fbpx

KÉNYELEM, ÚTTARTÁS, VEZETÉSI ÉLMÉNY

Írta: Szerkesztőség - 2011 január 10.

A C-Crosser mindent bevet, hogy vezetőjének igazi vezetési élményt nyújtson

A részecskeszűrővel (FAP) rendelkező HDi dízelmotor által biztosított nagy nyomaték fontos ütőkártya a versenytársakkal szemben.

A precíz és dinamikus menettulajdonságok által biztosított kényelem tökéletesen megfelel a márka követelményeinek.

Az említett szolgáltatások közé tartozik a sokoldalú használatot biztosító összkerékhajtás is, amely többféle erőátviteli módot kínál.

Ennek megfelelően a városi közlekedésben egy könnyen kezelhető, míg kanyargós úton egy stabil, kiváló úttartású gépkocsit vezethet.

A C-Crosser kiváló biztonsági berendezései nyugodt utazást garantálnak az utasoknak.

 

Kiváló, környezetkímélő dízelmotor

 

A C-Crosser részecskeszűrővel (FAP) ellátott, 160 LE DIN (4.000 ford./percnél 156 LE CEE) teljesítményű HDi dízelmotorja lendületességével tűnik ki a versenytársak közül.

Ez a motor a C5 és C6 modelleken forgalomba hozott HDi 173 FAP motor változó geometriájú, egyturbós változata, amelyet azért dolgoztak ki, hogy már a legalacsonyabb fordulatszámon is minél nagyobb nyomatékot biztosítson (2.000 ford./percnél 380 Nm), ami nagymértékben növeli a vezetési kényelmet

. A 2,2 literes motorhoz egy hatfokozatú, kézi sebességváltó kapcsolódik, amely lehetővé teszi a motor adottságainak maximális kihasználását.

A környezet megóvása érdekében a legújabb generációs részecskeszűrővel (FAP) szerelték fel a motort.

A nagy teljesítményhez és nyomatékhoz viszonyítva a motornál mért fogyasztási és károsanyag kibocsátási (CO2) értékek viszonylag alacsonyak (16 colos abroncs esetén 191 g/km és 7,2 l/100 km, 18 colos abroncs esetén pedig 194 g/km és 7,3 l/100 km).

A tervezők az utasok kényelméről sem feledkeztek meg. A két kiegyenlítő tengely mellett, a hidraulikus motortartó bakok alkalmazásával csökkentették a motor rezgésszintjét.

Ezenkívül a Citroën mérnökei a motortér hangszigetelésére is különös gondot fordítottak, hogy optimális komfortérzetet biztosítsanak az utasoknak.

 

Tökéletes úttartás

 

A C-Crosser kényelmet és hatékonyságot ötvöző tulajdonsága tökéletes összhangban áll a márka alapértékeivel.

A Citroën szakértelmét dicséri, hogy a kiindulási alapként szolgáló gépkocsi kormányművén, futóművén és felfüggesztésén végzett fejlesztési munka eredményeként a C-Crosser a szegmensen belül egyedülálló vezetési kényelmet és menettulajdonságokat kínál.

A kitűnő eredményeket tovább javítják az Exclusive kivitelhez kínált 225/55 R18 méretű, speciális Michelin gumiabroncsokkal felszerelt 18 colos keréktárcsák.

Az alapkivitelnél a gépkocsi 16 colos keréktárcsái 215/70 R16 méretű Michelin gumiabroncsokkal vannak felszerelve.

A C-Crosser tetőlemeze alumíniumból készült. Ennek köszönhetően lejjebb került az autó súlypontja, ami tovább javítja a menettulajdonságait.

Bármilyen körülményhez alkalmazkodó összkerékhajtás

A C-Crosser összkerékhajtású autó. A vezető egy gomb segítségével három erőátviteli mód közül választhat. Így bármilyen feltételek mellett teljes biztonságban autózhat.

 

 Intelligens összkerékhajtás

 

A C-Crosser HDi dízelmotorja által leadott nagy nyomaték első és hátsó kerekek közötti elosztását az optimális úttartás és teljesítményátadás érdekében elektronika vezérli a talajtapadási feltételektől függően, amelyeket a rendszer többek között a gépkocsi sebessége, az első és a hátsó tengely forgási sebessége közötti különbség, valamint a gázpedál helyzete alapján határoz meg.

A sebességváltó kimeneti tengelyére szerelt osztómű egy hosszirányú tengely közvetítésével továbbítja a nyomatékot a hátsó tengely felé.

A hátsó híd előtt egy elektronikus vezérlésű tengelykapcsoló biztosítja a nyomaték egy részének a hátsó kerekekre történő átadását.

A rendszer – a fogyasztás csökkentése mellett – a négykerékhajtás előnyeit használja ki, az optimális úttartás és a megfelelő időben történő teljesítményátadás érdekében, mivel csak a szükséges nyomatékot adja át a hátsó kerekekre.

A maximális biztonság érdekében az erőátvitel vezérlő rendszerhez elektronikus menetstabilizáló (ESP) – amely szükség esetén kiiktatható – és kipörgésgátló (ASR) rendszer is kapcsolódik, ezáltal biztosítva a rendszerek optimális működését.

Ezek a rendszerek valamennyi kivitelnél a szériafelszereltségbe tartoznak.

 

 Minden igényt kielégítő összkerékhajtás

 

A C-Crosser vezetője az útviszonyoktól és a kívánt vezetési stílustól függően három erőátviteli mód közül választhat: kétkerék-meghajtás (2WD), négykerék-meghajtás (4WD) és Lock üzemmód.

A különböző üzemmódok a sebességváltókar mögött található gombbal váltogathatók, és a műszerfalon lévő piktogram jelzi a vezető által megválasztott üzemmódot.

  • 2 WD üzemmód: ebben az üzemmódban elsőkerék-meghajtással működik a rendszer.
  • Megfelelő talajtapadási feltételek mellett célszerű alkalmazni ezt az üzemmódot, mivel alacsonyabb fogyasztást biztosít és a gépkocsi könnyebben kormányozható.
  • 4 WD üzemmód: olyankor célszerű alkalmazni ezt az üzemmódot, amikor a feltételek nem optimálisak, mivel a nyomaték első és hátsó tengelyek közötti elosztását ilyenkor a rendszer automatikusan vezérli.
  • A talajtapadási feltételektől függően egy számítóegység szabályozza a hátsó kerekekre jutó nyomatékot, hogy a gépkocsi úttartása minden körülmények között optimális legyen, anélkül hogy megnőne az üzemanyag-fogyasztás.
  • LOCK üzemmód: ebben az üzemmódban a számítóegység kb. másfélszer nagyobb nyomatékot juttat a hátsó kerekekhez, mint a 4WD üzemmódban.

Kifejezetten olyankor célszerű ezt az üzemmódot választani, amikor a talajtapadási feltételek nem megfelelőek.