fbpx

Az alma jövője – a jövő almái Naturalma® Zrt.

Írta: Szerkesztőség - 2011 szeptember 21.

A Holland Alma Kft. faiskolájában évekkel ezelőtt felvetett „naturalma filozófia” mára kiforrott programmá érett.

 

A 2010-ben létrehozott Naturalma® Klub új, étkezési céllal termesztett almafajták honosítását, szaporítását, termelését és egységes marketinggel támogatott értékesítését tűzte célul.

Az új fajták szaporítását négy éves – rezisztencia tulajdonságokra és alternancia hajlamra, valamint termésbiztonságra irányuló – kutató munka és két év hazai tárolási és kóstolási próbái előzték meg és már a hazai bemutató ültetvény is rendelkezésre áll.

Ezt követően, idén tavasszal megalakult a fajták marketingjével és értékesítésével foglalkozó Naturalma® Zrt., mely a klubban részt vevő termelőket tulajdonosi szervezetbe fogja össze.

A programot kezdeményező faiskola már két éve népszerűsíti a klub gerincét képező három sárga (Luna®, Sirius®, Orion®) és két piros (Rozela®, Red Topas®) fajtát.

Az előző két évben, míg nem volt idehaza bemutató ültetvény, októberben gyümölcsöt hoztak be a nemesítőhelyekről, hogy a fajták tárolási tulajdonságait is megismerhessék, valamint, hogy az új fajták újdonságot jelentő ízvilágát és küllemét a termelők is megtapasztalhassák.

Eddig hozzávetőlegesen négyszáz termelő vett részt kóstolókon, ami a hazai almatermelő társadalomnak csak elenyésző része.

A Naturalma® ötletgazdái ezért idén ősszel és télen sem pihennek, és további kóstolókat szerveznek.

 

Az új fajták kizárólagos szaporítási jogainak megszerzése 2008-2009-ben történt.

Az első szaporítások 2010-ben kezdődtek el, ennek eredményeként először 2011 őszén áll rendelkezésre telepítésre alkalmas oltványmennyiség.

Az újdonságokból a Klub szervezésében 2011 őszén, közel 75 hektár ültetvény létesül az ország különböző pontjain.

A program sikeréről elmondható, hogy a kóstolókon is rendre nagy sikert arató Rozela® és Orion® fajtákból már csak 2012-re lehet előszerződéseket kötni, az idei oltványmennyiség ugyanis elfogyott.

A több száz fős fogyasztói felmérésből kiderült, hogy az almavásárlók a hagyományosan ismert (Jonathan, Idared, Starking és Golden) fajtákon kívül, nagyobb arányban csak a Gálát és a Jonagoldot ismerik.

Ezek a fajták az elmúlt 15-20 év alatt minden marketing nélkül, kizárólag csak az ízükkel vívták ki maguknak a fogyasztók elismerését.

De az érem másik oldala is igaz. A friss fogyasztás céljából nem a legkedvezőbb beltartalmi paraméterekkel rendelkező Granny Smith – amit a laikus közönség csak zöldalmaként ismer – a Blend a Med indirekt reklámjának köszönhetően sikeres karriert futott be, legalább is addig, amíg a televíziós reklámok állandó szereplője volt.

A Naturalma® ötletgazdái éppen ezen gondolkodtak el.

Mi lenne, ha a hagyományos fajtáknál magasabb élvezeti értékkel rendelkező fajták mellé egy hatékony, márkára és fajtára irányuló marketinget is párosítanának?

A gondolatot hamar cselekvés követte és a Natrualma® Zrt. elkezdte munkáját.

A Naturalma® Program és Zrt. alapító faiskolája a Holland Alma Kft. – a klub jellegéből adódóan – fajtáit nem csak kiállításokon és vásárokon szerepelteti, hanem direktben keresi fel célközönségét, a legoptimálisabb termesztési körzetekben található, szakmailag legfelkészültebb termelőket.

Ha Ön úgy érzi, ebbe a csoportba tartozik, keresse munkatársainkat, hogy házhoz vigyék Önnek a fajtákat és megismertessék a termelői klub működésének szabályaival.