Az új EXPLORER 4 és a Same Virtus J közös platformú moduláris felépítésű traktorcsalád. A Same Virtus és a Same Virtus J traktor típusok Deutz AG motorral, különféle céloknak megfelelő rendkívül gazdag felszerelés variációkkal (pl. 10+10 – 60+60 sebességváltozban H-L/PowerShift váltóval) vannak már szerelve. A gyár nagyon nagy szabad kezet adott a fejlesztőknek majd a forgalmazóknak a különböző opciók kiválasztásában, a felhasználók igényeinek figyelembevételével. Az Explorer 4 az Exploler 3 továbbfejlesztéseként jelenik meg, teljesebb felszereléssel.
A Virtus/Virtus J legjellemzőbb paraméterei
- motor: 4 hengeres, DEUTZ TCD (Tier 4i) 3620 ccm-es Turbo Intercooler Common Rail, vízhűtéses motor, 100% biodiesel
- Fordulószög: 55o
- első/hátsó elektrohidraulikus differenciálzár
- Sebesség: 10/20/30/60 előre és 10/20/30/60 hátrameneti sebesség fokozat, mászófokozattal;
- Hidraulika szivattyú folyadékszállítása 60/90 l/perc.
Az Explorer 4 paramétereit egy következő cikkben mutatjuk be.
|
És miután új traktorok érkeznek, a 2014-es készleten lévő modellek kiárusítása megkezdődött. Az akciós készletet keressék a forgalmazónál!
SAME a tiszakóródi földeken
Riport egy felhasználóval Demeter Tibor – Tiszakóród
Ez az első SAME traktorom, de sok jót hallottam róla, kíváncsi voltam a teljesítményére, és lehetőségem volt egy demo gépet hosszabb ideig is kipróbálni. Az eddigi, jórészt keleti gyártmányú gépeimhez nem hasonlítható, masszív, erős és nagyon fürge. Bevált, így szívesen igent mondtam a Contstar Kft. ajánlatára. Már majdnem egy teljes szezont ledolgozott nálunk, és most is azt mondom, jó döntés volt. Ami elsőre megfogott, az a lelke, mégpedig a 4 hengeres DEUTZ motor. Az ígért alacsony fogyasztása pedig beigazolódott. Itt a faluban többféle traktor is van természetesen, de ennek az alacsony fogyasztását először el sem hitték a kollégák. Ha pedig jól dolgozik, nem romlik el – eddig nem volt semmi probléma, persze egy 1 éves géppel ne is legyen -, akkor az üzemeltetési költség a mérvadó egy gépnél.
Mi kb. 100 hektáron foglalkozunk szántóföldi növénytermesztéssel, itt ugye az alapfeladatokat, a teljes talajtechnológiát végzi többek között ez a traktor is. De van egy 10 hektáros gyümölcsösünk, tehát néha „kizökkentjük” a monoton munkából.
A mai traktorok már nem teszik tönkre az embert, a kabinrugózás alapból benne vannak a gépben, de azért én opcióként rendeltem hozzá még elsőhídrugózást. Így aztán kényelmes, jó a kilátás, a fűthető ülés és a klíma is alapfelszereltség, tehát nem panaszkodhatok, ebben lehet dolgozni. A terhelés alatt kapcsolható váltót hamar megtanultuk, már nekünk is „alap”, a 30+30 sebességfokozathoz is hamar hozzá lehet szokni.
Ezekben a motorokban nagy nyomáson, akár 1600 baron történik az üzemanyag befecskendezése, így valóban takarékos és igen hatékony a működés, és a károsanyag-kibocsátás is alacsony. Sőt, a 160 literes tanknak köszönhetően kevesebbszer kell megállni tankolni, így a hosszú munkanapokon is elegendő. Nem próbáltuk még a biodieselt, de tudunk róla, ez mindenképpen további költségcsökkentést jelent azokban a gazdaságokban, ahol ilyen üzemanyag is van. Semmi sincs kizárva. |