12 méteres nyomtávhoz megfelelő: 7XL ürítőcsiga a LEXION-hoz

Ideális a (CTF) csökkentett talajtaposás-rendszerű gazdaságokba

Harsewinkel, 2016. augusztus.

A LEXION 700-as sorozat VARIO 1230 vágóasztalhoz illeszkedő új 7XL ürítőcsigát kínál a CLAAS a 2017-es aratási időszakra. A cső 12 méteres kinyúlású, és főleg azoknak az üzemeknek ajánlható, melyek területeiket 12 méteres Csökkentett Talajtaposásos Gazdálkodás (CTF = Controlled Traffic Farming) rendszerben dolgoznak. Az új 7XL ürítőcsigának köszönhetően az átrakókocsi kitároláskor mindig pontosan a legutóbb használt kombájn nyomtávon tud haladni a kombájn mellett.

Az eddigi legnagyobb, 4XL ürítőcsigát a fejlesztőmérnökök teljesen újra gondolták, és egy lenyitható csővéggel is ellátták. Ez a csővég 2,11 méter hosszú, és szállításnál 120 fokban a kombájn mögé csukható. Kezelni a már ismert CMOTION multifunkciós menetkaron található kapcsolóval lehet. Biztonsági mechanizmus gondoskodik arról, hogy a csővéget csak akkor lehet be- és kihajtani, amikor az ürítőcsiga teljesen hátrahajtott állapotban van.

A 2,11 méter hosszú csővég közúti szállításhoz 120 fokban a kombájn mögé hajtható.

Mindeddig a Csökkentett Talajtaposásos Gazdálkodást (CTF = Controlled Traffic Farming) Ausztrália száraz területein alkalmazták. Mostanában már azonban Európa-szerte érdeklődnek a gazdálkodók az eljárás iránt. Az alapgondolat az, hogy minden munka- és erőgép egyazon, előre meghatározott nyomvonalon halad a szántóföldön. Ez a szántás nélküli csökkentett menetszámú talajműveléssel kombinálva a talajstruktúra javítását és a talajerózió csökkentését szolgálja, valamint javítja a talajvíz hasznosulását, valamint kisebb a húzóerő-igény.

A 2017-es aratási szezonra az új 7XL ürítőcsiga mellett minden új LEXION 700 sorozatú kombájnra opcióként rendelhető lesz a TERRA TRAC járószerkezet, illetve a 13 500 vagy 11 000 literes magtartály is.

A CLAAS továbbra is kínál minden olyan kiegészítőt, mely a Csökkentett Talajtaposásos Gazdálkodáshoz történő átállásra szükség lehet: a 12,27 méter széles VARIO vágóasztalt, összkerékhajtásos hátsó hidat abroncsnyomás szabályzással, automatikus kormányzási rendszert, valamint az automatikus nyomvonal-követés tervezéséhez szükséges szoftvert.


Kapcsolódó hírek