocsi szállítási szélessége 3 m alá csökken.

A tarlón történő munkavégzéskor – a vonórúd visszahúzott állapotában – a bálagyűjtőkocsi a bálakamrával egy nyomon fut, ilyenkor az ikerkerekek tengelyei kioldódnak, és az ikerkerekek szabadon futhatnak. A munkahelyzethez az oldalszárnyak is kihajthatók, és a kocsival a bálák begyűjthetők. A szögletes nagybála elkészülte után – a Big Pack préscsatornájának elhagyásakor – a bála a rakfelület közepén érkezik a BaleCollectre, ami egy érzékelőt aktivál, és az a bálát a rakfelület valamelyik oldalára kitolja. A következő bálát már a rakfelület másik oldalára mozgatják, továbbra is üresen tartva a rakfelület közepét. Miután a harmadik bála is elkészült, mindhárom bálát a tarlóra csúsztatják. A bálagyűjtési folyamat egyes lépései – ISOBUS kompatibilis – automatikus sorrendvezérléssel valósulnak meg, miközben a gépkezelő 5 féle tarlóra történő lehelyezési mód közül is választhat.

Fliegl ágvágó-lombvágó körfűrész

A Fliegl Agro-Center üzletágának egyik új fejlesztése a 2,1 m vágási szélességű Woodking Slim Complete, három tárcsalapos ágvágó-gallyazófűrész. A traktoros homlokrakodókra, kerekes vagy teleszkópos rakodógépekre is felkapcsolható ágvágó-lombvágó fűrészelő adapter Euronorm csatlakozó berendezéssel rendelkezik, így sokféle erőgéppel üzemeltethető. Az extra keskeny fűrészfejjel készülő Woodking Slim Complete ágvágó a mezőgazdasági vagy erdészeti utak belógó ágainak, útszélek bokros területeinek karbantartásában, tisztításában jelent segítséget. Az ágvágókörfűrész a kisebb és közepes mezőgazdasági gazdálkodások kiegészítő gépe, amelyek annak segítségével a szántóföldjeikhez vezető utakra belógó faágakat, gallyakat egyszerűen és gyorsan eltávolíthatják. A Woodking természetesen az erdészetek és vadásztársaságok számára is egy igen praktikus munkaeszköz, mivel azzal az erdei utak széleinek növényzete egyszerűen karbantartható és kíméletesen ápolható. Az ágvágó-berendezés legfontosabb előnye, hogy a rakodógémre csatlakoztatva, oldalirányban 1200 mm-re kitolható, valamint függőleges állásból 111o-ig oldalra lebillentve is képes a munkavégzésre. A vázkeret oldalirányú terheléseinek kiegyenlítésére – hidraulikusan kitolható – ellensúly szolgál. A Woodking körfűrész 3 db hidraulikus meghajtású fűrésztárcsából áll, tárcsalapjai 700 mm átmérőjűek, 4 mm vastagságúak és 5 mm-es (kéményfémmel felrakott) fűrészfogakkal rendelkeznek. A jobb- vagy baloldali kialakítású ágvágó-berendezések ~8 km/h haladási sebesség mellett, ~250 mm átmérőig képesek az ágakat könnyedén átvágni. Működtetésükre a vezetőfülkében elhelyezett elektromos vezérlőblokk szolgál.

Szerkesztőség