Sertés, szárnyas a termelőtől a húspulton át fogyasztóig

Írta: Szerkesztőség - 2020 december 17.

A kedvenc frisshús vásárlási helyszínek egy reprezentatív internetes kutatás szerint a SPAR Csoport áruházai.

 

A minőség tálalva (Fotó: SPAR)

 

Magyar vevőnek magyar terméket

A kutatást a Scores Group végezte el a közelmúltban. A piackutatás a húsvásárlási szokásokat elemezte, a Magyarországon friss húst vásárló felnőtt lakosság tekintetében. A felmérés a húspultból, hentes pultból kimérve, illetve előre csomagoltan az önkiszolgáló hűtőkből és hűtőládákból megvásárolható termékeket célozta meg.

Az adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a fel nem dolgozott nyers húsok tekintetében a SPAR-t részesítik előnyben a vásárlók országszerte, legyen szó sertésről, marháról, különböző szárnyasokról, vadhúsokról vagy egyéb húsokról, például nyúlról. Ebben szerepet játszik többek között az is, hogy az áruházlánc magas számban rendelkezik Magyar Termék védjegyes áruval a hústermékek területén is.

 

A fel nem dolgozott nyers húsok 80%-a magyar termelőtől érkezik

„A SPAR a hazai piacra lépése óta elkötelezett a minőségi húsok iránt, s kiemelt figyelmet fordít a magyar vásárlók friss hússal történő ellátására, hiszen a háztartások egyik legfontosabb fogyasztási cikkéről van szó. A kiskereskedelmi láncok közül a SPAR volt az első, amely önálló húsüzemet indított. A REGNUM Húsüzem és Oktatóközpontra az elmúlt 15 évben több mint 8 milliárd forintot költött a SPAR Csoport. A húsüzem közben nem csak szakmai központtá vált, de az ország egyik legmodernebb technológiával rendelkező húsfeldolgozó egysége is lett, ahol 2019-ben 2611 szarvasmarhát és 451 ezer félsertést dolgoztak fel. A termelés volumene meghaladta a tavalyi üzleti évben a 39 850 tonnát, a magyar beszállítók aránya pedig a 80 %-ot” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

 

Friss szárnyashús

Baromfi húsok (Fotó: SPAR)

 

A hús az egyik alapvető élelmiszerforrásunk

A fehérje, a nyomelemek, a vitaminok szempontjából lényeges eleme a táplálkozásunknak a hús. A SPAR Csoport esetében a pultos hústermékek generálják a nagyobb forgalmat, de a vásárlói trendek egyre inkább megkövetelik az előre csomagolt, előre szeletelt védőgázas vagy vákuumos kényelmi termékek polcon tartását is.

Forrás: SPAR, sajtóközlemény