A magyar cégek külföldi piacra jutását támogató lehetőségeket elemezték az Agóra konferenciasorozat „Határtalan értékesítés” című rendezvényén, ahol az élelmiszeripari cégek, mezőgazdasági kkv-k exportesélyeit támogató agrárkormányzati intézkedésekről Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője számolt be.
A rendezvényen Ondré Péter arról beszélt, hogy a magyar agrár- és élelmiszergazdasági termékek és szolgáltatások bel és külföldi, hiteles és vonzó bemutatása, az egészségorientált, környezettudatos termékválasztás és a hazai termékpreferencia elterjesztése, továbbá a hagyományos, kézműves termékek ismertségének és kedveltségének erősítése az Agrármarketing Centrum felvállalt küldetése.
Az AMC tevékenységének igen népszerű és kulcsfontosságú része a profiljához illeszkedő magyar cégek külföldi szakkiállításokon való részvételének jelentős anyagi támogatása: a kiállításokra szervezett közösségi standokon a velük utazó partnercégek teljes költségigényük mintegy 90 százalékos állami támogatás mellett mutathatják be termékeiket nemzetközi szintéren.
Világszerte, a nemzetközi porondon évről-évre látványosan gyarapszik a közösségi standok száma. A magyar közösségi megjelenés B2B támogató szolgáltatása olyannyira sikeres, hogy azt a jövőben tovább kell bővíteni, hiszen általa a kiutazó magyar cégek képviselői közvetlen kapcsolatépítési és tárgyalási lehetőségekhez juthatnak.
Az Agrármarketing Centrum közösségi standjával 2019 első negyedévében 8 külföldi kiállításon vett részt, amelyből 4-et hazánk legjelentősebb agrár export-import országába, Németországba szervezett. Már megkezdődött további 8 külföldi kiállítás AMC-s közösségi standjának előkészítése, a részvételi felhívások a www.amc.hu oldalon jelennek meg.