A meggy az egyik legmeghatározóbb hazai gyümölcsfajunk: az évi, átlag 70 ezer tonnányi termés közel 80 százaléka azonban külföldön, főként Németországban értékesül.
A magyar KKV szektor külpiacának élénkítése érdekében az Agrármarketing Centrummal átlagosan évente 4 német élelmiszeripari kiállításra utaztat magyar társkiállítókat, exportfejlesztő kiállítói piacszerzésüket közel 90 százalékos finanszírozottsággal ösztönözve.
A hazai meggyágazat vezérterméke, a meggybefőtt kapcsán Németország és Magyarország nagymértékben egymásra utalt. A német igények döntő hányadát a magyar gazdák terménye elégíti ki, a hazai gyártás döntő részét pedig Németország veszi fel, így a meggybefőtt úgymond „egypiacos” termék. Tovább fokozza a „monopol” helyzetet, hogy meggybefőtt gyártásra egész Európában szinte kizárólag csak a magyar meggy alkalmas, emellett a magyar terménynek jelenleg még sincs máshol jelentős felvevő piaca. Ezért a tavalyihoz hasonló kiemelkedő, 100 ezer tonnás meggytermés esetén nincs más érdemi eladási lehetőség, ami az eladói oldalt jó alkupozícióba hozza.
A meggy árának hektikus, széles intervallumú mozgása piacszerzéssel azonban kiegyensúlyozható, ezért az Agrárminisztérium támogatásával a Agrármarketing Centrum „Ez most nagyon meggy” címmel meggyfogyasztást ösztönző kampányt indított. Ondré Péter az AMC ügyvezető igazgatója a Magyar Rádiónak adott interjújában a meggyről és a termékpálya piacát támogató kampányelemekről beszélt. A meggykampány kiemelt célja a fiatalok rászoktatása a kiváló minőségű, az egészségre kifejezetten jótékonyan ható meggyfogyasztásra. A friss meggy antioxidáns tartalma a boltok, piacok polcain elérhető gyümölcsök körében igen magas. E gyümölcsfajta fogyasztása javítja a szív regenerálódó képességét, a vérnyomás normális tartományban tartását, a test folyamatos regenerálódását és a pihentető, egészségmegőrző fiatalító alvást is, ami a fesztiválozó, keveset alvó fiatalság és az idősebb generációk szempontjából sem elhanyagolható előny.