fbpx

A digitalizáció egy feldolgozóipari cégnél már létkérdés

Írta: Sándor Ildikó - 2023 június 26.

„Nehéz időszakot élünk, a folyamatosan növekvő kiadások, az energiaárak emelkedése komoly kihívások elé állítja a cégeket, minket is. Mi a Hungranánál hisszük, hogy előre kell mennünk, hosszútávra tervezni és ennek az alapja jelenleg a digitalizáció” – nyilatkozta dr. Farkas J. Tamás, a Hungrana Kft. ügyvezető igazgatója legfrissebb digitális fejlesztésük kapcsán. A vállalat jelentős mértékű digitális fejlesztéseivel ugyanis elnyerte az SAP Quality Award „Grand Winner” díját a „Digital Pioneer” kategóriában a tavalyi évben. A feldolgozóipari szereplő azonban nem elégszik meg ennyivel, az SAP stratégia partnereként további IT beruházásokat, fejlesztéseket tervez, ezzel megőrizve piaci szerepét és versenyképességét.

A 110 éves történelmi múlttal rendelkező kukoricafeldolgozó vállalat évtizedek óta kiemelt hangsúlyt fektet az állandó beruházásokra, élen jár az innovatív megoldások bevezetésében, 2021-ben pl. önálló Hungrana SAP Labor nyílt a szabadegyházi székhelyen a további SAP-alapú projektek tervezéséhez.

A Hungrana SAP-val való kapcsolata 2019-re nyúlik vissza, az első lépés az ERP rendszer, az S/4HANA bevezetése volt. A rendszert később tovább bővítették, korszerűsítették a logisztikai, karbantartási feladatokat valamint a vevőszolgálatot. Két éves komoly szakmai munkával valósult meg a digitalizált karbantartási folyamatok SAP PM/Asset Manager integrációja. A karbantartási folyamatok egy ilyen méretű vállalat esetében ugyanis rendkívül szerteágazóak és nehezen követhetőek, a vállalatnak több tízezer technológiai eszköz napi szintű szervizeléséről kell gondoskodnia. Ez egyébként olyan költséget testesít meg, aminek nagysága jelentősen befolyásolhatja a vállalat eredményességét, másfelől, aminek megfelelő és hatékony felhasználása nagymértékben múlik a cégvezetés és a karbantartási csapat szakértelmén. Éves szinten legalább félmillió eurót terveznek megtakarítani, mind az alkatrész- és anyagkészletek kiszámíthatóbb menedzselésével, mind pedig a saját és beszállítói dolgozók időbeosztásának szervezése révén.

Mindenkinek van egy álma…

A papírmentes, teljesen digitalizált és a hozzátartozó adminisztrációt okoseszközzel a helyszínen megvalósítható fejlesztés minden vállalatvezető álma. Különösen, ha ez a funkcionális fejlesztés olyan további lehetőségeket is magába foglal, mint például a karbantartási rendelések feladása, lezárása okoseszközről vagy a berendezések előélete, gépkönyve, karbantartási-statisztikáinak elérése a helyszínen. Mindezek a funkciók a karbantartási feladatok kivitelezését segítik, de az így létrejövő adatbázis statisztikai elemzése további fejlesztések, mint például karbantartási metodológiák bevezetésének sorát rejti.

A Szabadegyházán működő gyárban – Magyarországon először – szintén bevezették az SAP Environment Health and Safety (EHS) rendszert az üzem- és munkabiztonsági követelmények nyomon követése érdekében, valamint a CRM felhőalapú megoldást a naprakész vevőkapcsolati adatok, statisztikák, jelentések gyors elérése érdekében, ezzel automatizálhatják a beszerzést és az ajánlatadást.

A Hungrana ezzel nem tekinti befejezettnek a digitalizációt, sőt, további innovatív megoldásokkal igyekszik megalapozni versenyképességét mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon. Szeretnék elkezdeni a fenntarthatósági, a Sustainability Control Tower (SCT) projektet, melynek előkészületei már javában zajlanak.

Bioüzemanyag-gyártók üzenete a magyar gyártóknak címmel korábban itt írtunk a Hungrana munkájáról és szerepvállalásáról.

Hungrana