A koronavírus járvány utáni újranyitás kiváló alkalom nemcsak a pezsgőnyitásra, hanem a szabadság élményének közös megélésére is – elindult a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa „PEZSEGJ SZABADON!” kampánya, amelynek célja a kulturált, tudatos pezsgőfogyasztás népszerűsítése.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 2021. május 7-én indította el a minőségi magyar pezsgő népszerűsítése tárgyában projektjét, mellyel a tudatos és mértékkel való fogyasztására ösztönzi a fogyasztókat a Covid-hullám utáni nyitást követően.
Hegyközségek Nemzeti Tanácsa arra buzdítják a fogyasztókat, hogy fotóval örökítsék meg a nyitás pillanatát, és azt osszák meg a weboldalon (Fotó: Pezsegj szabadon!)
Az országos kampány fókusz platformja az online tér
A programnak külön weboldalt hoztak létre, melyen arra buzdítják a fogyasztókat, hogy fotóval örökítsék meg a nyitás pillanatát, az első igazi „pezsgésüket”. A pezsgős fotók bárhol készülhetnek, egy bérház udvarán, a gangon, kirándulás közben, a Balaton partján és a kedvenc helyek be is tagelhetőek.
A képekből kialakított interaktív Magyarország térkép egy közösségi felületté válik, melyen látható, hogy ki merre pezseg.
A promóciót a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa saját forrásból finanszírozza
A kampánnyal nemcsak a fogyasztókat buzdítja részvételre és ünneplésre, hanem ezzel a szakmai összefogással az egész országot pezsgésbe kívánja hozni együttműködve a pezsgő pincészetekkel.
„A pezsgő fogyasztása Magyarországon többnyire az örömteli ünnepi pillanatokhoz kapcsolódik. A HNT elnökségével úgy gondoljuk, hogy a járványveszély miatti korlátozások enyhítése, a teraszok és éttermek nyitása, a szabadság érzésének átélése remek alkalom egy palack pezsgő kibontására, a közös ünneplésre és koccintásra természetesen a védelmi és járványügyi intézkedések figyelembevételével. A Pezsegj szabadon! kampány a pezsgőkészítők szakmai összefogásával, 26 pezsgőpincészet aktív részvételével és nyeremény felajánlásával a teljes magyar pezsgőkategóriát és a minőségi magyar pezsgők fogyasztását népszerűsíti” – nyilatkozott a kampány céljáról és jelentőségéről Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa tematikus weboldalára feltöltött képek alkotta térkép egy közösségi felületté válik (Fotó: Pezsegj szabadon!)
A kampány népszerűsítését online felületek, social media platformok segítik
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa az Artvertising Group csapatát bízta meg a kampány megtervezésével, irányításával és a média-mix kialakításával.
A hirdetések mellett számos influencer népszerűsíti a kampányt, készíti el saját pezsgős élményfotóját, többek között olyan véleményvezérek mint Nádai Anikó és Kucsera Gábor.
Forrás: Artvertising Group, Sajtótájékoztató
Összeállította: Barna Ferenc