fbpx

ELITE-tag az UBM

Írta: - 2017 október 19.

Vállalatfejlesztés. Külső finanszírozás. London. Budapest. A közös nevező a Budapesti Értéktőzsde és a Londoni Tőzsdecsoport középvállalatoknak szóló nemzetközi oktatási programja, az ELITE. Ennek a közösségnek tagja most már az UBM Csoport is.

A BÉT a Londoni Tőzsdecsoport ELITE Programjával egy igazán unikális képzési programot tett elérhetővé magyar középvállalkozások számára. A bejutás is nagy dolog, de elvégezni igazán presztízsértékkel bír. A tőzsde szakértői mindig hangsúlyozzák, hogy ez a program a vállalatfejlesztésre fókuszál, és azokban a stratégiai lépésekben, pontokban tud gyakorlati pluszt adni, ahol sokszor megtorpannak a cégvezetők, tulajdonosok.

A kétéves ELITE Programnak vannak bekerülési feltételei, és egy évben 6-7 napot Londonban kell tölteni, aminek a költségeit a résztvevő fizeti, de ahogy azt már az ELITE-tag magyar vállalat, a UBM Holding igazgatóságának tagja, Horváth Péter is mondja, a program legnagyobb költségeleme tulajdonképpen a menedzsmentkapacitás. Véleménye szerint a képzések jelentős elkötelezettséget jelentenek a céget képviselő vezető oldaláról, ami a mindennapi tevékenységektől vonja el az ő erőforrásait. Ugyanakkor ezek a vezetők lehetőséget kapnak arra, hogy egy lépéssel távolabbról, stratégiai szemmel nézzenek a társaságra. Horváth Péter szerint a programot legkönnyebben úgy lehet elképzelni, mint egy hatékony és eredményes üzleti képzést, ahol magasan kvalifikált és nemzetközileg is elismert szakemberek adják át az ismereteiket. „A két év során stratégiaalkotás, nemzetközi üzletfejlesztés, üzleti terv összeállítása, vagy például a végén egy befektetői prezentáció készítése is helyet kap. Általános vállalkozásvezetési ismeretekről van tehát szó, de mindvégig a finanszírozásra fókuszálva. Mi már most látjuk a gyakorlati hasznát az ELITE-nek” – mondja Horváth Péter.

A tőzsdén azt látják egyébként, hogy itthon sok, külföldön is sikeres cég működik, amelyek professzionálisak abban, hogy a termékeiket, szolgáltatásaikat sikerrel adják el a piacon, de a saját cégüket már nem tudják vonzóvá tenni külső finanszírozók számára. Ebben tud nekik segíteni az ELITE Program. Megmutatják, hogyan tudják önmagukat termékként kezelve brand szempontból is láthatóvá, eladhatóvá tenni a céget. Ehhez igazodva pedig hogyan alakítsák ki a növekvő cég szervezeti kultúráját, vállalatirányítási rendszereit.

Az áprilisban indult csoportba már hét magyar vállalat is bekerült, köztük az idézett UBM Csoport is, de a novemberi indulók között is lesznek hazai cégvezetők. Csak hogy érzékelni lehessen, az ELITE közösségnek több mint 600 cég a tagja, ebbe a körbe kerülnek a magyar társaságok. Ahogy az UBM-nél is látják, és amire a közösséghez tartozás mellett kifejezetten építenek is, az a komoly kapcsolati tőke, amelyre a képzés folyamán szert tudnak tenni.

Adja magát a kérdés, hogy miért fontos a tőzsdének olyan vállalatokat képezni, amelyeknek nem a tőzsdére lépés az elsődleges cél? Erre az a BÉT válasza, hogy tapasztalataik szerint a cégek sok esetben nem azért nem lépnek tőzsdére, mert nem akarnak, hanem egész egyszerűen nem jut eszükbe ez a lehetőség. Magyarországon a vállalkozások finanszírozási szerkezete ugyanis elég konzervatív: saját források, EU-s források, banki hitelek. A tőkepiaci forrásbevonás nagyon kevés cégvezető számára ismert lehetőség. Az ELITE Programmal egyfajta szélesebb rálátást kívánnak adni az oktatásban résztvevőknek arra is, hogy a megszokottakon kívül milyen sokféle egyéb finanszírozási lehetőség létezik. A novemberi kohorszba egyébként van még lehetőség jelentkezni a BÉT-nél, ahol mindenben segítik a szakértők a jelentkezőket.

Az [email protected] email címen vagy a 06 1 429 6848-as telefonszámon várják az érdeklődőket a tőzsde munkatársai.