Aki egy monocoque pótkocsi vásárlásán gondolkozik, annak ajánlott megtekinteni a Pronar pótkocsi-választékát. A Pronar széles termékpalettáján könnyedén megtalálja az igényeinek leginkább megfelelő pótkocsit.
A Pronar monocoque pótkocsik kapacitása 12 tonnától 24 tonnáig terjed, 10 köbmétertől több mint 36 köbméterig. A pótkocsik alkalmasak ömlesztett anyagok, takarmány, silókukorica, növényi maradványok és ezen felül gyökeres növények szállítására. Köszönhetően a sima belső kialakításnak, minimalizálja a szállítmány sérülésének lehetőségét munka közben.
A Pronar 9 típusú monocoque pótkocsit gyárt. Ezek közt található tandem- és háromtengelyes kialakítású. A vevő választhat, hogy 1-2 vagy akár 3 irányú billentést kér a pótkocsira. Kényelmes használat és a gazdag opciós lista teszi még sokoldalúbbá a pótkocsikat, mint például a rugózott vonószerkezet és emelhető tengely.
A Pronar által gyártott legkisebb monocoque pótkocsi a T679 kapacitása 12 tonna és 10,3 köbméter, melyet magasítókkal lehet növelni egészen 15,8 köbméterig. A T679 modell a többi monocoque modellhez hasonlóan (T669, T700, T700M) tandem kialakítású. Ez a kialakítás a kormányozható hátsó hídnak köszönhetően javít a pótkocsi manőverezési képességén. Minél nagyobb a terhelés, annál több jut a traktor hátsó kerekeire, ebből adódóan javul a vontatási teljesítmény.
A 14 tonna feletti kategóriában a T669 pótkocsi az optimális választás. Előnyként említendő a pótkocsi trapéz kialakítása, mely gyorsítja és megkönnyíti a pótkocsi ürítését. A T669 kapacitása köbméterben 15, magasítóval eléri a 23 köbméteres kapacitást, ezzel is a vevő igényeihez igazítva a pótkocsit.
A növekvő sorrendben soron következő monocoque pótkocsi a Pronar T669/1-es, melynek a különlegessége, hogy a gazda eldöntheti, milyen irányba kér billentést a pótkocsira. Három billentési irány közül választhat (hátra, ballra, jobbra), ezzel is csökkentve a manőverezési időt és az üzemanyag-fogyasztást.
A T700XL pótkocsit gabona, kukorica, repce, zöldtakarmány és gumós növények szállítására tervezték. A pótkocsin hidraulikusan nyitható hátfal található, ami a szállított mezőgazdasági termények kényelmes, hatékony lerakodását teszi lehetővé. A trapéz alakú rakodótér a sima oldalfalakkal megkönnyíti az ürítést, és csökkenti a szállított termékek sérülésének veszélyét. A kompakt és robusztus kialakítás lehetővé teszi a nehéz terepviszonyok közti üzemeltetést.
A legnagyobb tandemkialakítású monocoque pótkocsi a T700, mely modell 830 mm-es magasítókkal van felszerelve, így a kapacitása 34 köbméteres. Ez biztosítja, hogy a gazdának kevesebbet kelljen fordulnia az aratás és tároló között. A vonószerkezete gumis csillapító rugóval van ellátva. Ez az opció jelentősen csökkenti a rázkódást, illetve a pótkocsi által a traktorra ható káros erőhatásokat, mely kényelmesebbé teszi a munkát és növeli a traktor és a pótkocsi élettartamát.
A Pronar T700M modell a T700 modernizált változata. Ez magában foglalja az erősített felfüggesztést 24 tonnás kapacitással, a parabolikus rugókat, a 150 mm-es keresztmetszetű tengelyeket és a dobfékeket 60km/órás sebességhez igazítva. Az alváz speciális kialakításának köszönhetően bármilyen nehézségű terepen megállja a helyét, például kikövezetlen, puha talajon kiválóan alkalmazható nagyobb távolságra történő szállítás esetén is. Az oldalfalakat a T700-as modelltől eltérő módon alakították ki, mivel az oldalfalak egy összefüggő acéllemezből állnak. Ennek köszönhetően nagyobb a pótkocsi stabilitása, mivel alacsonyabban van a súlypontja, és strapabíróbb is ez a kialakítás az előző modellekéhez képest.
Pronar 700M hátrabillenő felépítményes „monocoque” tandem mezőgazdasági pótkocsi továbbfejlesztetett változata a T700M/1 típusjelölésű kettő vagy opcióban kérhető, három oldalra billenthető felépítményű változata. A megengedett össztömeg nagyságrendileg 23 t, és ebben az esetben a pótkocsi majdnem 16 tonna terhet képes szállítani, a felépítmény pedig a magasítókkal 35 m3 maximális raktérfogatú. A nyitható oldalfalak és hátfal zárjai hidraulikusan oldhatók és reteszelhetők. Alapkivitelben a parabola laprugós felfüggesztésű tandemtengely passzív kormányzott tengellyel is rendelkezik. Kétkörös pneumatikus fékrendszerrel és automatikus fékerő-szabályozóval (ALB) van szerelve.
A jelenleg legnagyobb kapacitással bíró, háromtengelyes kialakítású Pronar modell a T682/1-es.
Jellegzetességei közé tartozik a kiemelkedően masszív felfüggesztés, erős, tömör kialakítás, hatékony fékrendszer, és a kiemelkedő kapacitású rakfelület. Köszönhetően 24 tonnás kapacitásának a Pronar T682/1-es pótkocsit gazdák és szolgáltatók széles köre választja.
A Pronar teljes monocoque pótkocsi termékpalettáját ITT megtekintheti.