fbpx

Jóval többet költünk zöldségre és gyümölcsre

Írta: Kalmár Nárcisz - 2020 július 20.

Az Európai Friss Kalandok főzőworkshoppal egybe kötött sajtótájékoztatóján Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara alelnöke ismertette a program idei célkitűzéseit, aktivitásait és beszélt a jövőbeni tervekről is. Emellett kiderültek a hazai zöldség- és gyümölcsfogyasztás legfrissebb trendjei, valamint a koronavírus-járvány kapcsán az is, hogyan lehet támogatni legegyszerűbben az immunrendszer hatékony működését.

Az Európai Friss Kalandok, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara hároméves, edukációs programja, amelynek célja a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése a gyermekes családok, a szülők és a fiatalok körében. A program francia szakmai partnerekkel együttműködve és az Unió támogatásával valósul meg.

 

Európai Friss Kalandok

Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara alelnöke köszöntőjében elmondta, a cél az, hogy a gyerekek minél kisebb korban találkozzanak a zöldségekkel, gyümölcsökkel a családi étkezéseken, vagy épp az Európai Friss Kalandok eseményein, hiszen akkor hamarabb és biztosabban épülnek be táplálkozási szokásaikba.  Ezzel párhuzamosan javul a fogyasztói tudatosság, nő a jó minőségű hazai termékek iránti kereslet és erősödik a hazai zöldség- gyümölcs ágazat is. Majd kitért arra, hogy a koronavírus-járvány befolyásolta a programot is. Egyfelől tudatosította az egészség értékét, a zöldségek, gyümölcsök immunrendszert támogató, betegségmegelőző hatásait. Másfelől szükségessé tette az aktív online jelenlétet, így megújult az Európai Friss Kalandok honlapja, és elindultak a közösségi média felületei is.  De júliustól – a hatósági előírások és ajánlások betartásával – elkezdődhettek a rendezvények is, ahol a családok minden tagja megtapasztalhatja a zöldségek, gyümölcsök frissítő erejét, valamint találkozhat Fruttival és Veggivel.

 

 

Szívesen költünk zöldségre és gyümölcsre

A program harmadik évének első sajtótájékoztatóján Turcsán Tünde, a GFK Fogyasztói Panel Szolgáltatások kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy adataik szerint, a magyar lakosság jóval többet fordít zöldség és gyümölcs vásárlásra, és ez a növekedés a gyermekes családok esetében az egyik legmagasabb, nem csak értékben, de mennyiségben is az idei év január-májusi időszakát tekintve. 2020-ban az Európai Friss Kalandok kampány célja, hogy ez a trend folytatódjon és egyre több család asztalára kerüljön rendszeresen friss zöldség és gyümölcs.

Antal Emese, dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője a koronavírus-járvány kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy ha minden nap legalább 4-5 adag, azaz körülbelül 40 dkg zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, az segít szervezetünk vitamin- és ásványi anyag szükségletének fedezésében, és támogatja az immunrendszer megfelelő működését is.

A jól működő immunrendszer az egészségünk egyik alappillére, ám abban, hogy hatékony lehessen, az életmódunknak, ezen belül táplálkozásunknak is fontos szerep jut. A lényeg: sokszor, sokféle formában fogyasszunk zöldséget, gyümölcsöt, hogy szervezetünk felkészülten álljon minden, a környezetből érkező kihívás előtt – mondta el a szakember.

A sajtótájékoztatót követően a program két nagykövete Wolf András séf és Marton Adrienn ételstylist vezetésével a Benedetto Gyermekvédelmi Szolgálat gyerkőcei elkészítettek egy zöldséges- és egy gyümölcsös fogást az Európai Friss Kalandok receptjei közül. A közös főzés során mindenki megtapasztalhatta, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás valóban lehet igazi élmény is!

A sikeresen futó programot a NAK folytatni szeretné, hiszen a táplálkozási szokások megváltoztatása hosszú folyamat és hosszútávú befektetés, ezért pályáztak a következő hároméves időszakra is az Európai Uniónál.

 

Forrás: NAK