Látványfőzéssel egybekötött sajtótájékoztatóval indult útnak az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), valamint a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács által szervezett nyúlhús fogyasztást ösztönző kampány.
Az immár harmadik éve megrendezett promóció célja, hogy növekedjen a jelenleg mindössze 1-2 százalékos belföldi nyúlhúsfogyasztás, s hogy ez a fehérjében gazdag húsféle legyen része a mindennapi étkezésnek is. Először 2017-ben népszerűsítette közös kampánnyal a nyúlhús fogyasztását a szaktárca, a Nyúl Terméktanács és az Agrármarketing Centrum.
Ma már minden nagyobb áruházláncban megtalálható ez a tápanyagokban és fehérjében gazdag húsféle, ami a korábbi kampányok pozitív hatásainak köszönhetően egyre népszerűbb a hazai fogyasztók körében. A szakemberek szerint még mindig nem eléggé, pedig exportnagyhatalomnak is számítunk: a kiváló minőségű magyar nyúlhús mintegy 90 százaléka többek között Németország, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Románia, Hollandia hűtőpultjaiba és éttermeibe kerül.
Magyarország kiváló minőségű nyúlhúst állít elő, amely Európa szerte igen keresett alapanyag, mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára. Ennek a húsfélének a magyar gasztronómiában is helye van, ezért az Agrárminisztérium célja, hogy minél többen ismerjék és fogyasszák ezt a rendkívüli élettani hatású élelmiszert.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese ismertette, hogy a promóció részeként összesen négy alkalommal tartanak kóstoltatásokat kettő budapesti áruházban. A szakember kitért arra is, hogy az Agrármarketing Centrum által szervezett fogyasztásnövelő kampányok jelentős mértékben segítik az egyes termékpályák – így a nyúlhús – ismertségét, kedveltségét, egészségre gyakorolt hatásainak népszerűsítését is.
Az idei évben csatlakozott az országos kampány népszerűsítéséhez a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., ami számos áruházban és szupermarketben folyamatosan kínál nyúlhús termékeket.